Vraag

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Mijn vraag: Ik wil zou via de usb-poort van mijn Samsung smart tv, programma's op willen nemen die ik nu met een DVD recorder opneem. Nu kan ik nergens een duidelijk antwoord op mijn vragen vinden, dus ik vraag het hier ook maar..

Ik wil dus een HD aan de tv hangen, die dan dus via de tv geformatteerd moet worden, en daar programma's mee opnemen, mijn vragen zijn:

-kan ik ook iets opnemen als de tv uit staat?
-maakt het iets uit welke schijf je neemt? (snelheid oid)

Alle reacties

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
- Misschien
- Ongetwijfeld

Je loopt hier al een tijdje rond, dus zou je moeten weten dat je op z'n minst het typenummer van je TV moet vermelden voor een bruikbaar antwoord.

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb zelf de Samsung 6510

Daar kan je gewon via de Guide een programma aangeven dat opgenomen moet worden, werkt prima als de TV uitstaat.
Neem het nu nog op met een 2.0 USB, dus een HB zal ook gene probleem zijn.

(De USB / HD moet wel via de TV geformatteerd worden, zal wel een speciale disk formaat zijn)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:52
Opnames vanuit stand-by gaan prima. De snelheid van de schijf is nauwelijks van belang, TV-programma's zijn op z'n hoogst 2MB/s.

Een paar dingen om rekening mee te houden:
  • Ook al zou je TV twee tuners hebben, de CI-module kan maar één programma decoderen,
  • Opnames zijn niet overdraagbaar, zelfs niet naar een TV van hetzelfde type (uitgezonderd toestellen uit 2010, C-serie waar een decryptietool voor beschikbaar is),
  • Mocht de schijf niet meer herkend worden dan kun je dit meestal oplossen door, onder linux, xfs_repair op de schijf los te laten.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Zoals Tommy al aangeeft kunnen we hier dus niks mee, heb je zelf al eens gezocht naar:
record usb MODELNUMMER-TV ? Want ongetwijfeld zul je dan binnen twee seconden zien of zoiets wel of niet kan. Een TV is niet bepaald een hackbaar apparaat dus of het kan wel en anderen hebben het ook al gedaan, of het kan niet en je zult misschien anderen vinden die net zoals jij nergens op uit gekomen zijn.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Tjezus, wat ben ik stupid, een modelnummer wilde ik nog eerst opzoeken voordat ik dit topic maakte, maar dat is dus ff niet gebeurd! Mijn excuses hiervoor.

Ik heb dus een Samsung UE40H6700.

Ik heb zelf dus geen passende oplossing gevonden, anders vraag ik dit niet hier..
Ik hoopte dat mensen die er zelf ervaring mee hebben, mij wat konden vertellen over hoe en wat.

Ik was er dus wel al achter dat de opname alleen op desbetreffende tv te bekijken was en dat je de opname via 'guide' kan plannen.
Pagina: 1