Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Win2012: geen Local users and group op Domain controler?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met dit boek een pc in het domein moeten toevoegen genaamd: PCGebruiker1 en hoor hem nu te moeten zien in de MMC Computer management > Local users and groups > users.

Het probleem is "Local users and groups" staat er niet tussen. Dus ik het een en ander op internet zoeken en daar stond dat dit niet bestaat bij een domaincontroller en dat je dan moet zijn bij Active Directory Users and Computers maar daar staat "1PCGebruiker" niet tussen.

Iemand misschien een idee?

Mvg

Alle reacties

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 16:47

Qwerty-273

Meukposter

Een Windows Domain Controller heeft inderdaad geen local users/groups meer. Dat is alleen AD.
Wat niet duidelijk is uit je TS, je meldt dat je een pc toevoegd aan het domein en dit object vervolgens probeert terug te vinden onder gebruikers?
Een computer is geen gebruiker object natuurlijk.

Als je locale users/groups aangemaakt had voordat je een Windows Server hebt gepromoot naar DC, dan zijn die nu dus verdwenen, die worden niet automagisch toegevoegd aan het domein op het moment van promotie.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-11 09:32
Kijk op de domain controller inderdaad in Active Directory Users and Computers of Active directory Administrative Center.

Hij zou in de OU 'computers' moeten staan. let wel, als je de zoekfunctie gebruikt staat hij default op 'users and groups', een computer kan je alleen zoeken door dat zoekbereik even aan te passen in het venster.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de reacties!

Oplossing: Ik was gewoon dom 8)7

Wat blijkt ik moest de "Local users and groups" openen op het Werkstation waar windows 8 op stond geinstalleerd.

Hier ben je dan 2 dagen mee bezig geweest :|

• Valen_76
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10 12:03
Tip: FF checken of er een erata is van dat boek. Heeft me ook heel veel hoofdbrekens voorkomen toen ik met Microsoft Press pillen aan het worstelen was.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik pas de topictitel aan: de naam van een boek lijkt me minder relevant dan het onderwerp van de vraag :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1