Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Signal krijgt chats met verdwijnende berichten

Pagina: 1
Acties:

• Matthijs8
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:03
nieuws: Signal krijgt chats met verdwijnende berichten
Sinds de update bevat Signal de mogelijkheid om chats te verifiëren door een cijfer hardop te lezen of een qr-code te scannen. Alle deelnemers aan een chat zouden dezelfde code moeten hebben. WhatsApp beschikte al over deze functie toen dat bedrijf in april begon met het versleutelen van alle berichten.
Signal beschikte al sinds het begin over de functie om chats te verifiëren, zowel handmatig via een fingerprint en door een qr-code te scannen. Wat nu veranderd is, is het format van de fingerprint naar een gebruiksvriendelijker alternatief door alleen maar cijfers te gebruiken en ze in reeksen van 5 te zetten. Ter referentie het oude format:
Afbeeldingslocatie: https://theintercept.com/wp-uploads/sites/1/2016/06/signal-fingerprints-1024x911.png

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Vanwege deze versleuteling geeft klokkenluider Edward Snowden aan deze app de voorkeur boven andere chatapps, zoals hij nogmaals aanstreepte toen Googles chatapp Allo uitkwam.
Aanstrepen? Met een markeerstift? Aanstippen, aangeven, onderstrepen, benadrukken, benoemen zijn allemaal juist in deze context. Aanstrepen niet.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:15
Bedankt voor de tips! Zoals je misschien gemerkt hebt, gebruik ik de app zelf niet O-)
Ik heb e.e.a. aangepast.

• AgamemnonZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:38
In dit artikel staat ook 'Sinds maart 2015 biedt de app ondersteuning voor versleutelde berichten.' Signal (voorheen TextSecure op Android) biedt al sinds het begin van de app (2012/2013?) ondersteuning voor versleutelde berichten. Ik begrijp dus niet waar 'maart 2015' vandaan komt. Het enige wat ik kan bedenken is dat er verwarring is ontstaan over de update 2.0 van de iOS app van Signal in maart 2015 waarin het naast ondersteuning voor encrypted bellen ook kon encrypted chatten met de al bestaande gebruikers van de TextSecure app on Android (dat later werd hernoemd tot Signal om alles simpeler te maken). https://www.whispersystems.org/blog/the-new-signal/

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:15
Je hebt gelijk AgamemnonZ. Ik had dit artikel verkeerd geïnterpreteerd:
nieuws: Signal laat gebruikers nu ook versleuteld chatten

• Matthijs8
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:03
faraga schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:33:
Bedankt voor de tips! Zoals je misschien gemerkt hebt, gebruik ik de app zelf niet O-)
Ik heb e.e.a. aangepast.
Bedankt!
Pagina: 1