Belachelijke hoeveelheden requests naar FP

Pagina: 1
Acties:

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Ik kreeg vandaag een melding van een collega over enorme hoeveelheden requests verstuurd van een van onze macs op kantoor met daarbij de vraag of het die van mij was (nope gelukkig niet).

Het ging daarbij om ongeveer 30.000 requests in een uur tijd van een Mac met macOS Sierra en safari 10.
De frontpage werd daarbij steeds opgevraagd in combinatie met /apple-touch-icon-precomposed.png

Na wat verder onderzoek van mijn kant blijkt dat iOS devices deze afbeelding opvragen om een icon aan te maken als de website als "app" wordt toegevoegd op het homescreen en ik verwacht Safari op macOS als het domein wordt toegevoegd aan de leeslijst of via een vast tabblad (dat synced namelijk tussen browservensters dus dat kan veel requests genereren als je steeds van space wisselt).

Wat mij opviel is dat /apple-touch-icon-precomposed.png niet bestaat op jullie server. Krijgen jullie daardoor ook request errors te zien in de logs? If so: http://stackoverflow.com/...ouch-icon-precomposed-png

30K requests is natuurlijk te veel en leverde ook een auto ban op. Hoe kan dit gebeuren? Bij normaal gebruik van de website zou dit misschien max zo'n 100 pages in het uur moeten zijn.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik denk niet dat de developers er veel aan kunnen doen als een buggy browser uit zichzelf besluit maar eventjes ruim 8 keer per seconde een request te doen naar een file waarvan 'ie de eerste keer al had kunnen zien dat 'ie niet bestond...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Een daarom dus mijn vraag hier. Want als deze "buggy" browser dat bij ons doet dan doet ie dat elders ook. Het is niet zo dat de betreffende safari installatie in beta zat ofzo.

Een auto ban schiet dan ook niet echt lekker op. Dat blijft dweilen met de kraan open. Daarnaast kan dit wel degelijk vanaf de dev kant gekomen zijn. Een of andere vage asynchrone XHR loop ofzo.

Ik kan me niet voorstellen dat we de enige zijn die momenteel dergelijk verkeer genereren.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb iig een apple-touch-icon-precomposed.png aangemaakt in onze webroot (copy van https://tweakers.net/apple-touch-icon.png) zodat na de volgende release dit geen 404 meer zal opleveren.
Daarnaast kan dit wel degelijk vanaf de dev kant gekomen zijn. Een of andere vage asynchrone XHR loop ofzo.
Stug een bestand blijven requesten waarvan je weet dat 'ie niet bestaat is in mijn boek geen normaal gedrag en schrijf ik toch echt volledig op het conto van de client... Daarbij heeft Apple de hele touch-icon mess ook zelf veroorzaakt :(

Intentionally left blank

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:03

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
crisp schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:34:
Ik heb iig een apple-touch-icon-precomposed.png aangemaakt in onze webroot (copy van https://tweakers.net/apple-touch-icon.png) zodat na de volgende release dit geen 404 meer zal opleveren.

[...]

Stug een bestand blijven requesten waarvan je weet dat 'ie niet bestaat is in mijn boek geen normaal gedrag en schrijf ik toch echt volledig op het conto van de client... Daarbij heeft Apple de hele touch-icon mess ook zelf veroorzaakt :(
Ik had Femme ook al gevraagt om nog even 3 touch icons te maken (zodat er ~20 in de webroot staan..).

De browser vraagt overigens onze frontpage op zonder sessieid, en krijgt daardoor de cookiewall en een niet-200 status (namelijk 202) en gaat dan de hele tijd refreshen, ik denk om een 200-response te krijgen. Ik heb wat mac users op kantoor gechartered om het te reproduceren maar dat lukte niet.

Ik denk dat het om een soort van 'live tile' gaat, maar ik heb geen mac, dus ik heb ook geen flauw idee of macs zoiets hebben. Het vreemde is ook dat de frontpage door safari opgevraagt word, maar de touch icon door de kernel/het OS zelf.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan