Toon posts:

Waarom kopen veel mensen el cheapo mobo's ??

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd zie je steeds meer mensen die een goedkoop moederbord willen.

Een heel duidelijk voorbeeld hiervan is het merk Pc chips voor 200 gulden heb je alles???

ik citeer van de doos:

* onboard 3d sound ( 4 speakers) :(
* modem :(
* 8MB video :)

Dit kan toch niet?????
Die dingen zijn zo brak als de pest :r

Daarom waarschuw iedere newbie koop het niet

:7

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-08 21:42

reiker

dan jij!

als mensen dit willen kopen, en dus niet weten dat of niet de moeite willen doen om informatie over iets beters in te winnen, tja, waarom zou je ze tegenhouden ? voor 200 piek kan je nog een keer rotzooi kopen, maar dat doe je geen tweede keer. en wie weet bevalt het gewoon ? niet iedereen is zo'n high-end user als jij en ik ;)

Zo gezegd, zo gedaan.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 13:46
idd, voor velen is dit meer dan voldoende, wat moet iemand die een briefje tikt en wat surft met een Abit KT7 Raid van 500 piek, waar hij nog een soundcard en videokaart bij moet kopen.

Flickr | Lego collectie

• DaRKoNe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
- Sommige mensen stellen niet zoveel eisen aan hun pc... die zijn al lang blij als alles werkt..

- Sommigen hebben niet zoveel geld over voor een pc en kopen low budget onderdelen...

- Sommigen zijn krenterig.. ;)

- Sommigen kopen een goedkoop mobo en geven dan meer geld uit aan andere onderdelen...

- En dan heb je nog de groep 'Studenten' die nooit geld hebben en zich al gelukkig mogen prijzen als ze een al cheapo mobo kunnen kopen... :P

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 12:28

Damian

Insane Obtrusion

lekker zinloze vraag, waarom kopen mensen een fiat panda van 500 piek?? das precies hetzelfde. Domme vraag dus |:(

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 15:15
die 200piek bordjes zijn leuk voor divx/dvd machientjes, en mp3spelerts.
zit er over te denken zo ding te halen. bes wel leuk om een klein kassie met zo'n borjde aan te tv te hebben hangen. en dan met onboard netwerk, vis ik zo alle films van m'n hd :)

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 10:05

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Als mensen (die een beetje hebben 'rondgeluisterd') een pc gaan kopen. Dan weten ze :
- Welke Processor
- hoeveel geheugen
- welke videoplank
- welke/hoe grote HD
maar over een MOBO wordt echt NIET naged8

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Ik heb zelf ook eens zo'n PCchips bordje gehad.

Voor mijn servertje werkte het prima.

Afhankelijk van je wensen kan dit een goedkope oplossing zijn.

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 10:51

E-Vix

Nu met sneeuw!

Voor mijn moeder moest ik gewoon een cheap ass mobotje hebben. Onboard sound? perfect. scheelt weer een geluidskaart er bij kopen...
Helaas geen on board video... zou wel erg makkelijk zijn geweest...
Het systeempje moest goedkoop zijn.. Ze speelt geen spelletjes, en doet ook niet aan autocad ofzo... Een simpel pc-tje was dus voldoende.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 16:16

Kirpeknots

Wazzup!

PCChips allias skyhawk ez..

Als het type mainboard met een M begint en dan een 3cijfercombinatie. Dan is het raak.

Zo'n klote PCCHIPS board. Ik heb er een aantal moeten instaleren/fixen en het was altijd gegarandeerd doffe ellende.

Vroeger had ik ook ellende met chaintech. Maar wat ze nu maken vind ik prima.

Maar. Eerlijk. Koop nu gewoon Abit/Asus/Epox/MSi daar is de ellende temminste gedocumenteerd.

Verwijderd

Ja, zo ken ik een gast die zich een Thunderbird 1,2 met 512mb ram en een geforceII heeft gekocht : met een SuperElCheapo mobo! Dat geloof je toch niet!

Ach ja, ik laat hem maar, hij komt er nog wel achter... >:)

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

hier is dus die somebody die op dit moment diverse topics heeft lopen over die PC Chips M810LMR.

Waarom kopen mensen overclockborden als Abit KT7a als ze die toch niet nodig hebben in de meeste gevallen?

230 gulden voor een moederbord met onboard netwerkkaart, 56K modem en vga kaart is niet per definitie slecht. Het is een Micro ATX moederbord en deze zijn ideaal geschikt voor inderdaad Divx, DVD servertjes, internet/office computertjes.

De specs en doelstellingen van het moederbord zijn ook heel anders dan moederborden met dure Intel of AMD chipsets:
http://www.sis.com.tw/products/slota/735.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.sis.com.tw/products/slota/735block.jpg

Er is gekozen voor een hoge mate van integratie om zo de kosten te drukken. Dat dit door veel mensen gelijk weer vertaald wordt naar "El Cheapo" toont weer eens aan dat het gemiddelde niveau van een GOTter tegenwoordig beneden pijl ligt :(

Update: om een mega flamebait te voorkomen :o ... mijn ervaringen zijn momenteel vooral gebasseerd op het M810LMR moederbord (wat ik net een week heb nu). Oudere PCChips moederborden: 486, Pentium en Pentium 2 waren inderdaad megabrak (meteen al bij installatie).

Verwijderd

In een van mijn "oude" pc's zit een eagle max bxpro mobo. Het bleek van pcchips te zijn. Chipset: ali aladdin pro 4.

Opzich een redelijk bord.

Stabiliteit: - goed, nooit een vastloper mee gehad (onder win98).
Performance: - matig. De processor en HD presteren wel ok, maar de geheugenscore was ver onder de maat (100 MB/s, pc100 geheugen @ 66 MHz cas 2).

Conclusie: goedkope, fijne internet/office bordjes (games niet zo).

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 12:41
Op donderdag 28 juni 2001 23:49 schreef Kirpeknots het volgende:
PCChips allias skyhawk ez..

Als het type mainboard met een M begint en dan een 3cijfercombinatie. Dan is het raak.

Zo'n klote PCCHIPS board. Ik heb er een aantal moeten instaleren/fixen en het was altijd gegarandeerd doffe ellende.

Vroeger had ik ook ellende met chaintech. Maar wat ze nu maken vind ik prima.

Maar. Eerlijk. Koop nu gewoon Abit/Asus/Epox/MSi daar is de ellende temminste gedocumenteerd.
Tja.. Wat zal ik zeggen.. Ik heb dus nog zo'n pc-chips mainboard thuis liggen (ook beginnend met een M geloof ik).. Ooit inderdaad goedkoop gekocht voor een simpele upgrade..

Maar nooit problemen mee gehad, ding werkte altijd stabiel.. En met verschillende combinaties.. Ding heeft in het begin gewerkt met een celly 333.. Daarna PII-450. En nu zit er een Celly 433 in en werkt het ding als Win2k server.. (overgeklocked trouwens, want met een beetje uitzoekwerk kan dat zelfs ook nog :) )

Het bordje dat ik daarvoor had was dus een chaintech.. En ook al nooit problemen mee gehad.. (kon je trouwens ook al goed mee overclocken want dat werd ondersteund vanuit de bios). En dat bordje draait tot op de dag van vandaag nog steeds goed..

Misschien ligt het er maar net aan wat voor andere hardware je erin stopt, en wat voor eisen je eraan stelt..

Als gewone internet pc/tikdoos etc. zijn ze goed genoeg hoor.. En als je hierzo een beetje op het forum rondkijkt, zie je ook wel dat veel mensen ook enorm gezeik kunnen hebben met de 'echte' merkborden!

Verwijderd

De meeste mensen hebben gewoon niet zoveel geld (net zoals ik). Ik vind dat je gewoon echt stom bent om meer dan 2500 voor een pctje uit te geven, over een paar maanden is die prijs met 30% gezakt. Ik koop liever om de 2 a 3 jaar een nieuwe!
En als je dan toch een nieuwe PC koopt kan je net zo goed alles geintregeert hebben op je mammaplankie toch? veel goedkoper!

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
het is wat je ermee doet zou ik zeggen, voor de echte die hard tweaker kan het een uitdaging zijn zo een mobotje zodanig te tweaken voor stabiliteit enzo, maar voor de huis, tuin, keukengebruiker (toch) is het wel de moeite waard om aan te schaffen

...

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:55
er is echt niks mis met die dingetjes hoor. ik zou iig niet weten wat. als het niet goed is breng je het terug. wil je overclocken koop je een MSI, asus of ABIT

Verwijderd

pcchips is geloof ik de grootste mobo bakker ter wereld. dus.....

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Op vrijdag 29 juni 2001 11:48 schreef linuxgeek het volgende:
pcchips is geloof ik de grootste mobo bakker ter wereld. dus.....
wil dat dan meteen zeggen dat ze de beste zijn? i think not!

How bad is it on a scale from one to Spurs

• Spyro_the_Dragon
  • Laatst online: 22-04-2013
ff terug naar het onderwerp....

Beetje makkelijk om goedkoop spul af te kraken....

Als het nou echt niets is OK. Als het niet werkt OK. Als het snel kapot gaat OK.

Als de prestaties wat minder zijn en je wat minder mogelijkheden hebt...dan is het niet per definitie slecht....

Niet iedereen heeft geld over en wil een high end PC.....

MZL Spyro

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
Op vrijdag 29 juni 2001 09:30 schreef sjorsie het volgende:
De meeste mensen hebben gewoon niet zoveel geld (net zoals ik). Ik vind dat je gewoon echt stom bent om meer dan 2500 voor een pctje uit te geven, over een paar maanden is die prijs met 30% gezakt. Ik koop liever om de 2 a 3 jaar een nieuwe!
En als je dan toch een nieuwe PC koopt kan je net zo goed alles geintregeert hebben op je mammaplankie toch? veel goedkoper!
Jij klinkt niet als een Tweaker ... ;)

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-08 15:19
Op donderdag 28 juni 2001 22:21 schreef Mateja het volgende:

[knip]
Ik snap het ook niet, ik hou er niet van en moet er zelfs niks van hebben. Als iets echt goed is ben ik goed bereid er veel voor te dokken. Kwaliteit vink belangrijker dan de kosten.

Dit kan zoals al eerder gezegt niet voor iedereen op gaan...

Verwijderd

"waarom kopen mensen een Fiat Uno, en geen BMW M3?"

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-08 08:44

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Op donderdag 28 juni 2001 22:21 schreef Mateja het volgende:
En waarom zou goedkoop soms niet net zo goed / beter zijn dan de A-merken? Kijk maar eens op de link hieronder. Een artikel van een paar jaartjes terug.

http://sos-hardware.windowstothemax.com/biostar/8500/TTD/pcm-review.htm

Heerlijk bordje, wat nog steeds prima loopt.

Persoonlijk koop ik altijd goedkope mainboards. Waar ik altijd wel op let is de chipset. Zo heb ik nu een Procomp BVD2A met Via 694X chipset. Prima plankie, maar wel erg goedkoop.

Integraties sucks. Dat moet ik dus niet hebben. In de winkel wouwen ze me een 815i bord verkopen, met onboard video. Nou die konden ze gelijk in hun reet vouwen :r .

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Verwijderd

En als ik dan kijk naar een ASUS A7V133 zie ik dat hier ook nog het een en ander aan schort.

Ik vind je stelling kort door de bocht, ongenuanceerd en ondoordacht. Voor een hele hoop mensen is een cheap-ass mobo meer dan voldoende. Prettig toch dat ze alles integreren! Meestal is het echter zo dat die fabrikanten zo'n mobo fabriceren voor het OS dat op dat moment geldt. En dat werkt in 90% van de gevallen goed. Er zijn horde mensen die vandaag windows 98 kopen en daar over 4 jaar nog steeds mee werken! Dat jij je dat niet kunt indenken noem ik kortzichtig. |:(

Ik ben wel met je eens dat die bordjes niet helemaal optimaal zijn, maar wat is wel optimaal? Jouw soepertroeper mobo, met gigaprocessor, geforceerde Xenon koeling, gedremelde casemod, GeeeeForce 666 videokaart op je 43" beeldkanon? Heb jij echt geen zaakjes waarvan je denkt, dat kan beter? En kan je buurman echt zijn werk niet doen omdat jij denkt dat hij beter af is met merkmateriaal?

Advies: kijk eens door een bril van een ander en bedenk je dat een andere persoon heel andere wensen en eisen kan hebben als jij. De eerst stap tot volwassenheid. B-)

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 11:51 schreef Slasher het volgende:

[..]

wil dat dan meteen zeggen dat ze de beste zijn? i think not!
nee dat zeg ik niet, maar het betekend iig dat ze geen totale crap maken

• MjB
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 21:06

MjB

Op vrijdag 29 juni 2001 00:29 schreef SunStorm het volgende:
Ja, zo ken ik een gast die zich een Thunderbird 1,2 met 512mb ram en een geforceII heeft gekocht : met een SuperElCheapo mobo! Dat geloof je toch niet!

Ach ja, ik laat hem maar, hij komt er nog wel achter... >:)
Ik ben waarschijnlijk zo'n persoon die jij bedoeld ;)

• Rhy

Rhy

ik ben er ook zo 1 ;)
PCChips M810LMR met 1GB RAM en 60GB Harddisk

gewoon niet oordelen als je er zelf geen ervaring mee hebt :P

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-08 22:22
:Z

• Rhy

Rhy

is er iets GAEvakYD ?

Verwijderd

Ik zit er ook aan te denken om dat ECS K7VZAV3a mobotje van Gistron te kopen voor 209,- !
Niks mis mee !

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Prima shit, dat PCchips. Je moet alleen geen grote plannen met upgraden na een paar jaar hebben. Dan is het support en documentatie NUL :)

• Rhy

Rhy

support is inderdaad vrij klote, voor een handleiding en biosupdate moet je op een oertrage pc chips taiwanese site zijn

voor mensen die nogsteeds menen dat pcchips kut is.... (qua bord kwaliteit ;) )

HET IS MICRO ATX!!!!
Asus A7S-VM is ook gebasseerd op SIS 730S chipset ... is die dan ook brak opeens? nee dan opeens niet meer

inderdaad :Z
Pagina: 1