Ik heb mijn Samsung ue55ks8000 omgeruild voor een OLED55E6V. Vind het beeld veel mooier van de oled tv. Nu heb ik nog het volgende probleem met name tijdens reclames zie je dat veel dat als er een reclame voorbij komt waar het hele scherm oranje wit rood of blauw wordt dat het iets donkerder weer gegeven wordt. Als ik dan de info balk van mijn xtrend ophaal word het beeld weer lichter. Is hier iets aan te doen bij de instellingen?
Er zit waarschijnlijk een sensor op de TV die het omgevingslicht meet en de brightness/contrast daarop aanpast, dat valt altijd wel uit te schakelen.
Gewoon even zoeken in de instellingen.
Ik ben er ook geen fan van, heb het zelf direct uit gezet toen ik mijn huidige tv had gekocht.
Gewoon even zoeken in de instellingen.
Ik ben er ook geen fan van, heb het zelf direct uit gezet toen ik mijn huidige tv had gekocht.
[ Voor 22% gewijzigd door ScrooLoose op 11-10-2016 18:59 ]
Smiling as the shit comes down...
Ik heb geen idee waar dat zit. Heb het hele menu al door gelopen. Bij de Samsung die ik terug gebracht heb had ik het zo gevonden.
Is waarschijnlijk automatic brightness limiter. Een oplossing is om het contrast of de helderheid wat lager te zetten zodat het scherm niet donkerder wordt wanneer het weer te geven beeld te licht is.
Is er ook een manier om de brightness limiter uit te zetten?
Nee, dit is onderdeel van de oled techniek. kun je niets aan veranderen.
jammer dat dit niet aan te passen is.
Je kan dit wel enigszins tegengaan door oled-light en contrast om te draaien.
"Normale" instelling (als voorbeeld ongeveer):
Oled light: 60
Contrast: 85
"Alternatieve" instelling:
Oled light: 95
Contrast: 55
Op deze wijze omzeil je het dimprobleem. Je fixeert de lichtoutput als het ware.
"Normale" instelling (als voorbeeld ongeveer):
Oled light: 60
Contrast: 85
"Alternatieve" instelling:
Oled light: 95
Contrast: 55
Op deze wijze omzeil je het dimprobleem. Je fixeert de lichtoutput als het ware.
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
Pagina: 1