Lijbrandt stopt, naar KPN of overstappen naar Ziggo?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Mijn ouders (of meer m'n vader) zit met een dilemma. Nav nieuws: Lijbrandt Telecom gaat op in moederbedrijf KPN gaan ze over naar KPN, maar dat betekend dat er in huis het een en ander gaat veranderen mbt verbindingen en mogelijkheden.

Wat ze nu hebben:
  • Analoog TV, waarbij openemen met eigen apparatuur nog gewoon mogelijk is en boven ook zonder extra kabels en kastjes gekeken kan worden.
  • Telefoon bij de zithoek in de kamer.
  • Internet gaat via een EoP adapter van vooraan in huis naar achter waar de computer staat.
  • Internet snelheid is 100/100, hoewel er 60/60 wordt aangegeven, maar door de router en EoP is het effectief ongeveer 45/45.
Wat wordt er door KPN aangeboden:
  • Huidige Lijbrandt infrastructuur wordt niet gebruikt, je zit dus weer op het oude KPN netwerk.
  • Geen analoge TV, coax is dus niet beschikbaar. Openemen met eigen spul is daarmee direct onmogelijk*, evenals zorgeloos boven TV kijken.
  • Aansluiting is ergens in de trapkast, deze is jaren geleden al half gesloopt omdat het in de weg zat en toch niet meer gebruikt werd. Waar die kabel nu zit, moet de monteur dus gaan uitzoeken en herstellen.
  • Telefoon moet in de buurt van de Experiabox staan, mogelijk dus bij de computer. Ietwat onhandig, maar ten tijde van ADSL stond deze hier ook.
  • Internet snelheid wordt bedroevend. Er wordt 60/6 aangeboden. Download is aardig, maar upload is gewoon 10-15 jaar terug in de tijd. 8)7 Er zou dus 'niets' veranderen, maar >90% van je upload inleveren noem ik een flinke verandering.
* Nu heeft m'n vader wat nader gekeken bij KPN en er kan tot 6 programma's tegelijk opgenomen worden via hun 'cloud' dienst en overal worden teruggekeken tot een jaar. Dit is al iets beter dan zelf telkens moeten instellen voor analoog.

Dan is er het punt van Ziggo.
  • Overstap zou redelijk simpel moeten gaan. Er hoeft niet gezocht te worden naar kabels e.d. of nieuwe gelegd worden om boven TV te kunnen kijken of programma's op te nemen.
  • Aansluiting zit op dezelfde plek als die van Lijbrandt, waardoor er zo goed als niets verandert voor telefoon e.d.
  • Internetsnelheid is bij Start 40/4, erg langzaam voor upload. Maar Complete geeft 150/15, dat is iig al ruim het dubbele van KPN. Die ene foto die ze eens via Whatsapp versturen duurt dan maar iets langer dan nu.
  • Enige nadeel is de administratie mbt email adres.
Maar, nu komt het dus, de echte vraag:
Doet mijn vader zich goed aan kom het aanbod van KPN te accepteren, of kan hij beter naar Ziggo gaan? Hij heeft wat twijfels over de kwaliteit die Ziggo levert met de verschillende diensten, maar van hun buren (die al eerder zijn overgestapt van Lijbrandt naar Ziggo) en vrienden horen wij geen directe klachten. Zelf heb ik wat twijfels over de kwaliteit van KPN.

Voor sommige zal dit een redelijk makkelijke vraag zijn, maar voor mijn vader dus niet. Ik zou het voor mijzelf wel weten (zit in dezelfde boot, ik ga mee naar KPN, simpelweg vanwege de vervelende Ziggo aansluiting in m'n huis), maar ik kan hem niet fatsoenlijk adviseren op dit vlak.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:11
Ik zit met hetzelfde dilemma. Vanavond is er een informatie avond van KPN bij Villa Flora. Ik ga daar zeker even heen , kijken wat ze te zeggen hebben. Ik zou normaal gesproken ook gewoon voor Ziggo kiezen, al vind ik die upload van hun goedkoopste abbo gewoon waardeloos en hun middelste abbo weer te duur.

Daarnaast gaat KPN VVDSL uitrollen in Hillegom , in novemer al als het goed is. Dan heb je een download van 90MBit (iig waar ik woon) en een upload die vrijwel zeker hoger is dan de 4MBit van Ziggo. Maar helaas kom je daar pas achter als je je eigen aansluiting online hebt. Dat is het enige wat mij een beetje tegenhoud om voor VVDSL te kiezen.

Ik zou overigens verder kijken dan KPN. Tele2 heeft betere prijzen bijvoorbeeld.

[ Voor 9% gewijzigd door tiguan op 11-10-2016 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:26
En je hebt de optie niet om bij KPN + glasvezel te selecteren?

[ Voor 6% gewijzigd door Paradox op 11-10-2016 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Nee, KPN gaat namelijk niet het bestaande glasvezelnetwerk overnemen, het is verouderd en wijkt af van het netwerk wat KPN zelf elders in NL heeft liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door tiguan op 11-10-2016 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 13:53
Waarom geen KPN voor internet en telefonie, en TV bij Ziggo afnemen?
Als je 60Mbit down via VVDSL2 met een enkel aderpaar zal kunnen halen, dan zal de upload tussen 20-30 komen te liggen. En als je TV van Ziggo afneemt, dan kun je je bestaande infrastructuur en opname systeem behouden.

[ Voor 67% gewijzigd door timmie1 op 11-10-2016 17:34 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Gewoon naar Ziggo gaan en het KPN adres als mailbox dienst aanhouden voor een paar euro per maand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Als ze alleen af en toe een whatsapp foto uploaden, dan is Ziggo 40/4 toch perfect?

Email maar eens bij een algemene emailboer onderbrengen (gmail/outlook/oid)?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
timmie1 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:31:
Waarom geen KPN voor internet en telefonie, en TV bij Ziggo afnemen?
Als je 90Mbit down via VVDSL2 met een enkel aderpaar zal kunnen halen, dan zal de upload redelijk dicht bij de 30 komen te liggen. En als je TV van Ziggo afneemt, dan kun je je bestaande infrastructuur en opname systeem behouden.
Ze willen het graag bij 1 provider houden. Voordat ze Lijbrandt hadden, was dat idd het geval. Telefoon en internet via KPN, televisie bij Casema (zo heette ze toen nog). Uiteindelijk is dat toch duurder.
tiguan schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:23:
Ik zit met hetzelfde dilemma. Vanavond is er een informatie avond van KPN bij Villa Flora. Ik ga daar zeker even heen , kijken wat ze te zeggen hebben. Ik zou normaal gesproken ook gewoon voor Ziggo kiezen, al vind ik die upload van hun goedkoopste abbo gewoon waardeloos en hun middelste abbo weer te duur.

Daarnaast gaat KPN VVDSL uitrollen in Hillegom , in novemer al als het goed is. Dan heb je een download van 90MBit (iig waar ik woon) en een upload die vrijwel zeker hoger is dan de 4MBit van Ziggo. Maar helaas kom je daar pas achter als je je eigen aansluiting online hebt. Dat is het enige wat mij een beetje tegenhoud om voor VVDSL te kiezen.

Ik zou overigens verder kijken dan KPN. Tele2 heeft betere prijzen bijvoorbeeld.
Laat mij even weten of er nog iets interessants is verteld daar. Dat van Tele2 zal even bespreken, wie weet dat er wat beters is voor ze daar. Maar gaan zij niet via het Vodafone netwerk, ipv die van KPN?
Paradox schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:39:
wat ik lees is het volgende:

Klanten die nu nog bij Lijbrandt zitten krijgen de mogelijkheid om naar KPN over te stappen, zo is vermeld in een brief. In het geval dat zij ingaan op het aanbod, krijgen zij een nieuwe decoder voor televisie. De glasvezelverbinding blijft overigens wel hetzelfde.

/ maar voor jou staat het volgende in de brief
Huidige Lijbrandt infrastructuur wordt niet gebruikt, je zit dus weer op het oude KPN netwerk.

Welke gemeente zitten jou ouders?
Hillegom, woon ik ook. ;) Maar dat het glasvezel blijft liggen klopt. Echter wordt die niet gebruikt. De hele infrastructuur, dat IMO beter is dan de zooi van KPN, wordt achter gelaten. Het kost hun blijkbaar te veel (elke euro is al teveel voor ze) om dit netwerk aan hun bestaande netwerk te koppelen om zo een betere service te kunnen leveren.

[ Voor 61% gewijzigd door Hero of Time op 11-10-2016 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:26
wat ik lees is het volgende:

Klanten die nu nog bij Lijbrandt zitten krijgen de mogelijkheid om naar KPN over te stappen, zo is vermeld in een brief. In het geval dat zij ingaan op het aanbod, krijgen zij een nieuwe decoder voor televisie. De glasvezelverbinding blijft overigens wel hetzelfde.

/ maar voor jou staat het volgende in de brief
Huidige Lijbrandt infrastructuur wordt niet gebruikt, je zit dus weer op het oude KPN netwerk.

Welke gemeente zitten jou ouders?

zonde!

[ Voor 16% gewijzigd door Paradox op 11-10-2016 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Bij nader inzien ga ik er toch niet heen. Ik krijg net de aanbieding €30,- per maand binnen, voor het eerste jaar voor 60/6 en dat vind ik prima. Ik heb eigenlijk al veel onderzoek vooraf gedaan. Ik denk niet dat ik nog meer info krijgen op die avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Mijn vader zit nu toch wel meer te kijken om naar Ziggo te gaan, o.a. vanwege het totaalpakket. We wilden ook naar die informatieavond gaan, maar gaan toch maar niet want ik betwijfel of we er echt wijzer worden. Ik denk 't namelijk niet, aangezien ik ze telefonisch al heb gesproken en ook bij de 'winkel' langs ben gegaan.

Ik ga nog wel even kijken naar de tip van johnkeates voor m'n vader. Dat zal dan een langere tijd geven om de administratie over te hevelen en zo zal hij ook niet voor verrassingen komen te staan als er ergens iets is vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

KPN levert ook gewoon een "Alles in Een" pakket waarbij het meest basale pakket vaak al genoeg bandbreedte bied voor de meeste consumenten. Voordeel loopt daarbij vaak verder op als je ook nog wat mobiele 4G diensten afneemt.

Heb bij m'n ouders laatst ook zo'n pakket laten opleveren toen Canal Digital besloot om alleen nog maar HD TV te gaan leveren (waar de satelliet ontvanger dus op vervangen moest worden én de prijs met een tientje in de maand omhoog ging). De KPN monteur heeft keurig een kabel van ± 25 Mtr. getrokken vanaf de Experia-Box naar de TV ontvanger in de woonkamer (nadat ik m'n pa er van te voren op gewezen had dat 'ie even wat gaatjes moest boren in de binnen muren van ± 30Cm dik).

Verschil is waarschijnlijk wél dat er bij m'n ouders géén Ziggo abonnementen beschikbaar zijn omdat er simpelweg geen COAX in de buurt te bekennen is, de dichtstbijzijnde buurman woont al 500Mtr. verderop.

VDSL(2) was wél leverbaar (volgens fourstack) met een daadwerkelijk doorvoer van ± 40 Mbit

Telfort is een paar Euro goedkoper, XS4ALL een paar Euro duurder.... 100% de zelfde provider, alleen wat andere "service" 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 11-10-2016 19:27 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik zit in hetzelfde schuitje, en kpn gaat het zeker niet worden met die bedroevende upload. Dus dan blijft over het duurste pakket van Ziggo. Ben er absoluut niet blij mee maar er is nu eenmaal niets beters. Had hetzelfde bedrag liever voor de huidige dienst van lijbrandt betaald.
Oh, en: https://glasvezelhillegom.petities.nl/
Niet dat het iets uit gaat maken maar je weet nooit.

[ Voor 15% gewijzigd door sig69 op 11-10-2016 19:32 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Moet je voor de gein eens in het Het grote xDSL-topic kijken. Met VDSL kan je tegenwoordig best leuke uploads halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Houd ook in gedachte dat beide waarschijnlijk ook met mobiele telefonie te combineren zijn.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
sig69 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:30:
Ik zit in hetzelfde schuitje, en kpn gaat het zeker niet worden met die bedroevende upload. Dus dan blijft over het duurste pakket van Ziggo. Ben er absoluut niet blij mee maar er is nu eenmaal niets beters. Had hetzelfde bedrag liever voor de huidige dienst van lijbrandt betaald.
Oh, en: https://glasvezelhillegom.petities.nl/
Niet dat het iets uit gaat maken maar je weet nooit.
Tja, ik ook. Ik ga echter niet naar Ziggo omdat de aansluiting op een beroerde plek zit. Ik ga zelf naar de 100/10 verbinding van KPN, maar het houden van de Lijbrandt verbinding had mijn voorkeur. Het is enorm jammer dat de glasvezel niet gebruikt kan worden door KPN, want dat hele ding is niet eens in gebruik bij Lijbrandt.

Overigens, zijn mensen bekent met de petitie op petities.nl?
tiguan schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:36:
Moet je voor de gein eens in het Het grote xDSL-topic topic kijken. Met VDSL kan je tegenwoordig best leuke uploads halen.
Wat heet leuk? Zolang het nog steeds om een asymmetrische verbinding gaat, is het niet vergelijkbaar met wat we nu hebben bij Lijbrandt. Alleen glasvezel kan dat halen momenteel.
Fish schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:37:
Houd ook in gedachte dat beide waarschijnlijk ook met mobiele telefonie te combineren zijn.
Leuk en aardig, maar niet echt zinvol als je bij een andere provider zit, of in mijn geval zo weinig belt dat prepaid nog voldoende is. ;) Mijn vader heeft ook prepaid en is daar nog prima over te spreken. Misschien dat hij ooit over gaat naar een mobiel abbo, maar dat zien we tegen die tijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Hero of Time schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:42:
[...]

Wat heet leuk? Zolang het nog steeds om een asymmetrische verbinding gaat, is het niet vergelijkbaar met wat we nu hebben bij Lijbrandt. Alleen glasvezel kan dat halen momenteel.
Ja dat snap ik, maar we hebben geen keus volgens mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
tiguan schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:44:
[...]

Ja dat snap ik, maar we hebben geen keus volgens mij ;)
Niet echt nee. Monopolie van de giganten helaas. Is er een leuke speler op de markt, wordt deze overgenomen en na een tijdje opgedoekt en de techniek/infrastructuur raakt verloren voor de consument.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
Met de huidige VDSL technieken kan je al 30Mb upload halen, da's net zo snel als het duurste ziggo abonnement. Zo bedroevend is dat dus niet. Alle (ook de goedkope) DSL-boeren die gebruik maken van vectoring VDSL geven dus al standaard al een rappe upload door.

Overigens hebben wij ook 60/6, maar we krijgen momenteel een veel hogere upload dan 6Mb. Hier is het 10Mb, maar meestal ligt het rond de 30 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-10 17:46
HvanderT schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:06:
Met de huidige VDSL technieken kan je al 30Mb upload halen, da's net zo snel als het duurste ziggo abonnement. Zo bedroevend is dat dus niet. Alle (ook de goedkope) DSL-boeren die gebruik maken van vectoring VDSL geven dus al standaard al een rappe upload door.

Overigens hebben wij ook 60/6, maar we krijgen momenteel een veel hogere upload dan 6Mb. Hier is het 10Mb, maar meestal ligt het rond de 30 dus.
Heb mijn Ziggo abonnement gedowngraded van 150/15 naar 40/4. Had eerst niet eens door dat ik een lagere snelheid had. Ik gebruik toch voornamelijk iPhone en zo af en toe laptop voor Internet Bankieren en Google drive. We hebben ook Netflix en 40/4 is voor ons ruim genoeg. Scheelt ook nog behoorlijk wat geld elke maand.
We hadden op het oude adres glasvezel van KPN (100/30). Ook goed en extra's zoals Spotify en HBO waren leuk. Maar hebben niets te klagen over Ziggo en zijn nu goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:38
Hero of Time schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:42:
[...]

Tja, ik ook. Ik ga echter niet naar Ziggo omdat de aansluiting op een beroerde plek zit. Ik ga zelf naar de 100/10 verbinding van KPN, maar het houden van de Lijbrandt verbinding had mijn voorkeur. Het is enorm jammer dat de glasvezel niet gebruikt kan worden door KPN, want dat hele ding is niet eens in gebruik bij Lijbrandt.

Overigens, zijn mensen bekent met de petitie op petities.nl?

[...]

[...]

Leuk en aardig, maar niet echt zinvol als je bij een andere provider zit, of in mijn geval zo weinig belt dat prepaid nog voldoende is. ;) Mijn vader heeft ook prepaid en is daar nog prima over te spreken. Misschien dat hij ooit over gaat naar een mobiel abbo, maar dat zien we tegen die tijd wel.
Even wat duiding:
Het glasvezelnetwerk van Lijbrandt was zeker niet zo goed als hier wordt beweerd. KPN neemt het niet over omdat het veel meer geld zou kosten om dit te integreren in het (voormalige) Reggefiber netwerk. Dat netwerk/die leverstraat is de enige manier waarop KPN op dit moment glasvezel abonnementen kan leveren.
De hoofdaders in de stoep zijn grotendeels wel gebruikt om de nieuwe VDSL kasten op een glasvezelbackbone aan te sluiten.

Een KPN VDSL pakket van 60/6 levert in de praktijk inderdaad meestal 60/30 op. Daarnaast zie ik in jouw post niet veel redenen om een hoge uploadsnelheid te hebben maar dat is uiteraard een persoonlijke afweging.

Qua diensten ben ik wel heel erg tevreden over KPN. TV kijken werkt heerlijk, opnemen in de cloud (tot 6 programma's tegelijk) en op elke TV/telefoon/tablet terug kunnen kijken is echt een groot verschil met Ziggo.
Tweede TV is geen probleem als je een standaard pakket neemt, want daar zitten twee decoders inbegrepen. De snelheid van de decoders schijnt trouwens een stuk beter te zijn dan die van de Horizonbox of de standaard mediabox, maar dat kunnen anderen beter beantwoorden.
Kwaliteit van internet en ITV is echt wel goed te noemen en dat zou je geen zichtbaar verschil meer moeten geven. In de komende 2 maanden rolt KPN een grote update uit waarbij de HD zenders niet langer meer op aparte kanalen zitten en dat was voor mij zelf nog altijd wel een minpunt. Dat nu dus wordt opgelost.

Als je je beter wil inlezen over de diensten kan je naar het eerder genoemde xDSL topic of naar het KPN Glasvezel topic. Qua diensten en dergelijke is dat namelijk identiek (even los van de haalbare internetsnelheden natuurlijk).

Wat het netwerk binnenshuis betreft kan ik niet oordelen, dat is echt een eigen afweging.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Barre73 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:37:
[...]

Even wat duiding:
Het glasvezelnetwerk van Lijbrandt was zeker niet zo goed als hier wordt beweerd. KPN neemt het niet over omdat het veel meer geld zou kosten om dit te integreren in het (voormalige) Reggefiber netwerk. Dat netwerk/die leverstraat is de enige manier waarop KPN op dit moment glasvezel abonnementen kan leveren.
Er is destijds met samenwerking van de gemeente een gloed nieuw glasvezelkabel met bijbehorende koper de grond in gegooid. Er wordt echt niet elke paar jaar de straat open gehaald om een nieuwe glasvezel te leggen, dus ik zou toch moeten kunnen aannemen dat wat er ligt toen van degelijke kwaliteit was dat het iig in de toekomst nog gebruikt zou kunnen worden. Hoe het verder met de straatkasten en de rest van de backbone is, kan ik uiteraard niet zeggen en als daar verkeerde apparatuur in is gezet, dan is het te begrijpen dat het niet eenvoudig te integreren is in het huidige KPN glasvezelnetwerk. Echter zouden de kabels wel voldoende moeten zijn. Hier krijgen wij als klant echter niets over te horen waarom KPN het netwerk niet overneemt of in gebruik kan nemen.
De hoofdaders in de stoep zijn grotendeels wel gebruikt om de nieuwe VDSL kasten op een glasvezelbackbone aan te sluiten.
Werk jij bij Lijbrandt of KPN hier in de buurt? Want ik heb namelijk helemaal niet het idee dat KPN ook maar iets met de aders doet die voor Lijbrandt in de grond is gelegd. Alles gaat over hun eigen koper heen en dat ligt er al tientallen jaren.
Een KPN VDSL pakket van 60/6 levert in de praktijk inderdaad meestal 60/30 op. Daarnaast zie ik in jouw post niet veel redenen om een hoge uploadsnelheid te hebben maar dat is uiteraard een persoonlijke afweging.
Het topic is meer voor m'n vader, dan voor mij. ;) Ik persoonlijk heb liever een goede upload vanwege werk, als ik vanuit huis werk, is het wel zo fijn dat het zo soepel mogelijk gaat. En ik vind het ook wel fijn om andere liefhebbers van animé een fatsoenlijke snelheid terug te geven. Iets downloaden met 11 MB/s is leuk, maar als je dan maar 100 KB/s terug kan sturen is een beetje onfatsoenlijk. Maar dat is mijn mening.
Qua diensten ben ik wel heel erg tevreden over KPN. TV kijken werkt heerlijk, opnemen in de cloud (tot 6 programma's tegelijk) en op elke TV/telefoon/tablet terug kunnen kijken is echt een groot verschil met Ziggo.
Ja, dat is wat m'n vader dus wel mooi vind. Maar is niet direct iets om hem over de streep te kunnen trekken.
Tweede TV is geen probleem als je een standaard pakket neemt, want daar zitten twee decoders inbegrepen. De snelheid van de decoders schijnt trouwens een stuk beter te zijn dan die van de Horizonbox of de standaard mediabox, maar dat kunnen anderen beter beantwoorden.
Die tweede decoder is eigenlijk wel een probleem bij m'n ouders, want er moet een aparte UTP kabel getrokken worden, of je zit met Ethernet over Power te werken (bij KPN á €80,- p/s 8)7). Die domme dingen kunnen dus niet eens zoals bij Ziggo met een wifi dongle werken. En de coax kabel ligt al naar boven toe, dus dat scheelt ook al wat voor ze.
Kwaliteit van internet en ITV is echt wel goed te noemen en dat zou je geen zichtbaar verschil meer moeten geven. In de komende 2 maanden rolt KPN een grote update uit waarbij de HD zenders niet langer meer op aparte kanalen zitten en dat was voor mij zelf nog altijd wel een minpunt. Dat nu dus wordt opgelost.
Mooi, want het is best ruk als je naar 4 gaat en een prut kwaliteit krijgt, maar bij kanaal 389 (noem maar wat) de HD versie moet gaan zoeken.
Als je je beter wil inlezen over de diensten kan je naar het eerder genoemde xDSL topic of naar het KPN Glasvezel topic. Qua diensten en dergelijke is dat namelijk identiek (even los van de haalbare internetsnelheden natuurlijk).
Nah, dat doe ik wel als ik echt verder ga kijken naar diensten e.d. Voor m'n ouders is het gewoon simpel TV kijken en internet dat moet werken. Dat allemaal met zo min mogelijk kabel rompslomp.
Wat het netwerk binnenshuis betreft kan ik niet oordelen, dat is echt een eigen afweging.
En daarom ga ik dus niet naar Ziggo is m'n huidige huis. Misschien als ik eens ga verhuizen en de aansluiting op een gunstigere plek zit, maar nu iig niet. Heb net alles centraal in de meterkast zitten en Ziggo zit op een k-plek. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Hero of Time schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:09:
[...]

Er is destijds met samenwerking van de gemeente een gloed nieuw glasvezelkabel met bijbehorende koper de grond in gegooid. Er wordt echt niet elke paar jaar de straat open gehaald om een nieuwe glasvezel te leggen, dus ik zou toch moeten kunnen aannemen dat wat er ligt toen van degelijke kwaliteit was dat het iig in de toekomst nog gebruikt zou kunnen worden. Hoe het verder met de straatkasten en de rest van de backbone is, kan ik uiteraard niet zeggen en als daar verkeerde apparatuur in is gezet, dan is het te begrijpen dat het niet eenvoudig te integreren is in het huidige KPN glasvezelnetwerk. Echter zouden de kabels wel voldoende moeten zijn. Hier krijgen wij als klant echter niets over te horen waarom KPN het netwerk niet overneemt of in gebruik kan nemen.

[...]

Werk jij bij Lijbrandt of KPN hier in de buurt? Want ik heb namelijk helemaal niet het idee dat KPN ook maar iets met de aders doet die voor Lijbrandt in de grond is gelegd. Alles gaat over hun eigen koper heen en dat ligt er al tientallen jaren.
Ik had het niet over de kwaliteit van de glasvezel zelf, maar over de manier waarop het was opgezet.Het is geen FttH tot in de woning zoals bekend.

Wat KPN doet/heeft gedaan is de bestaande verdeelkasten vervangen voor nieuwe kasten met actieve apparatuur. Maar die apparatuur moet worden gevoed met glasvezel. Daarmee bereik je dat de afstand van de woning met koper tot aan de actieve apparatuur verandert van (bijvoorbeeld) 2 kilometer (naar de telefooncentrale) naar 600 meter tot aan de wijkkast. Daarmee worden snelheden opgeschroefd naar 100 Mbit per aderpaar.
De aanleg van die glasvezel naar de nieuwe verdeelkasten is hier dus gecombineerd met de bestaande glasvezels van Lijbrandt die dus her en der zijn geknipt en aangesloten op de KPN backbone.
Vanaf die vervangen wijkkasten blijft uiteraard het oude koper naar de woningen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Barre73 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:15:
[...]

Ik had het niet over de kwaliteit van de glasvezel zelf, maar over de manier waarop het was opgezet.Het is geen FttH tot in de woning zoals bekend.

Wat KPN doet/heeft gedaan is de bestaande verdeelkasten vervangen voor nieuwe kasten met actieve apparatuur. Maar die apparatuur moet worden gevoed met glasvezel. Daarmee bereik je dat de afstand van de woning met koper tot aan de actieve apparatuur verandert van (bijvoorbeeld) 2 kilometer (naar de telefooncentrale) naar 600 meter tot aan de wijkkast. Daarmee worden snelheden opgeschroefd naar 100 Mbit per aderpaar.
De aanleg van die glasvezel naar de nieuwe verdeelkasten is hier dus gecombineerd met de bestaande glasvezels van Lijbrandt die dus her en der zijn geknipt en aangesloten op de KPN backbone.
Vanaf die vervangen wijkkasten blijft uiteraard het oude koper naar de woningen lopen.
Dat heb je dus mis. Er komt wel degelijk een glasvezel het huis in. Die zit in de kabel die van de straat de woning in is gebracht. Ik kan je er zelfs bewijs voor tonen, ik hoef namelijk alleen maar het kastje open te maken om je de glasvezel aan te wijzen, die loos erbij hangt en niet is aangesloten. Maar FttH is er wel degelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Hero of Time schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:19:
[...]

Dat heb je dus mis. Er komt wel degelijk een glasvezel het huis in. Die zit in de kabel die van de straat de woning in is gebracht. Ik kan je er zelfs bewijs voor tonen, ik hoef namelijk alleen maar het kastje open te maken om je de glasvezel aan te wijzen, die loos erbij hangt en niet is aangesloten. Maar FttH is er wel degelijk. ;)
Dan heb ik dat verkeerd begrepen. Maar als die er loos bij hangt, dan leverde Lijbrandt daar toch ook niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Barre73 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:22:
[...]

Dan heb ik dat verkeerd begrepen. Maar als die er loos bij hangt, dan leverde Lijbrandt daar toch ook niet op?
Nee, dat klopt. Toen de monteur het bij mij kwam afmonteren (want toen ik m'n huis kocht was dat nog steeds niet gedaan) zei hij dat het voor de toekomst was. Er komen zo'n 4 koperkabels het huis in, 2x UTP en 2x telefoon. En het glasvezeltje dus. Daarom zijn we zo verbaast en boos dat KPN hier geen zak mee doet en het gewoon "weggooit" als een kapotte koffiemok ofzo. Want stel je eens voor dat mensen liever het glasvezel willen hebben. Dat kost geld om die in gebruik te nemen en het is veel goedkoper om de oude (IMO inferieure) meuk die ze al hebben op te dringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Weet je wat nog het zuurste is. De nieuwbouwwijken in Hillegom krijgen dus wel Reggefiber. Hoe vind je die :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Hero of Time schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:09:
[...]

Het topic is meer voor m'n vader, dan voor mij. ;) Ik persoonlijk heb liever een goede upload vanwege werk, als ik vanuit huis werk, is het wel zo fijn dat het zo soepel mogelijk gaat. En ik vind het ook wel fijn om andere liefhebbers van animé een fatsoenlijke snelheid terug te geven. Iets downloaden met 11 MB/s is leuk, maar als je dan maar 100 KB/s terug kan sturen is een beetje onfatsoenlijk. Maar dat is mijn mening.

[...]
11MB/s is dus rond de 90-100Mbit. En dan geeft KPN je echt niet een 1Mbit upload terug. Niet op VDSL tenminste. Op ADSL kan het helaas niet, maar met VDSL zijn echt stevige uploadsnelheden te krijgen die momenteel net zo hoog (en eerst zelfs hoger) dan Ziggo waren.

Als er echt alleen maar ADSL mogelijk is, dan snap ik je reactie nog, maar dan haal je die 11MB/s ook niet :+. Maar ik neem aan dat KPN daar het kopernet wel een upgrade heeft gegeven.

Over de kwaliteit van KPN verder: Ik ben er erg tevreden mee. HD beeld vind ik prima te doen. Wij hebben ook CanalDigitaal, die beweren "het beste beeld" van allemaal te hebben, maar dat is dus niet zo. Zelfs bij KPN zitten er betere zenders met betere kwaliteit tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ja, KPN gaat Hillegom upgraden naar VDSL zodat ze in ieder geval de downloadsnelheid die Lijbrandt ons bood, kunnen halen via VDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ziggo TV is een van de meest instabiele aanbieder die ik ooit heb ervaren. (m.u.v. vakantie's in het buitenland en sateliet)
Een aantal zenders zijn simpelweg niet stabiel te krijgen, voor de rest vaak storingen op andere zenders. Internet is heerlijk, maar TV heb ik liever in SD via DSL dan Ziggo-HD via kabel.

[ Voor 9% gewijzigd door eL_Jay op 12-10-2016 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
tiguan schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:27:
Weet je wat nog het zuurste is. De nieuwbouwwijken in Hillegom krijgen dus wel Reggefiber. Hoe vind je die :(
Nou, lekker dan. Er zijn wel een paar nieuwbouwprojecten aan de gang, ook in bestaande wijken (buurt van Sixlaan/Stationsweg/M. de Ruiterstraat), die krijgen dus reggefiber glas? Of alleen de wat meer buitenwijken?
HvanderT schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:41:
[...]

11MB/s is dus rond de 90-100Mbit. En dan geeft KPN je echt niet een 1Mbit upload terug. Niet op VDSL tenminste. Op ADSL kan het helaas niet, maar met VDSL zijn echt stevige uploadsnelheden te krijgen die momenteel net zo hoog (en eerst zelfs hoger) dan Ziggo waren.
Het was even een extreem voorbeeld. Maar het is gewoon niet aardig om niet wat meer terug te kunnen geven.
Als er echt alleen maar ADSL mogelijk is, dan snap ik je reactie nog, maar dan haal je die 11MB/s ook niet :+. Maar ik neem aan dat KPN daar het kopernet wel een upgrade heeft gegeven.
Volgens mij hebben ze alleen hun apparatuur vernieuwd. Er is iig hier geen stoep open gehaald om die kabels te vernieuwen, laat staan de aders die het huis in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Meer is op dit moment (nog) niet mogelijk bij VDSL zonder andere verbindingen op die lijn te verstoren. Met bonding is er dus al 60Mb upload mogelijk, dus als dat mogelijk is, zou ik dat proberen af te dwingen, mocht je voor KPN willen kiezen. Sommige lijntjes kunnen al 100Mb up aan, maar KPN knijpt dat dus af op 30Mb per ader.

Ze hebben dan inderdaad hun apparatuur vernieuwd en dichterbij je adres (of adres van je vader) gezet. Hierdoor neemt de lijnafstand naar de wijkcentrale af en hou je dus een hogere snelheid over. Daar hoeft inderdaad de bekabeling niet voor vernieuwd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Hero of Time schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:03:
[...]

Nou, lekker dan. Er zijn wel een paar nieuwbouwprojecten aan de gang, ook in bestaande wijken (buurt van Sixlaan/Stationsweg/M. de Ruiterstraat), die krijgen dus reggefiber glas? Of alleen de wat meer buitenwijken?
Ik heb begrepen: Dok 37 (is idd Michiel de Ruijterstraat), 't Zand, de Ringoevers, Pastoorsveld en Noorderhof. 't Zand is niet nieuw-nieuw, maar er lag ook geen KPN. Dus zij krijgen nu wel Reggefiber :/

Je kan 't trouwens heel mooi op de Reggefiber site zien: https://www.eindelijkglasvezel.nl/waar-glasvezel/

[ Voor 14% gewijzigd door tiguan op 12-10-2016 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
Hmm zit even op breedbandwinkel te kijken, maar Fiber of Online.nl is misschien ook wel interessant. Upload komt 27Mbit, dat scheelt maar 3Mbit met Ziggo. Download boeit me niet zo. Als ik het goed begrijp krijg je met VDSL een router die je op je isra punt aansluit, en vanaf daar ga je met utp naar je televisie ontvanger? Dat zou me een hoop werk schelen, ik heb geen coax meer in m'n huis namelijk. En het scheelt 27 euro per maand.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
sig69 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:26:
Hmm zit even op breedbandwinkel te kijken, maar Fiber of Online.nl is misschien ook wel interessant. Upload komt 27Mbit, dat scheelt maar 3Mbit met Ziggo. Download boeit me niet zo. Als ik het goed begrijp krijg je met VDSL een router die je op je isra punt aansluit, en vanaf daar ga je met utp naar je televisie ontvanger? Dat zou me een hoop werk schelen, ik heb geen coax meer in m'n huis namelijk. En het scheelt 27 euro per maand.
Ik heb zelf nog nooit xDSL gehad, maar ik denk dat 't wel klopt wat je zegt ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
sig69 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:26:
Dat klopt helemaal.

Als ik je een tip mag geven: vermijdt Online en Fiber.nl. de service is om te huilen zo slecht. Daar naast heeft online momenteel bandbreedteproblemen (DSL techniek heeft hier niks mee te maken trouwens).

Pak dan Telfort, is gewoon KPN met een goedkoper labeltje. Bij die partij krijg je ook gewoon 27Mb up, al adverteren ze daar niet mee.

Wat is je afstand naar de ijskast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Hero of Time schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:03:
[...]

[...]

Het was even een extreem voorbeeld. Maar het is gewoon niet aardig om niet wat meer terug te kunnen geven.

[...]

Volgens mij hebben ze alleen hun apparatuur vernieuwd. Er is iig hier geen stoep open gehaald om die kabels te vernieuwen, laat staan de aders die het huis in gaan.
Dat laatste gaf ik dus al aan. De bestaande glasvezelroutes konden worden gebruikt om de nieuwe kasten (meer dan 30) aan te sluiten op glas.

Dat nieuwbouwprojecten wel FttH krijgen is een gevolg van de landelijke afspraken daarover. Projecten vanaf een bepaald aantal woningen krijgen helemaal geen nieuw koper maar meteen glasvezel. Tegenwoordig vaak met een (Reggefiber) straatkast als PoP in plaats van zo'n groot en duur huisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:11
Ja kennis heeft zelfde met lijbrandt in haarlem, aangezien de aansluitingen utp/coax/tel in 1 is zal het voor kpn teveel kosten om alles over tezetten naar glasvezel.

dus ook voor kennis van me is het of vvdsl of coax.

@Hero of Time, ook hier heeft kpn de vvdsl kasten op de bestaande lijbrandt vezels gehangen die hier werd gebruikt voor etth.

[ Voor 25% gewijzigd door devil-strike op 12-10-2016 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
HvanderT schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 15:37:
[...]

Dat klopt helemaal.

Als ik je een tip mag geven: vermijdt Online en Fiber.nl. de service is om te huilen zo slecht. Daar naast heeft online momenteel bandbreedteproblemen (DSL techniek heeft hier niks mee te maken trouwens).

Pak dan Telfort, is gewoon KPN met een goedkoper labeltje. Bij die partij krijg je ook gewoon 27Mb up, al adverteren ze daar niet mee.

Wat is je afstand naar de ijskast?
Ijskast?
Breedbandwinkel zegt dit:

Afstand tot uw wijkcentrale:
1.472 meter

Afstand tot uw straatkast:
489 meter

De Telfort site zegt dit op mijn adres:
Max download snelheid: 80 Mb/s
Max upload snelheid: 8 Mb/s

Dan krijg je in de praktijk misschien 27Mbit upload, maar dat kunnen ze op elk moment dat ze willen dus terugschroeven naar 8 als ze dat willen. Daar teken ik ook niet voor.

[ Voor 17% gewijzigd door sig69 op 12-10-2016 17:52 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Doen ze niet. Ze schieten zichzelf in hun eigen voeten als ze dit wel doen. KPN weet namelijk zelf ook heel goed dat de upload vrij hoog ligt, om de concurrentie aan te gaan. Verder ligt de upload al enkele jaren zo hoog (was eerst altijd 20Mb up).

Online en Fiber maken daar dan ook dankbaar gebruik van. Verder is er namelijk geen één provider die ermee adverteert.

Maar de mensen bij KPN en telfort erkennen wel dat de snelheden zo hoog zijn.

Online en Fiber hebben regelmatig problemen en de reputatie is niet best. Kan best zijn dat je meerdere weken zonder verbinding komt te zitten als je pech hebt. Dat heb ik zelf ook al ondervonden.

Ijskast moest wijkkast zijn. Autocorrect :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
Ik wou al zeggen, de afstand tot mijn ijskast is 4 meter ongeveer >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
HvanderT schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 18:09:
Doen ze niet. Ze schieten zichzelf in hun eigen voeten als ze dit wel doen. KPN weet namelijk zelf ook heel goed dat de upload vrij hoog ligt, om de concurrentie aan te gaan. Verder ligt de upload al enkele jaren zo hoog (was eerst altijd 20Mb up).
Is dat ergens terug te zien in een speedtest rapportage, van ookla of iets dergelijks? Een snelle Google levert mij niets op.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Speedtestje toen ik nog in Zwolle woonde:
http://www.speedtest.net/my-result/5437459439

En die van iemand anders:
DeNachtwacht schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:08:
Toch even een klein complimentje aan Telfort, ik heb nu een jaar Internet Extra (80/8), en ik was al vrij snel verrast over de royale snelheid op mijn lijn. Ik ging er eigenlijk vanuit dat de 95/10 die ik haalde, iets tijdelijks zou zijn maar ik doe net voor de grap weer eens een test:

http://www.speedtest.net/my-result/5623291111

Toch wel heel netjes dat ze dat tegenwoordig gewoon doorgeven als het kan, en niet kinderachtig gaan zitten limiteren.
En zo zijn er nog wel wat te vinden. Zoek maar in xDSL ervaringen topic of Telfort topic.

Sorry voor de quote Nachtwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVPiraat
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 16:12
Ik wilde zonder al te veel rompslomp de overstap maken. Dus toen Lijbrandt begin oktober belde gekozen voor KPN. Zij zouden alles regelen. De telefonische aanmelding verliep prima. Begin november zou ik bij de KPN aangesloten worden. 2 dagen voor de bewuste dag kregen we de mededeling dat het geen zin had dat de monteur langs zou komen, want er was onvoldoende ruimte op het netwerk om ons er bij te stoppen. We zijn een aantal weken aan het lijntje gehouden, er moesten poorten bijgeplaatst worden in het wijkkastje. Vanmorgen nog maar eens er achter aan gegaan. Vervolgens bleek dat het bijplaatsen van extra poorten niet meer mogelijk was. Er moet een hele nieuwe wijkcentrale komen. Dit kan zo'n 6 weken in beslag gaan nemen.
Ik ben inmiddels helemaal klaar met KPN. Heb mijn aanmelding laten annuleren en heb nu alsnog alles bij Ziggo aangevraagd.
Wat een flutbedrijf zeg dat KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
Maandag komen ze bij mij, ben benieuwd.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
Nou de kpn draait, valt niet tegen: 100 down, 50 up. Had een stuk slechter verwacht.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
50 up? Zo dan, dat is wel heel erg veel. Heb je een screenshot daar van?

Heb ik net Ziggo aangevraagd, ga ik er toch geen spijt van krijgen he :P

[ Voor 34% gewijzigd door tiguan op 28-11-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Dat is waarschijnlijk pairbonding VDSL en dan haal je inderdaad 50-60 Mb up. KPN heeft namelijk op de upload geen begrenzing en laat dus de volle snelheid door wat technisch mogelijk is op die lijn.

De download is begrenst op 100Mb down, maar die zou dan in feite tegen de 200Mb aan kunnen komen met bonding

[ Voor 60% gewijzigd door krakendmodem op 28-11-2016 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
tiguan schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:15:
50 up? Zo dan, dat is wel heel erg veel. Heb je een screenshot daar van?

Heb ik net Ziggo aangevraagd, ga ik er toch geen spijt van krijgen he :P
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5834363404.png

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Iemand gaat spijt krijgen voor de keuze voor Ziggo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVPiraat
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 16:12
Heb van de week mijn Ziggo aansluiting opgeleverd gekregen.
Telefoon en internet werken. TV nog niet, maar daar komt maandag een monteur voor.
De internetsnelheid is zoals beloofd.
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5864519049.png
De oplevering ging in ieder geval een heel stuk sneller dan bij KPN (eerst 6 weken niets doen en vervolgens helemaal geen aansluiting kunnen leveren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ziggo heeft mij weer afgesloten. Administratieve fout. Over een week (of 2) heb ik pas weer internet via Ziggo. Dus gelijk Lijbrandt gebeld of ze me weer even konden aansluiten, was geen probleem. Tijdens het telefoontje was ik weer online. Zo super die service, die ga ik echt missen :(

[ Voor 3% gewijzigd door tiguan op 09-12-2016 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
tiguan schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 18:37:
Ziggo heeft mij weer afgesloten. Administratieve fout. Over een week (of 2) heb ik pas weer internet via Ziggo. Dus gelijk Lijbrandt gebeld of ze me weer even konden aansluiten, was geen probleem. Tijdens het telefoontje was ik weer online. Zo super die service, die ga ik echt missen :(
HvanderT schreef op maandag 28 november 2016 @ 19:41:
Iemand gaat spijt krijgen voor de keuze voor Ziggo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThorDUde
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-09 19:01
Omg het is zover ik heb mijn slecht-nieuws brief binnen. Ik woon in Haarlem noord dat is een stukje lijbrandt. Mijn flat is gebouw destijds met alleen aansluiting kpn/lijbrandt dus geen ziggo. Men staat in die brief met zo rot zin geen kpn aansluiting aanwezig in uw woning. Momenteen is er op uw adres nog geen kpn aansluting beschikbaar. Kpn heeft inmiddels voorbereiding getroffen. Help wordt dus bruut van lijnbrandt glas afgetrapt :( :( :( , ik heb sinds ik hier woon 100/100. Ik wil niet achteruitgang. Mijn vrienden zijn verhuisd en die zitten op 1000/1000 jaloers om te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
Wanneer stopt Lijbrandt en wanneer verwacht KPN klaar te zijn? Je kan ook even bellen dat ze je wat langer op Lijbrandt laten zitten, het is niet zo dat het hele netwerk het van de ene op de andere dag niet meer doet. En ja dat kan, ik ken iemand die nog niets geregeld had en dus afgesloten werd, even gebeld en Lijbrandt deed het weer. Geen paniek...

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:35
TVPiraat schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 18:06:
Heb van de week mijn Ziggo aansluiting opgeleverd gekregen.
Telefoon en internet werken. TV nog niet, maar daar komt maandag een monteur voor.
De internetsnelheid is zoals beloofd.
[afbeelding]
De oplevering ging in ieder geval een heel stuk sneller dan bij KPN (eerst 6 weken niets doen en vervolgens helemaal geen aansluiting kunnen leveren).
Je denkt serieus dat KPN 6 weken lang niks doet? 8)7

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThorDUde
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-09 19:01
officieel eind feb ik moet maar afwachten. of ze ooit hele regge fiber doortrekt naar mijn wijk en dan ook flat in. Ik zie wel dat ze al klaar zijn in nabuur wijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:58

MCP cloud

Op het web sinds 1998

sig69 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 07:54:
Wanneer stopt Lijbrandt en wanneer verwacht KPN klaar te zijn? Je kan ook even bellen dat ze je wat langer op Lijbrandt laten zitten, het is niet zo dat het hele netwerk het van de ene op de andere dag niet meer doet. En ja dat kan, ik ken iemand die nog niets geregeld had en dus afgesloten werd, even gebeld en Lijbrandt deed het weer. Geen paniek...
[/quote]
Ik wil niet achteruitgang. Mijn vrienden zijn verhuisd en die zitten op 1000/1000 jaloers om te worden.
[/quote]

of je dat nodig heb :+ Je ben toch geen 16 meer....
en zal wel los lopen idd als er al een netwerkt ligt....