Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

OpenDNS: Netflix app televisie "vergeet" password

Pagina: 1
Acties:

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:46

Videopac

Rommelt wat aan.

Topicstarter
In een poging de snelheid van mijn internet te verhogen (en in een later stadium sites te filteren / advertentiemeuk te weren) heb ik mijn DNS servers veranderd in die van OpenDNS.

Sindsdien vraagt de Netflix app van mijn LG 42L8609 televisie elke keer om het wachtwoord.
Zoeken leert dat meer mensen vergelijkbare problemen hebben (gehad) met Samsung televisies, maar een oplossing heb ik er nog niet uit kunnen halen.

Iemand enig idee?
Alvast dank voor de eventuele hulp.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat had ik soms ook met mijn LG TV en DNS servers van UPC en van Google. Netflix' antwoord toen ik support vroeg was: koop een nieuwe TV 7(8)7 Ze gaven aan dat (IIC) de authenticatie ook gebruik maakte van "een hardware ID" (MAC-adres?) en er schijnbaar een ander was met hetzelfde adres: zodra die andere inlogde werd ik uitgelogd.

Mijn tot nu toe (afkloppen) succesvolle werkwijze was een paar maanden lang steeds opnieuw inloggen tot de ander het opgaf :o

Als jij denkt dat het aan de DNS ligt, is voor je TV een andere gebruiken natuurlijk een mogelijkheid.

offtopic:
En vergeet niet Tweakers adservers in je whitelist te zetten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bij een LG kun je bij mijn weten ook zelf DNS servers instellen, dus probeer dat eens. Desnoods knal je er soecifiek voor je TV het IP van je router als DNS in, gaat ook wel werken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:46

Videopac

Rommelt wat aan.

Topicstarter
F_J_K schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:05:
Dat had ik soms ook met mijn LG TV en DNS servers van UPC en van Google. Netflix' antwoord toen ik support vroeg was: koop een nieuwe TV 7(8)7 Ze gaven aan dat (IIC) de authenticatie ook gebruik maakte van "een hardware ID" (MAC-adres?) en er schijnbaar een ander was met hetzelfde adres: zodra die andere inlogde werd ik uitgelogd.

Mijn tot nu toe (afkloppen) succesvolle werkwijze was een paar maanden lang steeds opnieuw inloggen tot de ander het opgaf :o

Als jij denkt dat het aan de DNS ligt, is voor je TV een andere gebruiken natuurlijk een mogelijkheid.

offtopic:
En vergeet niet Tweakers adservers in je whitelist te zetten.
Dan zou het dus een combinatie van gebruikte DNS server en MAC adres moeten zijn op basis waarvan Netflix opnieuw om een wachtwoord vraagt.
The Eagle schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:22:
Bij een LG kun je bij mijn weten ook zelf DNS servers instellen, dus probeer dat eens. Desnoods knal je er soecifiek voor je TV het IP van je router als DNS in, gaat ook wel werken :)
Ga ik eens bekijken.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)