Hallo tweakers!
Ik wil binnenkort een nieuwe pc aan gaan schaffen en zou het erg waarderen als ik het een en ander aan advies kan krijgen voordat ik alles aan ga schaffen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil dit systeem graag gaan gebruiken om te gamen en voor schoolwerkzaamheden. Ik wil graag in de toekomst op 1440p gaan gamen. Ik moet hiervoor nog wel een monitor gaan aanschaffen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil ongeveer 1500 tot 1600 euro uitgeven. Ook denk ik dat ik zelf de pc wil gaan bouwen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Toetsenbord, muis en headset zijn aanwezig. Ik heb op dit moment ook 2 pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart
monitoren die ik wil gebruiken totdat ik een 1440p ga aanschaffen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat mijn wishlist aardig compleet is. Advies over eventueel betere onderdelen hoor ik graag.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De nvidia videokaarten spreken mij wel aan omdat deze op dit moment gewoon beter zijn dan de AMD kaarten als ik het goed heb.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik vind ik niet zo spannend. Geluid ook niet echt aangezien ik toch altijd een headset op heb.
Ga je overklokken?
Overklokken ben ik niet van plan. Ik heb hier de ballen verstand van en het schijnt ook niet zo heel populair meer te zijn.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag advies krijgen over mijn samenstelling. Ik wil met deze pc graag een aantal jaren vooruit kunnen (ongeveer 5-6 jaar?)
Ook heb ik nog een aantal vragen:
Is de CPU voldoende of kan ik beter voor een i7 gaan?
Is het moederbord misschien iets te "budget"
Als ik mijn pc zelf ga bouwen is het dan verstandig om een antistatisch polsbandje aan te schaffen?
Is de voeding voldoende of kom ik misschien net iets te kort?
Is de SSD groot genoeg of kan ik beter voor de 500gb variant gaan?
Alvast bedankt voor het lezen en eventueel reageren
Edit: Ik heb mijn lijstje aangepast aan de hand van onderstaand advies.
Ik wil binnenkort een nieuwe pc aan gaan schaffen en zou het erg waarderen als ik het een en ander aan advies kan krijgen voordat ik alles aan ga schaffen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil dit systeem graag gaan gebruiken om te gamen en voor schoolwerkzaamheden. Ik wil graag in de toekomst op 1440p gaan gamen. Ik moet hiervoor nog wel een monitor gaan aanschaffen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil ongeveer 1500 tot 1600 euro uitgeven. Ook denk ik dat ik zelf de pc wil gaan bouwen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Toetsenbord, muis en headset zijn aanwezig. Ik heb op dit moment ook 2 pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart
monitoren die ik wil gebruiken totdat ik een 1440p ga aanschaffen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat mijn wishlist aardig compleet is. Advies over eventueel betere onderdelen hoor ik graag.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 205,- | € 205,- |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 84,- | € 84,- |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB | € 709,- | € 709,- |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 48,95 | € 48,95 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 77,95 | € 77,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 28,49 | € 28,49 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 71,95 | € 71,95 |
| 1 | Corsair RM550x | € 89,95 | € 89,95 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 120,95 | € 120,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.436,24 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De nvidia videokaarten spreken mij wel aan omdat deze op dit moment gewoon beter zijn dan de AMD kaarten als ik het goed heb.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik vind ik niet zo spannend. Geluid ook niet echt aangezien ik toch altijd een headset op heb.
Ga je overklokken?
Overklokken ben ik niet van plan. Ik heb hier de ballen verstand van en het schijnt ook niet zo heel populair meer te zijn.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag advies krijgen over mijn samenstelling. Ik wil met deze pc graag een aantal jaren vooruit kunnen (ongeveer 5-6 jaar?)
Ook heb ik nog een aantal vragen:
Is de CPU voldoende of kan ik beter voor een i7 gaan?
Is het moederbord misschien iets te "budget"
Als ik mijn pc zelf ga bouwen is het dan verstandig om een antistatisch polsbandje aan te schaffen?
Is de voeding voldoende of kom ik misschien net iets te kort?
Is de SSD groot genoeg of kan ik beter voor de 500gb variant gaan?
Alvast bedankt voor het lezen en eventueel reageren
Edit: Ik heb mijn lijstje aangepast aan de hand van onderstaand advies.