Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vraag
Beste antwoord (via Gonadan op 25-10-2016 21:45)
Kan je stuur 2cm omhoog of is daar ook geen ruimte voor? Als dat kan zou je kunnen kijken naar de slimadapter van Yepp.
http://yepp.nl/nl/accessoire/slim-fit-adapter/
[ Voor 7% gewijzigd door RZor op 11-10-2016 21:43 ]
Gruwelijk gejatte Icoon!
Alle reacties
Had iets met gewicht i.c.m stevigheid van aluminium te maken meen ik.
[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 11-10-2016 20:20 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja, koop die adapter, want daar kan prima een windscherm op als het tenminste om een Bobike gaat:Gonadan schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:18:
In mijn optiek gaat dat niet werken, maar hoe dan wel? Ik weet dat er een speciale houder is voor een ahead stuur, dat is gewoon een plaatje met een gat erin. Maar die wil ik dan weer liever niet omdat er geen windscherm op kan.
Heeft iemand een lumineus idee?
https://bobike.com/product/detail/a-head-adapter
Overigens is er wel een dunne adapter beschikbaar. Zou je die dan gewoon kunnen klemmen tussen stuur en spacer? Dat kan in principe gewoon goed strak gezet worden.
Het is dan alleen de vraag hoeveel het stuur omhoog kan, je moet wel een minimum aantal centimeters in de pen beschikbaar hebben. Anders kan ik beter een stuk van de spacer afzagen bijvoorbeeld.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 3% gewijzigd door BCC op 11-10-2016 20:58 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Werk zelf bij Thule en ons zitje kan dat in ieder geval, voor zover ik weet Yepp Mini ook met de standaard beugel.
Gruwelijk gejatte Icoon!
Jazeker wel. Dit is niet zo'n standaard verstelbare stuurpen. Het ahead stuk zit los op de stuurpen geschroefd, het stuur zit weer los in het ahead stuk geschroeft. Het zijn allemaal losse delen.RZor schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:30:
Dat van jou is geen a-head hoor. Das gewoon hoe ze moderne fietsen maken. Fietszitje kan je er volgens mij normaal omheen bevestigen.
Werk zelf bij Thule en ons zitje kan dat in ieder geval, voor zover ik weet Yepp Mini ook met de standaard beugel.
De spacer tussen het frame en het ahead stuk is dan ook benodigd om druk op het frame te zetten zodat je geen speling krijgt. Die spacer is echter niet massief en heeft van binnen vinnetjes die precies om de stuurpen passen. Mijn gevoel zegt dat het niet verstandig is om op zo'n adapter een zitje te monteren. Niet voor niets wordt overal heel strikt gehanteerd dat je hem direct op de stuurpen moet monteren.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Kan je stuur 2cm omhoog of is daar ook geen ruimte voor? Als dat kan zou je kunnen kijken naar de slimadapter van Yepp.
http://yepp.nl/nl/accessoire/slim-fit-adapter/
[ Voor 7% gewijzigd door RZor op 11-10-2016 21:43 ]
Gruwelijk gejatte Icoon!
Het stuur kan nog wel wat omhoog, maar het aantal centimeters stuurpen waarop je hem dan monteert wordt wel wat minder ruim. Eventueel zou ik nog een stuk van de spacer kunnen afzaken maar dan moet ik wel zeker weten dat het werkt.
De suggestie van de winkel om hem gewoon weg te laten is sowieso geen optie. Enerzijds omdat hij bij de integriteit van het balhoofd hoort, anderzijds omdat je anders de ringen en lagers gewoon open legt. Dat kan nooit goed zijn voor de duurzaamheid.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Een moederstuur is iets rond 65 euro. Een mamafiets kost toch ietsie meerGonadan schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:25:
Dan zullen we waarschijnlijk nog eerder voor een mamafiets gaan. Maar dat zie ik als laatste redmiddel, dan kan ik nog eerder voor een ander merk zitje kijken. Maar voor nu probeer ik gewoon een oplossing te vinden, alternatieven kan altijd nog.
Na een jaartje of twee kan je de normale stuur ook gewoon weer terugzetten.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Dan moet je een moederstuur hebben in ahead vorm, of de vork ook vervangen. Je kunt niet alle sturen zomaar op elke fiets zetten. Dit betreft een sportieve toerfiets, mamasturen zijn daar meestal niet voor geschikt.kmf schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:50:
Een moederstuur is iets rond 65 euro. Een mamafiets kost toch ietsie meer
Na een jaartje of twee kan je de normale stuur ook gewoon weer terugzetten.
Maar wat het zwaarste weegt is dat je dan de halve fiets gaat ombouwen om er maar een mamafiets van te kunnen maken. Dat is zonde van de fiets zelf, dan koop ik liever een fiets die daar al voor gemaakt is. Die kan ik later wel weer verkopen en dan blijft de 'goede' fiets gewoon zoals hij is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ehm.. http://moederstuur.com/mo...et-ahead-aansluiting.htmlGonadan schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:23:
[...]
Dan moet je een moederstuur hebben in ahead vorm, of de vork ook vervangen. Je kunt niet alle sturen zomaar op elke fiets zetten. Dit betreft een sportieve toerfiets, mamasturen zijn daar meestal niet voor geschikt.
Maar wat het zwaarste weegt is dat je dan de halve fiets gaat ombouwen om er maar een mamafiets van te kunnen maken. Dat is zonde van de fiets zelf, dan koop ik liever een fiets die daar al voor gemaakt is. Die kan ik later wel weer verkopen en dan blijft de 'goede' fiets gewoon zoals hij is.
En halve fiets ombouwen? Bij mij was het even handvaten, remmen en versnellingsschakelaars losschroeven, stuur verwisselen en over moederstuur schuiven. 15 minuten werk.
Wat wel een nadeel is, is dat een moederstuur zwaarder is dan de normale stuur waardoor de voorwiel ook zonder kinderzitje uit zichzelf gaat draaien bij parkeren.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Van de Yepp kan ik de werking/bevestiging van de adapter niet uit de afbeelding afleiden.
[ Voor 13% gewijzigd door Rukapul op 25-10-2016 21:35 ]
Dat kan ik beamen. Nu kan je een moederstuur ook wel goedkoop op Marktplaats vinden als je het wil proberen, maar ik vermoed dat je het stuur niet eens in het frame krijgt.Gonadan schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:23:
[...]
Dan moet je een moederstuur hebben in ahead vorm, of de vork ook vervangen. Je kunt niet alle sturen zomaar op elke fiets zetten. Dit betreft een sportieve toerfiets, mamasturen zijn daar meestal niet voor geschikt.
Als die Bobike adapter wel past kan je ook gewoon een tweedehands stoeltje scoren. Of je koopt een zitje voor achterop.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Handvatten zijn van leer en zitten er strak omheen, zonder perslucht krijg ik die er überhaupt al niet af. Niet dat vijftien minuten überhaupt een realistisch scenario is natuurlijk.kmf schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:33:
Ehm.. http://moederstuur.com/mo...et-ahead-aansluiting.html
En halve fiets ombouwen? Bij mij was het even handvaten, remmen en versnellingsschakelaars losschroeven, stuur verwisselen en over moederstuur schuiven. 15 minuten werk.
Wat wel een nadeel is, is dat een moederstuur zwaarder is dan de normale stuur waardoor de voorwiel ook zonder kinderzitje uit zichzelf gaat draaien bij parkeren.
Overigens is zo'n stuur dus precies waarom ik dat _niet_ wil. Het klopt totaal niet meer met de rest van de fiets. De balans is weg, je positie klopt niet meer, het past gewoon niet. Juist daarom heb je mamafietsen die in zijn geheel zijn aangepast op die wens.
Oh maar hij zit er onderhand dan ook al op hoor. Ik reageerde nu zuiver even op het stuurvervangverhaal.Rukapul schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:33:
Ik zie echt niet in waarom dit zo moeilijk zou moeten zijn. In elk geval met die Bobike adapter (+10 euro voor een zitje op Marktplaats) heb je aan 4mm genoeg. En een korte speurtocht op internet resulteert in spacer sets waar je elke hoogte mee kunt realiseren ter vervanging van de oude.
Van de Yepp kan ik de werking/bevestiging van de adapter niet uit de afbeelding afleiden.
Uiteindelijk heb ik van de aluminium spacer twee centimeter afgezaagd zodat de adapter er tussen kon. Dat werkt vooralsnog prima.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Jep. De slim-fit adapter, die wordt tegenwoordig standaard bijgeleverd. Kwam ik achteraf achter.Rukapul schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:56:
Welke adapter heb je uiteindelijk gebruikt, de Yepp?
Zeiss Distagon 21 f/2.8