Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal,

in m'n vorige topics heb ik gesproken over een goede videocamera.
daar kwam ik uit op een panasonic lumix g7 om te beginnen.
nu ik ook van andere heb gehoord en zelf wat opzoekwerk heb gedaan zie ik toch een groot nadeel. de track focussing van de g7 werkt niet zo goed waardoor hij bewegebde objecten niet goed kan volgen.
hier een video:
YouTube: Panasonic Lumix G7 - autofocus tracking object test

omdat ik ook skaters, skiers en bewegende beelden zoals rijdende auto's,... wil filmen ben ik wel aan het twijfelen om deze te kopen.

in de sony a 6300 zit de object volger wel.
Welke zouden jullie me aanraden ook qua prijs? de g7 kost maar een 700 euro en op zich wel mooie specs zou ik hiermee nog steeds mooie beelden kunnen schieten van bewegende personen of niet?
of is een andere camera aangeraden?

alvast bedankt!

• yabatopia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 13:17
Hoe dringend is de aanschaf? Over enkele weken komt de Panasonic G80 (ook wel G81 of G85 genaamd) uit, met naar het schijnt uitstekende tracking. De G80 volgt de G7 op.

Verwijderd

Topicstarter
niet zo dringend. dus dit betekent dat deze wel een object tracking heeft?

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 13:36
yabatopia schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 01:47:
met naar het schijnt uitstekende tracking.

Verwijderd

Topicstarter
https://m.dpreview.com/re...-first-impressions-review

als ik zie naar deze site zo ik geen verschil qua focus of ben ik vekeerd tussen de nieuwe panasobic en de g7

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:16:
https://m.dpreview.com/re...-first-impressions-review

als ik zie naar deze site zo ik geen verschil qua focus of ben ik vekeerd tussen de nieuwe panasobic en de g7
Ik zie via je link dat de g85 nog steeds alleen maar contrast detectie heeft voor AF, waar de a6300 een hybride AF heeft met contrast en fase detectie. Fase detectie is sneller en beter geschikt om bewegende objecten te tracken dan een systeem met alleen contrast detectie.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-11 15:41

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 08:26:
niet zo dringend. dus dit betekent dat deze wel een object tracking heeft?
De panasonic heeft wel tracking autofocus, maar werkt nog altijd met contrast detectie,alle panasonics werken zo. Dat werkt redelijk, maar daar moet de lens constant een klein beetje heen en weer focusen. Hunting heet dat. Met fasedetectie is dat hunten niet nodig en kan je lens in èèn keer naar het juiste focus punt, en goed blijven tracken zonder af te wijken. Daarnaast is de autofocus van de a6300 is zeer goed met tracking, beter dan die van panasonic.

Contrast detectie is juist weer handiger als je geen tracking nodig hebt, omdat camera de scherpte meet en je altijd bent verzekerd van een goede focus.

ora et labora

Pagina: 1