Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onder bij de tv een ziggo modem staan waar alles op is aangesloten (tv, telefoon etc).
Nu heb ik boven een Fritz!box (FB) aangesloten via een lan kabel die weer via een draadloosverbindingsset (stopcontact) is verbonden met de ziggo modem.

De draadloos verbindingsset werd eerst gebruikt om de horizon extra mediabox aan te sluiten op de modem.

Ik heb de FB nu zover dat deze aangeeft dat er verbinding is met het internet, ook zie ik op de statuspagina een upstream/downstream. Wanneer ik echter via WIFI of een LAN kabel de FB gebruik heb ik toegang tot internet.

Ik heb dhcp server uitgeschakeld, maar dat werkt niet, nu heb ik het IP adres van de modem als DHCP server.
IPv6 heb ik ook uitgeschakeld (ook geen effect).
Ik vermoed dat het te maken heeft met de draadloze verbinding, echter weet ik dat deze een signaal afgeeft (kon er gewoon tv op kijken), en de FB heeft US/DS activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:00:
Ik heb onder bij de tv een ziggo modem staan waar alles op is aangesloten (tv, telefoon etc).
Nu heb ik boven een Fritz!box (FB) aangesloten via een lan kabel die weer via een draadloosverbindingsset (stopcontact) is verbonden met de ziggo modem.

De draadloos verbindingsset werd eerst gebruikt om de horizon extra mediabox aan te sluiten op de modem.

Ik heb de FB nu zover dat deze aangeeft dat er verbinding is met het internet, ook zie ik op de statuspagina een upstream/downstream. Wanneer ik echter via WIFI of een LAN kabel de FB gebruik heb ik toegang tot internet.

Ik heb dhcp server uitgeschakeld, maar dat werkt niet, nu heb ik het IP adres van de modem als DHCP server.
IPv6 heb ik ook uitgeschakeld (ook geen effect).
Ik vermoed dat het te maken heeft met de draadloze verbinding, echter weet ik dat deze een signaal afgeeft (kon er gewoon tv op kijken), en de FB heeft US/DS activiteit.
Hoe is die fritzbox fysiek aangesloten? Als dit de WAN poort is, wil je DHCP juist wel aan hebben. Of in de webinterface van de fritzbox iets van AP/Bridge activeren.
Als dit een LAN poort is (slecht idee) wil je de DHCP uit laten, zodat je een IP van je Ziggo router krijgt.

Verder zou je kunnen testen of de kabel uit de DVS wel werkt in een laptop/pc. Als dat zo is heb je de DVS in iedergeval al uitgesloten.
Ook zou het misschien helpen als je aangeeft wat voor IP/Gateway e.d. je krijgt toegewezen

[ Voor 8% gewijzigd door RobinF op 12-10-2016 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah inderdaad vergeten te melden, aangesloten via LAN poort 1.
In de weginterface via dropdown aangegeven existing internet provider...

Ip adres en gateway heb ik handmatig ingevoerd (als gateway het IP adres van de modem gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat wil je exact bereiken? Wil je de Fritz!Box als draadloze Access Point (AP) gebruiken om betere WiFi te krijgen op een bepaalde locatie in huis? Of wil je een aparte (bedrade+draadloze) netwerk achter de Fritz!Box opzetten, met dat apparaat als router?

Wees ook duidelijk over de verbinding - je hebt het over een "draadloze" verbinding via het stopcontact. Gaat dat over WiFi (= echt draadloos) of over het stroomnet (PLC dus, wat zeer nadrukkelijk wel bedraad is - over je stroomdraden)? Graag exacte modelnr van de gebruikte kastjes geven.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een deel van het probleem kan zijn dat je een modem/router achter een modem/router zet en daardoor NAT achter NAT veroorzaakt.
Verder kan geen internetverbinding een kwestie van onjuiste default gateway of DNS instellingen.

Als ik jou was, zou ik die Fritzbox er tussenuit halen en een switch aansluiten op het modem waarop je weer een Accesspoint of Powerplug kan aansluiten.
Dan heb je ook geen probleem met NAT en verzorgt de Ziggo modem de routing en NATting.