Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• turbojonny
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16-07 15:44
Hallo medetweakers,

Ik heb twee beeldschermen met DVI connectors. Nu heb ik sinds kort een 1070 gtx aangeschaft. Deze heeft slechts een enkele DVI poort (en daarnaast 1 hdmi en 3 DP). Maakt het wat uit of ik een DVI naar hmdi verloopstekker/kabel haal of een DVI naar DP? Is er iets 'beter'?
Alvast bedankt _/-\o_

• Tele
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
quote:
turbojonny schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:25:
Hallo medetweakers,

Ik heb twee beeldschermen met DVI connectors. Nu heb ik sinds kort een 1070 gtx aangeschaft. Deze heeft slechts een enkele DVI poort (en daarnaast 1 hdmi en 3 DP). Maakt het wat uit of ik een DVI naar hmdi verloopstekker/kabel haal of een DVI naar DP? Is er iets 'beter'?
Alvast bedankt _/-\o_
hdmi-dvi is het voordeligst, en zal prima voldoen voor je dvi monitor.

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:42
Het is allemaal digitaal, dus dezelfde kwaliteit. HDMI naar DVI kan door middel van een adapter.

DP naar DVI kan ook door middel van een adapter (als je max 2 niet-DisplayPort-schermen op je kaart aansluit).

Beide adapters gaan overigens niet hoger dan 1920x1200 op 60 Hz, dus als je een hogere resolutie of refreshrate nodig hebt, dan is het niet meer zo simpel.

• turbojonny
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16-07 15:44
Oké bedankt voor de reacties. Ik ben geholpen _/-\o_

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor de volledigheid: hangt af van je resolutie.

Tot 1920x1200@60 is het simpel: het is sowieso allemaal digitaal en ze kunnen allemaal die bandbreedte aan. Lood om oud ijzer dus. HDMI -> DVI kan met simpel verloopje zelfs (identieke signalen, alleen geen audio bij DVI).

Boven 1920x1200@60 wordt het ingewikkelder:

Single-Link DVI valt sowieso af, dual-link DVI kan tot 2560x1600@60, maar doet dat door met dezelfde kloksnelheid twee keer zoveel informatie per kloktik te versturen. HDMI 1.3 en hoger kunnen hogere resoluties aan (2.0 is nodig voor 4k@60) maar doen dat door evenveel informatie per kloktik met hogere kloksnelheden te versturen. DisplayPort doet iets vergelijkbaars (met een compatibility mode met DVI/HDMI echter tot max 1920x1200@60...). Dus hier ga je niet passief 1:1 kunnen verbinden. Je hebt dan een active converter nodig. Dat kost iets meer dan een passieve, maar kan dus wel dit soort omzetting.

Soittakaa Paranoid!

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True