Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe (desktop) PC waar voornamelijk op geprogrammeerd word. Mijn huidige PC heeft het inmiddels +- 5 jaar(!) volgehouden, en doet het eigenlijk nog prima. Maar CIV 6 komt uit, en ik vermoed dat hij dit niet gaat trekken.
Huidige PC:
- Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU @ 3.40GHz
- 6GB RAM DDR3
- GeForce GTX 460 SE
- Asus P8H67-M
- 120GB Samsung SSD 840
- 500GB HD
Wat is je budget?
Ik wil eigenlijk niet hoger gaan dan 900 euro. Hier zit evt. speling in als het echt verschil maakt.
Ga je overklokken?
Nee, ik wil er he-le-maal niks meer aan doen zodra hij inelkaar zit
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het systeem gaat op Linux(Ubuntu) draaien:
(Web)development:
Er zijn een aantal websites die een PC voor mij kunnen bouwen, we kennen ze hier vast wel. Ik moet zeggen dat hier tegenwoordig mijn voorkeur naar uit gaat, het is toch makkelijker als hun hem in elkaar zetten. Maar door het verschil in euro's met zelfbouw, ben ik ontzettend aan het twijfelen.
Onderstaand is wat ik heb samengesteld, en is dus eigenlijk (ver) boven budget. Eventueel kan ik de SSD uit mijn huidige PC halen om de prijs te drukken, maar dan zit ik er nog steeds ruim boven
Eisen:
Ik zoek een nieuwe (desktop) PC waar voornamelijk op geprogrammeerd word. Mijn huidige PC heeft het inmiddels +- 5 jaar(!) volgehouden, en doet het eigenlijk nog prima. Maar CIV 6 komt uit, en ik vermoed dat hij dit niet gaat trekken.
Huidige PC:
- Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU @ 3.40GHz
- 6GB RAM DDR3
- GeForce GTX 460 SE
- Asus P8H67-M
- 120GB Samsung SSD 840
- 500GB HD
Wat is je budget?
Ik wil eigenlijk niet hoger gaan dan 900 euro. Hier zit evt. speling in als het echt verschil maakt.
Ga je overklokken?
Nee, ik wil er he-le-maal niks meer aan doen zodra hij inelkaar zit
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het systeem gaat op Linux(Ubuntu) draaien:
(Web)development:
- PHPstorm / Sublime etc.
- Virtuele machines (vagrant etc.)
- MySql Workbench
- Nodejs, npm etc.
- Civilization 6!
Er zijn een aantal websites die een PC voor mij kunnen bouwen, we kennen ze hier vast wel. Ik moet zeggen dat hier tegenwoordig mijn voorkeur naar uit gaat, het is toch makkelijker als hun hem in elkaar zetten. Maar door het verschil in euro's met zelfbouw, ben ik ontzettend aan het twijfelen.
Onderstaand is wat ik heb samengesteld, en is dus eigenlijk (ver) boven budget. Eventueel kan ik de SSD uit mijn huidige PC halen om de prijs te drukken, maar dan zit ik er nog steeds ruim boven
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700 Boxed | € 316,64 | € 316,64 |
| 1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 80,95 | € 80,95 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G | € 289,50 | € 289,50 |
| 1 | Asus Xonar DGX | € 34,- | € 34,- |
| 1 | Fractal Design Define S - Window | € 85,- | € 85,- |
| 1 | Arctic Freezer i32 | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 84,91 | € 84,91 |
| 1 | Corsair RM550x | € 89,95 | € 89,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 120GB | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 90,29 | € 90,29 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.169,09 | |
Eisen:
- Moet stil zijn!
- Moet op termijn een ultra-wide monitor aan kunnen.
- Moet een optical out hebben, vandaar de geluidskaart
- Moet er discreet uitzien, dus geen alien toestanden (paar led lampjes mag wel)
- Duurzaam, moet tijdje mee gaan (PC komt zelden onder stress te staan, alleen tijdens Civilization)
- Moet Civilization op hoge graphics vrij soepel kunnen spelen.
Welke vragen heb je hier nog over?
- Is het systeem wat ik heb samengesteld overkill voor het geen wat ik ermee wil doen?
- Kan de hardware met elkaar ?
- Is de voeding genoeg ?
- Gaat Ubuntu goed kunnen draaien op deze hardware? (mijn huidige PC draait er namelijk matig op qua drivers, laptop draait wel perfect)
- Kan ik met dit systeem dual boot Linux/Windows draaien op ieder een eigen SSD? (Civilization is voorlopig alleen op windows)
- Raden jullie zelfbouw aan, of een bedrijf de ze in elkaar zet?
[ Voor 0% gewijzigd door Mausz op 11-10-2016 15:09 . Reden: Toegevoegd dat het om een Desktop gaat ]