Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:59

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Momenteel ben ik bezig met een project waarbij ik koele lucht in een ruimte wil kunnen blazen. We gebruiken nu spiralietbuis voor de aanvoer en retour (WTW) echter moet het mogelijk zijn om per ruimte nog extra te koelen.

Hiervoor wil ik dus voordat de lucht de kamer in gaat deze eerst nog langs een verdamper laten lopen.

Ik kan echter geen producten vinden die je bijvoorbeeld kan aansluiten op 150mm spirobuis. De ruimte is 12 m2 dus het hoeft geen extreme koeling te zijn gaat om 1000 watt koeling wat er nodig is.

Voor auto's kan je wel kleine verdampers kopen van 20x20cm bijv. maar dan moet ik er zelf een systeem aan klussen en dat zie ik niet echt zitten (incl opvangbak voor condenswater e.d.). De leidingen zullen ongeveer 5 meter zijn naar het dak toe en daar wil ik het eigenlijk aansluiten op een bestaande compressor.

Tevens wil ik meerdere ruimtes maken dus er moet in de koelleiding wel een elektrisch bedienbaar ventiel komen ook.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Je kan kijken bij Inatherm voor koel en/of verwarmingabatterij.
Als je gaat koelen met koudwaterchiller zijn deze wisselaren ideaal.
Neem wel een 'maatje groter' om minimaal drukverlies te hebben zodat je installatie rustiger draait.

Ik wil er ooit nog 1 in m'n wtw zetten om de inblaaslucht stabiel te houden op 20 graden, maar kost een hoop geld met een regeling en alles erbij.

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:59

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Het lijkt er op dat een koudwatercircuit het makkelijkst aan te leggen is, er is wel een pompje nodig om het condenswater af te voeren maar dat is geen probleem. Voordeel van dit systeem is ook dat in de winter hiermee eventueel ook verwarmd kan worden (vereist wel extra kleppen e.d.).

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Dat klopt helemaal!
Maar dan heb je wel een heel mooi systeem.
Ze zijn wel prijzig, maar het is zeer goede kwaliteit.
Inatherm is een leverancier, maar er zijn er meerdere in NL.
Je kan zoeken naar o.a. luchtbehandelingsleveranciers die dit aanbieden.
Eventueel kan je ze ook in DX uitvoering krijgen mocht je er toch koelleiding op willen aansluiten.

Ben wel nieuwsgierig naar je systeem, klinkt als muziek in de oren ;)

[ Voor 13% gewijzigd door DJKroon op 12-10-2016 22:52 ]

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955