Goedendag,
Ik heb een PC met windows 8.1 64bit op een SSD-840 EVO schijf staan van 120 GB.
Daarnaast heb ik nog 2 oudere harde schijven (sinds 2008) : Samsung HD502IJ van 500 GB per st.
Deze gepartitioneerd in D: voor programma's en games en E: voor allerlei bestanden etc.
Na een jaar of 2 probleemloos begon 2 maanden geleden mijn PC raar te doen.
Eerst kwam ik tot 2/ 3 keer toe niet in de E: schijf(en) en 1 keer na verschillende herstart ook nog niet. Toen heb ik de kabeltjes wat aangedrukt en kon ik er steeds weer in.
Recentelijk kreeg ik eerst een blue screen nadat explorer bleef hangen:
Kernel Data Inpage Error waarna de PC opnieuw opstartte en ging scannen. Dit bleef hij doen in een loop. Daarna is hij nog een keer wel normaal opgestart waarna ik weer dezelfde melding kreeg. Nu Start hij helemaal niet meer naar windows maar geeft meteen een BSOD scherm: Herstel uw comp moet worden hersteld
0xc000000f een vereist apparaat is niet aangesloten of toegankelijk
en als ik dan enter een
0xc0000001 vereist bestand bevat fouten of ontbreekt
ik moest een herstelhulpprogramma gebruiken.
Na veel gegoogled en bijna alle oplossingen te hebben geprobeerd nog geen stap verder ( hier onervaren mee)..
Wat ik al heb geprobeerd :
Kabels verwisseld met nieuwe van alle schjijven 1 voor 1.
Bios volgorde veranderd omdat ik niet in dvd of usb kon starten. Uiteindelijk weer zo laten staan dat ik weer de BSOD melding kreeg en via bootmenu (F11) in usb/DVD gekomen.
Uefi/bios herkent wel de schijven.
Legacy + uifi of aleen uefi
Disable Secure Boot
-Met alleen de SSD schijf aangesloten deed niks
-windows 10 geprobeerd te installeren met usb- was een GPT schijf dus lukt niet
windows 8.1 herstelusb gemaakt met laptop:
1-PC vernieuwen: Het station waarop w is geïnstalleerd is vergrendeld. Ontgrendelen..
2-Fabrieksherstel: Kan niet worden uitgevoerd, vereiste station partitie ontbreekt.
3-Geavanceerd opties:
-Opstartherstel 3x
-Systeemherstel: u moet opgeven welke inst van windows u wilt terugzetten
-Opdr prompt
Repair bootrec door opdrachten
bootrec /fixboot
bootrec /scanos
bootrec /fixmbr
bootrec /rebuildbcd
Er werden 0 windows gevonden..
Omdat ik nu nog veel gegevens heb staan op de E: schijf (als het goed is de 2 oudere scjhijven) die ik wel terug zou willen (belangrijkste wel gebackupt) hoop ik op nog op een oplossing. de C:schijf is evt. geen ramp maar er staat denk alleen een gamesave op die al uuuuren geleden was gebackupt haha.
Memtest86 met Hirens Boot CD
Hier kwam 0 errors uit.
Verder durf ik nog niets met Hirens omdat ik daar geen verstand van heb.
De mini xp kwam ik wel in maar kon niets met mijn muis of keybord.
-Ik las nog over BCDboot maar ben bang dat ik dan alles verder de soep in help als niet werkt.
-Chckdisk misschien nog proberen?
Kan het aan de SSD schijf liggen die nog niet heel oud is, de andere zijn wel oud maar daar staat windows niet op.
Kan met mijn beperkte kennis niet even de ssd schijf testen op mijn laptop, weet niet eens hoe dit aan te sluiten.. Wat is aan te raden in deze situatie??
Ik heb een PC met windows 8.1 64bit op een SSD-840 EVO schijf staan van 120 GB.
Daarnaast heb ik nog 2 oudere harde schijven (sinds 2008) : Samsung HD502IJ van 500 GB per st.
Deze gepartitioneerd in D: voor programma's en games en E: voor allerlei bestanden etc.
Na een jaar of 2 probleemloos begon 2 maanden geleden mijn PC raar te doen.
Eerst kwam ik tot 2/ 3 keer toe niet in de E: schijf(en) en 1 keer na verschillende herstart ook nog niet. Toen heb ik de kabeltjes wat aangedrukt en kon ik er steeds weer in.
Recentelijk kreeg ik eerst een blue screen nadat explorer bleef hangen:
0xc000000f een vereist apparaat is niet aangesloten of toegankelijk
en als ik dan enter een
0xc0000001 vereist bestand bevat fouten of ontbreekt
ik moest een herstelhulpprogramma gebruiken.
Na veel gegoogled en bijna alle oplossingen te hebben geprobeerd nog geen stap verder ( hier onervaren mee)..
Wat ik al heb geprobeerd :
Kabels verwisseld met nieuwe van alle schjijven 1 voor 1.
Bios volgorde veranderd omdat ik niet in dvd of usb kon starten. Uiteindelijk weer zo laten staan dat ik weer de BSOD melding kreeg en via bootmenu (F11) in usb/DVD gekomen.
Uefi/bios herkent wel de schijven.
Legacy + uifi of aleen uefi
Disable Secure Boot
-Met alleen de SSD schijf aangesloten deed niks
-windows 10 geprobeerd te installeren met usb- was een GPT schijf dus lukt niet
windows 8.1 herstelusb gemaakt met laptop:
1-PC vernieuwen: Het station waarop w is geïnstalleerd is vergrendeld. Ontgrendelen..
2-Fabrieksherstel: Kan niet worden uitgevoerd, vereiste station partitie ontbreekt.
3-Geavanceerd opties:
-Opstartherstel 3x
-Systeemherstel: u moet opgeven welke inst van windows u wilt terugzetten
-Opdr prompt
Repair bootrec door opdrachten
bootrec /fixboot
bootrec /scanos
bootrec /fixmbr
bootrec /rebuildbcd
Er werden 0 windows gevonden..
Omdat ik nu nog veel gegevens heb staan op de E: schijf (als het goed is de 2 oudere scjhijven) die ik wel terug zou willen (belangrijkste wel gebackupt) hoop ik op nog op een oplossing. de C:schijf is evt. geen ramp maar er staat denk alleen een gamesave op die al uuuuren geleden was gebackupt haha.
Memtest86 met Hirens Boot CD
Hier kwam 0 errors uit.
Verder durf ik nog niets met Hirens omdat ik daar geen verstand van heb.
De mini xp kwam ik wel in maar kon niets met mijn muis of keybord.
-Ik las nog over BCDboot maar ben bang dat ik dan alles verder de soep in help als niet werkt.
-Chckdisk misschien nog proberen?
Kan het aan de SSD schijf liggen die nog niet heel oud is, de andere zijn wel oud maar daar staat windows niet op.
Kan met mijn beperkte kennis niet even de ssd schijf testen op mijn laptop, weet niet eens hoe dit aan te sluiten.. Wat is aan te raden in deze situatie??