Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Simpele 17"Laptop voor ouders

Pagina: 1
Acties:

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:13
Dag Allen,

Ik ben voor mijn ouders op zoek naar een simpele laptop.
Als ik pricewatch gebruik en daar mijn beperkte voorkeuren in giet, en de filter op laptops met een goede review zet, komt er helaas maar 1 Laptop uit.

Ondanks dat de laptop slechts voor basic dingen gebruikt zal worden wil ik ze wel helpen aan een degelijk apparaat wat er een aantal jaren tegen aan kan.

Aangezien mijn kennis van laptops enigzins beperkt is, vandaar dit topic en een vraag om jullie hulp

Wat ga je met je laptop doen?
Heel basic PC gebruik. Eigenlijk alleen wat Internetten en gebruik van office.

Wat is je budget?
500-600 euro, om en nabij

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, laptop verhuist hooguit een keer van de kamer naar de keuken en terug.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen specifieke voorkeuren voor een merk. Heb zelf nu 2 x op rij een Acer gehad waar ik tevreden mee ben.
17 Inch is een must,
minimaal 4gb of is 8gb tegenwoordig het minimum? (ondanks dat ze niet veel multitasken )
een SSD is niet nodig, meer schijfruimte dan 128 gb kunnen ze beter gebruiken.

De laptop die uit de pricewatch naar voren kwam is Medion Akoya E7416t
Op zich lijkt deze te voldoen echter weet ik niet of bijvoorbeeld de processor goed genoeg is? Intel Pentium 3805U. Ik had zelf in eerste instantie gekeken naar i3 of i5 maar daar zitten natuurlijk ook goede en minder goede tussen en daar heb ik nu echt geen kaas van gegeten.

Andere laptops in de pricewatch hebben geen reviews en dus te moeilijk voor mij om met elkaar te vergelijken.

Is het bijvoorbeeld beter om een i3 met 8gb te hebben of liever een i5 met 4gb?

i3,i5 en i7 zeggen me nog wel iets maar de AMD processoren zijn me nog minder bekend.

Er zal weinig echt mulitasking gebeuren dus vandaar dat 4gb me voldoende leek.

andere opties:
Asus Vivobook R752LAV
i3, 8gb

HP 17-x022nd
i3, 8gb , 256 gb ssd

Acer Aspire E5-774-376R
i3, 8 gb, 500 gb hd + 128 gb ssd

Zijn dit geschikte opties volgens jullie?

[ Voor 17% gewijzigd door louzy82 op 11-10-2016 21:45 ]

Louzy#2475

• matroosoft
  • Laatst online: 13:57

matroosoft

Lone Christian

Ik zou bij de goedkopere laptops persoonlijk niet voor Acer gaan. Asus heb ik wel een redelijk goed ervaring mee, misschien kan je dit type overwegen? pricewatch: Asus K756UA-TY167T

Heeft naast een ruime harde schijf nog een SSD van 128GB en dat is toch wel iets wat je niet kan missen als je het mij vraagt. Liever 4GB geheugen met SSD dan andersom. Ook heeft deze een Core i3, lijkt me net wat beter dan een Pentium. Verder zijn er geen reviews van te vinden, dus ik kan geen zinnig woord zeggen over hoe hij in de praktijk is.

• louzy82
Thanks voor je antwoord!
ik heb mijn beginpost al wat aangepast en wat mogelijke opties toegevoegd maar er is zoveel keus zonder reviews, maar met reviews zo weinig!!

Louzy#2475

• RobertVDN
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-10 18:40
louzy82 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:46:
Thanks voor je antwoord!
ik heb mijn beginpost al wat aangepast en wat mogelijke opties toegevoegd maar er is zoveel keus zonder reviews, maar met reviews zo weinig!!
Komt waarschijnlijk omdat de meeste mensen hier toch vooral de duurdere modellen kopen.

Huawei P30

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Dell heeft ook een prima lijn met 17 inch laptops, heb er zelf ook al twee jaar eentje met een i3 erin. Kwam toen met 4 gig ram en halve terabyte harddisk. Inmiddels upgrade gegeven naar 8 gig ram en een ssd en ik photoshop er gewoon op en speel af en toe world of tanks. Kostte toen iets van 400 euro geloof ik.

Is de inspiron 17 uit de 5000 serie, kun je ook nog naar kijken

• louzy82
Dank je!

Gek dat deze niet in de pricewatch staan. Als ik Dell selecteer, 17 inch en een prijs onder de 600 euro komt er geen een Dell naar voren.

Louzy#2475

• louzy82
Nog 2 opties:

Deze dell met 4gb

of deze medion met 8gb RAM

[ Voor 61% gewijzigd door louzy82 op 13-10-2016 11:30 ]

Louzy#2475

Pagina: 1