ongewenste accountgebonden chrome-extensie

Pagina: 1
Acties:

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-11 22:17

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Beste tweakers,

Sinds een paar dagen heb ik een vervelend probleem met google chrome.

Bij het opstarten van chrome word er ongevraagd een tweede tabblad geopend met een zoekmachine. (de url van de zoekmachine is http://www.motious.com/ ) Ook zoekopdrachten in de adresbalk gaan normaal via google, maar worden nu via deze zoekmachine uitgevoerd.

In de instellingen staat inderdaad dat het tweede tabblad geopend wordt bij het opstarten. Ook het zoeken gaat volgens de instellingen via motious.com. Als ik die instellingen weer terugzet gaat het even goed, totdat ik mijn pc reboot want daarna staat alles weer verkeerd ingesteld.

Op mijn laptop heb ik hetzelfde google-account ingesteld in google chrome. Hier heb ik hetzelfde probleem. Heel vreemd.

Dit heb ik al gedaan:

- Virusscan met kaspersky, 1 keer malware gevonden op mijn vaste pc en weer verwijderd.
- na verwijderen malware bleef die website terugkomen. Dus de PC en laptop zijn schoon, maar die website blijft maar terugkomen.
- Verse installatie windows
- nog een virusscan gedaan op de nieuwe schone installatie, niks gevonden.

Ik heb geen idee meer wat ik nu kan doen. Heeft iemand hier een idee?

Groet, epic_gram :)

edit: zowel mijn laptop en desktop draaien windows 7 64 bit. Voor zover dat eventueel relevant kan zijn. :)

[ Voor 4% gewijzigd door epic_gram op 11-10-2016 21:38 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
Als je een verse installatie doet van Windows, en dan Chrome erop zet maar niet synchroniseert met je Google account, dan heb je het probleem neem ik aan niet?

Zoals je het nu beschrijft lijkt het dus iets te zijn in Chrome (een extension, of afwijkende search engine wellicht).

Volg anders dit stappenplan om je Chrome settings te resetten en laat weten wat daaruit is gekomen: https://malwaretips.com/blogs/reset-chrome-settings/

Nu bedenk ik me dat het natuurlijk heel hardnekking kan zijn:
- Verse install
- Chrome erop
- Chrome sync aan
- Computer raakt weer 'besmet'
- Chrome reset
- Reboot
- Chrome weer kapot.

Misschien dat er dus een bepaalde zwakte onder Windows wordt uitgebuit om die instelling persistent te maken. Als dat het geval is kun je ook nog eens uitwijken naar een Linux of Mac systeem met Chrome erop.

[ Voor 31% gewijzigd door ebia op 15-10-2016 20:51 ]

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-11 17:24
Overal uit je google account uitloggen. Extensies verwijderen. Overal alles cleanen. Pc opnieuw opstarten.
Opnieuw inloggen met je account op één systeem.

Zover ik weet draait ieder proces in Chrome los van de rest. Verwijderen zou dan voldoende moeten zijn. Kan natuurlijk ook zijn dat er een ander dieper probleem is.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-11 00:00

job

Kijk ook eens naar je chrome shortcut. Veel van dit soort adware past de shortcut aan zodat je telkens de extensies opnieuw installeert.