Ik heb in de meterkast een Technicolor TC7200 modem staan. Vanuit de meterkast gaan er twee Cat 5E kabels naar de rest van het huis: eentje naar 1ste verdieping en de andere naar de woonkamer.
In de woonkamer staan TV en Ziggo Horizon box. De kabel wordt verder niet onderbroken door een Hub of Switch. Tussen de Linksys EA6400 op de eerste verdieping en de Technicolor is de link 1000mbit.
[Aansluitingen]
TC7200 zit in router mode en deelt via DHCP IP-addressen uit. Wifi staat uit
Horizon heeft DHCP server uit. Wifi staat aan. Configuratie staat op ' I don't have an existing home network' waarbij IP adres en gateway statisch zijn.
EA6400 heeft wifi aan en DHCP server uit. Wifi staat aan.
Het probleem
Bij een speedtest vanuit de Horizon over wifi kwam de snelheid niet boven de 94mbit terwijl ik een 150mbit abbo heb van Ziggo. In de GUI van de Technicolor zie ik dat er een 100mbit link is tussen beide apparaten.
Los van de gehaalde snelheid moet dit 1000mbit zijn ipv 100mbit lijkt me.
Internet zelf werkt prima via beide access points alleen de maximale snelheid wordt niet gehaald - denk ik - door die 100mbit link.
Wat heb ik gedaan
* Kabel aangesloten in andere switch poorten
* Beide apparaten aan en uit gezet (eerst TC7200 dan Horizon)
Mijn eerste ingeving was een probleem met de kabels Cat 5 vs Cat 5E maar op de kabels staat 5E.
Iemand suggesties?
Jasper
In de woonkamer staan TV en Ziggo Horizon box. De kabel wordt verder niet onderbroken door een Hub of Switch. Tussen de Linksys EA6400 op de eerste verdieping en de Technicolor is de link 1000mbit.
[Aansluitingen]
TC7200 zit in router mode en deelt via DHCP IP-addressen uit. Wifi staat uit
Horizon heeft DHCP server uit. Wifi staat aan. Configuratie staat op ' I don't have an existing home network' waarbij IP adres en gateway statisch zijn.
EA6400 heeft wifi aan en DHCP server uit. Wifi staat aan.
Het probleem
Bij een speedtest vanuit de Horizon over wifi kwam de snelheid niet boven de 94mbit terwijl ik een 150mbit abbo heb van Ziggo. In de GUI van de Technicolor zie ik dat er een 100mbit link is tussen beide apparaten.
Los van de gehaalde snelheid moet dit 1000mbit zijn ipv 100mbit lijkt me.
Internet zelf werkt prima via beide access points alleen de maximale snelheid wordt niet gehaald - denk ik - door die 100mbit link.
Wat heb ik gedaan
* Kabel aangesloten in andere switch poorten
* Beide apparaten aan en uit gezet (eerst TC7200 dan Horizon)
Mijn eerste ingeving was een probleem met de kabels Cat 5 vs Cat 5E maar op de kabels staat 5E.
Iemand suggesties?
Jasper