mijn home cinema setup time for change ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmey83
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-03 11:33
Hallo luitjes, ik ben net nieuw hier op het forum.

Op dit moment twijfel ik nog om wat dingen te veranderen in mijn home cinema setup. Maar dit hangt af van enkele dingen.

Even kort hoe de huidige situatie is en wat mijn bronnen voor video en gaming zijn:

-TV full hd 1080p philips pfl 7403 46 inch
-eminent 7080 mediaplayer met ingebouwde harde schijf, gebruik ik voor films/series etc. Geschikt voor 1080p.
-netflix abonnement. Netflix kijk ik op mijn kpn kastje of ps4.
-kpn kastje met HDMI aansluiting met interactieve TV, met HD kanalen. Geschikt volgens kpn tot 1080p. Uiteraard is het aanbod van TV in full hd nog wat magertjes.
-PS4. Geen pro of slim maar de eerdere versie.
-macbook pro 2015, sluit ik af en toe aan om films vanaf kodi te zien, kodi kan namelijk niet op mijn eminent mediaplayer. Ik gebruik kodi niet heel vaak, vind veel streams nog te slecht qua kwaliteit of te traag. Filmbestanden zet ik vaak gewoon over op de eminent mediaplayer.
-surround set pioneer VSX-321 hier een youtube filmpje van de aansluitingen achterop: YouTube: 11 oktober 2016 home cinema
-iphone 6s
-misschien schaf ik nog een apple tv aan..voor de airplay functie

Alle randapparatuur is aangesloten op de pioneer surround set VSX-321 dmv HDMI kabels. Het beeld loopt dus altijd via de home cinema, de home cinema is aangesloten met een enkele HDMI kabel naar mijn TV. De VSX-321 doet niet aan upscaling maar laat alles direct door geen input lag, dit vind ik zeker belangrijk als gamer zijnde. De home cinema moet dus ook altijd aan of ik nu mijn ps4,macbook pro, kpn kastje, mediaplayer wil kijken

Wat wil het geval, ik wil heel misschien toch een 4k TV kopen.

Vragen voordat ik over zou gaan:

-welke sources/rand apparaten zou ik 4k al op kunnen zien naast netflix en youtube? Ik neem aan dat een nieuwe TV youtube 4k en netflix 4k apps aan boord zouden moeten hebben. Omdat mijn ps4 geen 4k ondersteund.
-is het mogelijk om via mijn macbook pro 4k content door te geven?
-hoe krijg ik surround geluid met mijn huidige setup voor alle 4k video's? Hoe aan te sluiten?Moet ik toch een andere surround versterker kopen in zo'n geval?

alvast bedankt voor het meedenken :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Naar mijn mening is dit niet de meest voor de hand liggende upgrade. Als je een 4K tv gaat kopen, zal de enige manier om 4K te kijken de ingebouwde apps van de te kopen tv zijn. Om er surround geluid bij te hebben zul je bijvoorbeeld een optische uitgang moeten hebben op de tv en een dergelijke ingang op de receiver. Bijkomend punt dat je moet onderzoeken, is dat niet alle tv's surround geluid doorzetten maar vaak beperkt blijven tot stereo.
Ik gebruik kodi niet heel vaak, vind veel streams nog te slecht qua kwaliteit of te traag.
Als je Netflix in 4K gaat kijken, zul je al snel zien dat daar toch wel behoorlijk veel compressie toegepast wordt. Een beetje fatsoenlijke full-hd mkv ziet er doorgaans stukken beter uit. Laat staan een reguliere blu-ray schijf. Ik zeg: zonde van het geld die upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmey83
Bedankt voor je reply, ik zie inderdaad nog niet veel 4k content, daarnaast is het de vraag of 4k iets toevoegd in de huiskamer. Goed beeld is niet alleen afhankelijk van resolutie. Een goede native 1080 p source icm een goede 1080 p TV met een breed spectrum aan kleuren en goed contrast doet zich niet perse onder voor 4k. Stel je zit 3 meter er af en het scherm is +- 50 inch is de resolutie misschien niet eens zo heel belangrijk.

Ik denk dat ik inderdaad nog blij mag zijn met de huidige setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Eens met mijn voirganger. Ik zou eea voorlopig zo houden, alleen zet ik wel mijn vraagtekens bij die Eminent. Das sowieso goedkoop en beperkt spul.
Als jij zegt Kodi, dan ga ik er even vanuit dat je streaming series bedoelt. Films zullen op de HDD van de Eminent staan gok ik?
Wat let je om een DLNA server a la Plex of Serviio op je Macbook te zetten en daar vanaf te streamen? Kunnen daar je films op, heb je die HDD niet meer nodig. Snapt die Eminent ook als het goed is. Evt vervang je die Eminent door een Raspberry Pi met Kodi er op, en dan kun je alles wat je wilt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmey83
De meeste films staan inderdaad op de eminent. Soms ook enkele series. Vanaf kodi heb ik wel films gestreamed, maar het is altijd zoeken naar een hoge kwaliteit stream, goed geluid en goed beeld en voldoende users om de stream te bufferen. Vandaar dat ik ook nog wel via nieuwsgroepen iets binnenhaal.
De eminent was er eerder dan de macbook, het betreft inderdaad een ouder type mediaspeler wat niet dezelfde functies kent als de rasberry pi, androidboxen etc. Het is eigenlijk meer een harde schijf met ingebouwde foto, video en geluid speler. Deze is ook al enkele jaren oud. Wat ik wel mooi vond bij aanschaf en nog steeds vandaag de dag is dat hij gewoon alle bestandstypes vreet, goed is met subtitles (oa srt) eventueel synchroniseren van de subtitles.
Ok het is even een werkje: spul downloaden met macbook en dan overzetten naar de mediaspeler.. maar goed.