Nieuwe TV, 4K of FullHD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik zoek een?
TV / home cinema oplossing

Wat is je budget?
Rond de 1500,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Momenteel heb ik een Samsung UE40D6500 uit 2012. We doen voornamelijk series en films kijken via Plex / Netflix vanaf de Apple Tv 4. Verder kijken we sporadisch TV via een Humax 5200c, ik game regelmatig op PS4 en Xbox One S. Alles is momenteel aangesloten op een Denon AVR 1513 en gaat via HDMI naar mijn TV. In eerste instantie leek het logisch om voor een Full-HD Tv te gaan, maar juist vanwege de Xbox One S is 4K icm HDR ook een optie misschien.

Wat heb je zelf al gevonden?
Momenteel hebben we een 40", we zitten 2,5 tot 3 meter van de TV, dus mij lijkt 50 inch een mooie vervolgstap.

4K:
pricewatch: Samsung UE49KS7000 Zilver, Zwart
pricewatch: Sony Bravia KD-49X8308C Zwart

Full-HD
pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805C Zwart
pricewatch: Samsung UE50J6200 Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik wil minstens een 100hz TV, 4K icm HDR of Full-HD is nog beetje om het even. Weet alleen niet hoe mijn Denon receiver in de huidige opstelling omgaat met 4K, of zal ik alles via de TV en ARC moeten aansluiten?

[ Voor 8% gewijzigd door shoombak op 12-10-2016 10:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Check dit recente topic eens: Nieuwe Tv: Full HD of 4K - 49 inch of 55 inch?. Of een aantal van deze topics. Deze vraag is al ontelbare keren gesteld en het advies komt toch altijd wel op hetzelfde neer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik begrijp dat de vraag vaker voorkomt, maar in dit geval ben ik benieuwd of 4K het waard is voor de Xbox 1S of ik in dit geval mijn home cinema set moet vervangen bij een 4k TV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Jouw Denon beschikt niet over een HDMI 2.0 in- en uitgang waardoor deze onvoldoende met het UHD-signaal om zal kunnen gaan. In het geval je voor een UHD-televisie gaat, zal het geluid van externe UHD-bronnen moeten verlopen via de televisie middels ARC of S/PDIF. Beiden hebben echter wel een limiet voor audio, wat beperkt is tot DTS en Dolby Digital tot 5.1 kanalen en of PCM tot 2 kanalen. HD Audio is daardoor niet mogelijk, daarvoor is de bandbreedte eveneens niet toereikend genoeg.