Op donderdag 28 juni 2001 23:49 schreef Kirpeknots het volgende:
PCChips allias skyhawk ez..
Als het type mainboard met een M begint en dan een 3cijfercombinatie. Dan is het raak.
Zo'n klote PCCHIPS board. Ik heb er een aantal moeten instaleren/fixen en het was altijd gegarandeerd doffe ellende.
Vroeger had ik ook ellende met chaintech. Maar wat ze nu maken vind ik prima.
Maar. Eerlijk. Koop nu gewoon Abit/Asus/Epox/MSi daar is de ellende temminste gedocumenteerd.
Tja.. Wat zal ik zeggen.. Ik heb dus nog zo'n pc-chips mainboard thuis liggen (ook beginnend met een M geloof ik).. Ooit inderdaad goedkoop gekocht voor een simpele upgrade..
Maar nooit problemen mee gehad, ding werkte altijd stabiel.. En met verschillende combinaties.. Ding heeft in het begin gewerkt met een celly 333.. Daarna PII-450. En nu zit er een Celly 433 in en werkt het ding als Win2k server.. (overgeklocked trouwens, want met een beetje uitzoekwerk kan dat zelfs ook nog

)
Het bordje dat ik daarvoor had was dus een chaintech.. En ook al nooit problemen mee gehad.. (kon je trouwens ook al goed mee overclocken want dat werd ondersteund vanuit de bios). En dat bordje draait tot op de dag van vandaag nog steeds goed..
Misschien ligt het er maar net aan wat voor andere hardware je erin stopt, en wat voor eisen je eraan stelt..
Als gewone internet pc/tikdoos etc. zijn ze goed genoeg hoor.. En als je hierzo een beetje op het forum rondkijkt, zie je ook wel dat veel mensen ook enorm gezeik kunnen hebben met de 'echte' merkborden!