Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik vind de prullenbak niet op mij phone om verschillende apps van mijn scherm te verwijderen. Ik sleep een app naar onderen, naar boven, naar de zijkant... hij wil niet weg.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Op de app drukken en ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, werkt niet jammer genoeg. De app blijft waar hij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:15:
Nee, werkt niet jammer genoeg. De app blijft waar hij is.
Als je dit doet hoort er een prullenbak te verschijnen waar je de app naartoe sleept. Dan los laten op de prullenbak verwijderd de app van het homescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Waar gaat dit allemaal over? Misschien kun je je post wat uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Edit: nevermind. Had een grapje over 1 minuut op 900 watt helpt om de meeste apps er af te krijgen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Kurkentrekker op 11-10-2016 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
Begin eens met wat je gebruikt als telefoon?
Is het een android, iphone of windows phone?

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
arbraxas schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:20:
Begin eens met wat je gebruikt als telefoon?
Is het een android, iphone of windows phone?
Waar denk jij aan in de Android sectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Wiko Lenny 3 is gekoppeld aan dit topic, ik verwacht dus dat het over die telefoon gaat ;)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, het is een Wiko Lenny 3. Er verschijnt geen prullenbak. Pfff 25 apps op mij scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 10:28

HetGezegde

Yes, you can!

Volgens mij heeft de Lenny 3 geen appdrawer, net zoals de Huawei's en de iPhone. Apps verwijderen van je homescreen kan dus niet, want het homescreen is de enige plaats waar ze kunnen staan. Een prullenbakje verschijnt dus ook niet.

Verwijderen gaat dus niet, terzij:

1. Je ze in mapjes sleept en ze op die manier ordent.
2. Je bijv. Google Now Launcher installeert (een skin), waarmee je meer een Android ervaring krijgt.

[ Voor 18% gewijzigd door HetGezegde op 11-10-2016 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 14:52
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:24:
Inderdaad, het is een Wiko Lenny 3. Er verschijnt geen prullenbak. Pfff 25 apps op mij scherm!
heb even gegoogled voor je, helaas deze phone laat alle icons staan op de desktop

https://ngmarley.com/blog/review-wiko-lenny-3-smartphone/

ik quote:
--
“Desktop” Icons

I can’t remove the default app icons from the “Desktop” screen (or whatever it’s called on a smartphone). On my Nexus 5, it was not a problem to remove the Desktop shortcuts, but that’s not possible at all on the Wiko. My solution was to move all the pre-installed junk to a single folder and so all that crapware just takes up one icon space instead of several screens’ worth of screen real-estate.

I’m also not able to create new icons onto the screen. On the Nexus, you open the apps folder, and drag the icon to create a new Desktop shortcut. Not how it works on a Wiko. You just don’t have the option.
--

ik ben bang dat je een slechte keuze hebt gemaakt

dit is de conclusie:
I will repeat: DO NOT BUY THIS PHONE.

==

ik zou zelf voor een andere launcher gaan, bv nova launcher

[ Voor 3% gewijzigd door elpino.rv op 11-10-2016 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 19:47

Matszs

><>

HetGezegde schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:27:

2. Je bijv. Google Now Launcher installeert (een skin), waarmee je meer een Android ervaring krijgt.
Hier te downloaden & installeren:

Google Play: Google Now Launcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Goedkoop is duurkoop dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

elpino.rv schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:27:
[...]

heb even gegoogled voor je, helaas deze phone laat alle icons staan op de desktop

https://ngmarley.com/blog/review-wiko-lenny-3-smartphone/

ik quote:
--
“Desktop” Icons

I can’t remove the default app icons from the “Desktop” screen (or whatever it’s called on a smartphone). On my Nexus 5, it was not a problem to remove the Desktop shortcuts, but that’s not possible at all on the Wiko. My solution was to move all the pre-installed junk to a single folder and so all that crapware just takes up one icon space instead of several screens’ worth of screen real-estate.

I’m also not able to create new icons onto the screen. On the Nexus, you open the apps folder, and drag the icon to create a new Desktop shortcut. Not how it works on a Wiko. You just don’t have the option.
--

ik ben bang dat je een slechte keuze hebt gemaakt

dit is de conclusie:
I will repeat: DO NOT BUY THIS PHONE.

==

ik zou zelf voor een andere launcher gaan, bv nova launcher
Wat is dat ^ nu voor een onzinnige reactie? Prima telefoon hoor voor de niet veeleisende gebruiker.

Het is echt niet zo dat, omdat je geen appdrawer of een bepaalde skin op je telefoon hebt staan, je direct een slechte keuze hebt gemaakt. Zoals je zelf al aangeeft (en ik ook): installeer een andere Launcher, zoals Nova of Google Now.
Dikke onzin voor jou ook. Deze telefoon is het beste dat je nieuw kunt krijgen op de Nederlandse markt voor die prijs. Klaar.

Ligt fijn in de hand, voelt premium aan voor z'n prijs, camera is prima en hij is snel genoeg voor de meeste apps. Natuurlijk niet te vergelijken met telefoons van 300 euro of nog duurder, maar voor TS waarschijnlijk meer dan goed.

[ Voor 14% gewijzigd door HetGezegde op 11-10-2016 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
HetGezegde schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:30:
[...]

Wat is dat ^ nu voor een onzinnige reactie? Prima telefoon hoor voor de niet veeleisende gebruiker.

Het is echt niet zo dat, omdat je geen appdrawer of een bepaalde skin op je telefoon hebt staan, je direct een slechte keuze hebt gemaakt. Zoals je zelf al aangeeft (en ik ook): installeer een andere Launcher, zoals Nova of Google Now.
Nou, het ligt niet aan wel of geen appdrawer of skin hoor, volgens die reviewer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 14:52
HetGezegde schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:30:
[...]

dit is niet mijn conclusie, maar van een reviewer.. als je hem in 1 minuut snel leest, en alles of zelfs een beetje is waar dan is dit gewoon geen goed toestel.
- traag
- weinig geheugen
- registreert touchscreen niet goed
- elke 2 weken batterij eruit moeten halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Gewoon normaal reageren kan ook hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
O.K. ga Now launcher installeren. Bedankt voor de reacties. Ben toch wel blij met m'n nieuwe toestelletje, heb hem hier in Luxemburg gekocht voor 89 EURO. Voor die prijs weet je wat je kunt verwachten.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

elpino.rv schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:33:
[...]

dit is niet mijn conclusie, maar van een reviewer.. als je hem in 1 minuut snel leest, en alles of zelfs een beetje is waar dan is dit gewoon geen goed toestel.
- traag
- weinig geheugen
- registreert touchscreen niet goed
- elke 2 weken batterij eruit moeten halen
Dit is een andere discussie, maar ik kan me niet vinden in de problemen. Zeker niet met betrekking tot de accu of dat 'ie traag/slecht reageert. En ja, als het wel zo zou zijn, dan ben je als koper niet goed ingelicht of geadviseerd. Ik mag er hoe dan ook vanuit gaan dat TS dit toestel heeft gekocht naar gelang zijn gebruik en het enige probleem het verwijderen van apps is - over traagheid/slecht reageren heb ik 'm niet gehoord.

Blijkt dat wel zo te zijn: terug naar de winkel gaan.

En weinig geheugen; tja, dat weet je he, als je 'm koopt. Is dit dan meteen een slechte telefoon? Nou nee, sommigen hebben niet veel nodig. En wat verwacht je van een telefoon van 100 euro...

-- edit --
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:35:
O.K. ga Now launcher installeren. Bedankt voor de reacties. Ben toch wel blij met m'n nieuwe toestelletje, heb hem hier in Luxemburg gekocht voor 89 EURO. Voor die prijs weet je wat je kunt verwachten.............
Tadaa. Opgelost!

[ Voor 14% gewijzigd door HetGezegde op 11-10-2016 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Wel vreemd dat dit standaard niet kan. Hebben ze dit dan gewoon bewust zo gedaan om geld te verdienen met de crapware ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 21:52
PilatuS schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:07:
Wel vreemd dat dit standaard niet kan. Hebben ze dit dan gewoon bewust zo gedaan om geld te verdienen met de crapware ?
Er komen steeds meer launchers met alleen een appdrawer op Android...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
PilatuS schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:07:
Heb je wel eens een iPhone in handen gehad?
Kan je ook geen apps van de desktop halen. Moet je ook alles gaan organiseren in mapjes.

Er komen steeds meer android roms met Launchers die hetzelfde doen als je bij ios tegenkomt.

Veel chinese merken hebben dit sowieso, in Azie zijn ze wel gecharmeerd van dat hele ios gebeuren.

Dit is erg simpel op te lossen door een andere launcher te instaleren. (google now, nova launcher, apec launcher, enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:07:
Mijn vraag
Ik vind de prullenbak niet op mij phone om verschillende apps van mijn scherm te verwijderen. Ik sleep een app naar onderen, naar boven, naar de zijkant... hij wil niet weg.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Je vraag is inmiddels beantwoord zie ik. Maar wil je in het vervolg wel het volledige template invullen? De vragen zijn namelijk niet optioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Nee, dit hele euvel staat volledig los van de prijs van het toestel. Het is een keuze welke door de fabrikant is gemaakt, waarschijnlijk om het OS wat meer op iOS te laten lijken omdat veel mensen dat intuïtief vinden.
Een appdrawer is makkelijk te verkrijgen met ene apparte launcher.

Wat ikzelf doe op mijn Huawei (ook geen drawer) is alles overzichtelijk in mappen zetten.
Voordeel is dat ik alles slechts 1 maal hoef te ordenen in mappen, met appdrawer moet je alles op je homescreen ordenen en in je appdrawer nogmaal.

Na alle Samsungs die ik hiervoor had, heb ik eigenlijk de drawer op mijn Huawei nog nooit gemist, kwestie van gewenning denk ik.
Pagina: 1