Dag Allen,
Ik ben voor mijn ouders op zoek naar een simpele laptop.
Als ik pricewatch gebruik en daar mijn beperkte voorkeuren in giet, en de filter op laptops met een goede review zet, komt er helaas maar 1 Laptop uit.
Ondanks dat de laptop slechts voor basic dingen gebruikt zal worden wil ik ze wel helpen aan een degelijk apparaat wat er een aantal jaren tegen aan kan.
Aangezien mijn kennis van laptops enigzins beperkt is, vandaar dit topic en een vraag om jullie hulp
Wat ga je met je laptop doen?
Heel basic PC gebruik. Eigenlijk alleen wat Internetten en gebruik van office.
Wat is je budget?
500-600 euro, om en nabij
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, laptop verhuist hooguit een keer van de kamer naar de keuken en terug.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen specifieke voorkeuren voor een merk. Heb zelf nu 2 x op rij een Acer gehad waar ik tevreden mee ben.
17 Inch is een must,
minimaal 4gb of is 8gb tegenwoordig het minimum? (ondanks dat ze niet veel multitasken )
een SSD is niet nodig, meer schijfruimte dan 128 gb kunnen ze beter gebruiken.
De laptop die uit de pricewatch naar voren kwam is Medion Akoya E7416t
Op zich lijkt deze te voldoen echter weet ik niet of bijvoorbeeld de processor goed genoeg is? Intel Pentium 3805U. Ik had zelf in eerste instantie gekeken naar i3 of i5 maar daar zitten natuurlijk ook goede en minder goede tussen en daar heb ik nu echt geen kaas van gegeten.
Andere laptops in de pricewatch hebben geen reviews en dus te moeilijk voor mij om met elkaar te vergelijken.
Is het bijvoorbeeld beter om een i3 met 8gb te hebben of liever een i5 met 4gb?
i3,i5 en i7 zeggen me nog wel iets maar de AMD processoren zijn me nog minder bekend.
Er zal weinig echt mulitasking gebeuren dus vandaar dat 4gb me voldoende leek.
andere opties:
Asus Vivobook R752LAV
i3, 8gb
HP 17-x022nd
i3, 8gb , 256 gb ssd
Acer Aspire E5-774-376R
i3, 8 gb, 500 gb hd + 128 gb ssd
Zijn dit geschikte opties volgens jullie?
Ik ben voor mijn ouders op zoek naar een simpele laptop.
Als ik pricewatch gebruik en daar mijn beperkte voorkeuren in giet, en de filter op laptops met een goede review zet, komt er helaas maar 1 Laptop uit.
Ondanks dat de laptop slechts voor basic dingen gebruikt zal worden wil ik ze wel helpen aan een degelijk apparaat wat er een aantal jaren tegen aan kan.
Aangezien mijn kennis van laptops enigzins beperkt is, vandaar dit topic en een vraag om jullie hulp
Wat ga je met je laptop doen?
Heel basic PC gebruik. Eigenlijk alleen wat Internetten en gebruik van office.
Wat is je budget?
500-600 euro, om en nabij
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, laptop verhuist hooguit een keer van de kamer naar de keuken en terug.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen specifieke voorkeuren voor een merk. Heb zelf nu 2 x op rij een Acer gehad waar ik tevreden mee ben.
17 Inch is een must,
minimaal 4gb of is 8gb tegenwoordig het minimum? (ondanks dat ze niet veel multitasken )
een SSD is niet nodig, meer schijfruimte dan 128 gb kunnen ze beter gebruiken.
De laptop die uit de pricewatch naar voren kwam is Medion Akoya E7416t
Op zich lijkt deze te voldoen echter weet ik niet of bijvoorbeeld de processor goed genoeg is? Intel Pentium 3805U. Ik had zelf in eerste instantie gekeken naar i3 of i5 maar daar zitten natuurlijk ook goede en minder goede tussen en daar heb ik nu echt geen kaas van gegeten.
Andere laptops in de pricewatch hebben geen reviews en dus te moeilijk voor mij om met elkaar te vergelijken.
Is het bijvoorbeeld beter om een i3 met 8gb te hebben of liever een i5 met 4gb?
i3,i5 en i7 zeggen me nog wel iets maar de AMD processoren zijn me nog minder bekend.
Er zal weinig echt mulitasking gebeuren dus vandaar dat 4gb me voldoende leek.
andere opties:
Asus Vivobook R752LAV
i3, 8gb
HP 17-x022nd
i3, 8gb , 256 gb ssd
Acer Aspire E5-774-376R
i3, 8 gb, 500 gb hd + 128 gb ssd
Zijn dit geschikte opties volgens jullie?
[ Voor 17% gewijzigd door louzy82 op 11-10-2016 21:45 ]
Louzy#2475