Telefoon geldig voor garantieregeling?

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floriancitt
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-08 17:38
Hey allemaal, ik heb wat vragen wat betreft de garantie en overige zaken

Onlangs (ruim een maand terug) heb ik een nieuwe Samsung Galaxy a5 2016 (SM-A510F) gekocht, en helaas is deze opgehouden met werken.
Met de leeftijd van dit mobieltje is dit natuurlijk zonde, zeker omdat ik geen abnormaal gebruik heb gemaakt van dit mobieltje.

Ik vroeg mij af of dit mobieltje nog geldig is voor garantie, hij is namelijk wel hier een daar gevallen (echter had hij wel én een screenprotector én een case) echter traden de defecten niet op na een valpartij. Ik heb verder nog alle papieren die nodig zijn voor de garantie.

Verder vroeg ik me ook af wat er nou eigenlijk kapot zou kunnen zijn, want het mobieltje lijkt nog te functioneren apart van dat ik er geen gebruik van kan maken. Ik kan hem nog 'force restarten' (volume down + power 7+sec), ook lichten de twee knoppen naast de knop onderaan ook nog op, en hij reageert ook nog met een trilling als je hem in de oplader stopt. Verder trilt hij ook zo nu en dan nog alsof hij een bericht heeft ontvangen, hoewel ik hier natuurlijk niet zeker van kan zijn. Tenslotte 'flits' het scherm zo nu en dan met een deel van de pixels, als reactie van het drukken op de power button (dit is over het algemeen groen achtig)

Tenslotte vroeg ik me ook nog af of als dit apparaat gerepareerd zou worden of ik dan mijn gegevens kwijt zou raken.

Ik wens jullie allemaal een fijne dag toe,

Florian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Je kan verwachten dat ze het afschuiven op valschade. Garantie bij telefoons is een grote grap. Uit ervaring schuiven ze het 9/10 keer af op water of val schade. Wellicht heb je geluk. Als er eigen risico of andere betalingen aan de pas komen moeten ze je verwittigen en kan je altijd nog zeggen stuur maar gewoon kapot terug naar mij.;)

wat er kapot zou zijn brand ik mijn handen niet aan. zit niet zo in het mobiel wereldje.

Mocht het nu wel gedekt worden door garantie kun je er van uit gaan dat je al je gegevens kwijt bent. Daarbij kan het nooit kwaad om een backup te maken.
Volgensmij moet je zelfs je telefoon terug zetten naar fabrieksinstellingen als je m op stuurd. (als dit nog mogelijk is uiteraard)

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:24

WCA

Je toestel heeft nog garantie, maar als blijkt dat het defect te wijten is aan onzorgvuldig gebruik, kunnen ze weigeren om het toestel te repareren. Omdat je telefoon minder dan 6 maanden oud is, is wel de bewijslast aan hun. Zij moeten dus bewijzen dat het door jouw onzorgvuldigheid komt.

Je gegevens ben je kwijt als je 'm opstuurt

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat houdt je tegen om hem gewoon aan te melden voor garantie? Of er moet echt flinke valschade zichtbaar zijn...

Ja, je verliest je gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:27
Houd er rekening mee dat als je je toestel ter garantie/reparatie aanbied Samsung dit doet bij Dynafix.
Het kan zijn dat Samsung zegt dat ze het via dr mobile doen maar dat is een en dezelfde firma voorzover ik weet.

Algemene tip bij dit soort dingen:
Zorg er ALTIJD voor dat je foto's maakt van alle schade aan je toestel en indien mogelijk de sticker fotografeert waar je de waterschade aan kan zien voordat je je telefoon ter garantie aanbied.
Dit voorkomt dat je besodemietert word.

Mocht je telefoon niet in aanmerking voor garantie komen maar gerepareerd moet worden betaal je ook een 'x' bedrag als je besluit dit niet te doen. (of ze gooien je telefoon weg)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik mis een beetje de eigen inzet in dit topic. Wat zei bijv. je leverancier, toen je hem deze vragen stelde? Deze vragen kan je namelijk ook allemaal aan hen stellen. Voor nu zet ik een slotje op dit topic.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.