Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Doel: Draaien van virtuele platformen zoals Oracle's VirtualBox of VMWare (hierbinnen wordt met Oracle installaties/configuraties geoefend, Puppet ed.), photoshoppen (adobe/gimp), in de toekomst ook (4K oid) videobewerking, Een single boot 64-bits windows O/S, dubbele monitor support is wel gewenst
Wat mag het systeem gaan kosten?
Schatting: circa 1000-1200 euro excl. videokaart, toetstenbord, muis, beeldschermen. Ik heb een gelimiteerde budget
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eerste opzet middels alternate's pcbuilder levert dir volgende systeem op:
Mijn Configuratie
€ 1.256,67*
» Detail overzicht
• Moederbord
ASUS Z170 PRO GAMING, socket 1151 moederbord
1 x € 154,90*
• Processor
Intel® Core i7-6700K, 4,0 GHz (4,2 GHz Turbo Boost) socket 1151 processor
FC-LGA4, "Skylake", Unlocked, WoF 1 x € 349,-*
• CPU-koeler
Scythe Mugen 4 PCGH Edition, CPU-koeler
3-pin aansluiting 1 x € 44,99*
• Werkgeheugen
Crucial 64 GB DDR4-2133 Quad-Kit, Werkgeheugen
CT4K16G4DFD8213 1 x € 319,-*
• Voeding
Sharkoon WPM600 Bronze, 600 Watt voeding
Zwart, 2x PCIe, Kabel-management 1 x € 59,90*
• Solid State Drive
ADATA Premier Pro SP310, 128 GB SSD
mSATA, MLC, TRIM 1 x € 48,99*
• Harde schijf
Western Digital Purple, 4 TB Harde schijf
SATA 600, WD40PURX, Bulk 1 x € 152,90*
• DVD-brander
LG GH24NSD1, DVD-brander
Zwart, 12x DVD-RAM, Bulk 1 x € 17,99*
• Behuizing
Fractal Design Define R5 Black, Behuizing
Zwart 1 x € 109,-*
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn uitgangspunt is om een solide en betrouwbare desktop samen te stellen dat NIET bedoeld is voor gaming doeleinden en geschikt is voor het draaien van 1 of meerdere virtuele servers op een windows O/S
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
zie hierboven, wel minimaal 64G RAM geheugen gewenst (128G wordt waarschijnlijk te duur), Wake-On-Lan netwerkkaart, dubbele monitor aansturing
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen? Geen flauw idee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb totaal geen hardware kennis in huis en mijn verwachting is om adviezen en tips te krijgen van deskundigen te krijgen om - relatief binnen mijn budget - een stevige en uit de kluiten gewassen desktop samen te stellen, waarmee ik meerdere virtuele platformen naast elkaar kan laten draaien voor studie (training) doeleinden en deze op een later moment kan uitbreiden met een videokaart om 4K videofilms mee kan bewerken
Doel: Draaien van virtuele platformen zoals Oracle's VirtualBox of VMWare (hierbinnen wordt met Oracle installaties/configuraties geoefend, Puppet ed.), photoshoppen (adobe/gimp), in de toekomst ook (4K oid) videobewerking, Een single boot 64-bits windows O/S, dubbele monitor support is wel gewenst
Wat mag het systeem gaan kosten?
Schatting: circa 1000-1200 euro excl. videokaart, toetstenbord, muis, beeldschermen. Ik heb een gelimiteerde budget
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eerste opzet middels alternate's pcbuilder levert dir volgende systeem op:
Mijn Configuratie
€ 1.256,67*
» Detail overzicht
• Moederbord
ASUS Z170 PRO GAMING, socket 1151 moederbord
1 x € 154,90*
• Processor
Intel® Core i7-6700K, 4,0 GHz (4,2 GHz Turbo Boost) socket 1151 processor
FC-LGA4, "Skylake", Unlocked, WoF 1 x € 349,-*
• CPU-koeler
Scythe Mugen 4 PCGH Edition, CPU-koeler
3-pin aansluiting 1 x € 44,99*
• Werkgeheugen
Crucial 64 GB DDR4-2133 Quad-Kit, Werkgeheugen
CT4K16G4DFD8213 1 x € 319,-*
• Voeding
Sharkoon WPM600 Bronze, 600 Watt voeding
Zwart, 2x PCIe, Kabel-management 1 x € 59,90*
• Solid State Drive
ADATA Premier Pro SP310, 128 GB SSD
mSATA, MLC, TRIM 1 x € 48,99*
• Harde schijf
Western Digital Purple, 4 TB Harde schijf
SATA 600, WD40PURX, Bulk 1 x € 152,90*
• DVD-brander
LG GH24NSD1, DVD-brander
Zwart, 12x DVD-RAM, Bulk 1 x € 17,99*
• Behuizing
Fractal Design Define R5 Black, Behuizing
Zwart 1 x € 109,-*
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn uitgangspunt is om een solide en betrouwbare desktop samen te stellen dat NIET bedoeld is voor gaming doeleinden en geschikt is voor het draaien van 1 of meerdere virtuele servers op een windows O/S
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
zie hierboven, wel minimaal 64G RAM geheugen gewenst (128G wordt waarschijnlijk te duur), Wake-On-Lan netwerkkaart, dubbele monitor aansturing
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen? Geen flauw idee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb totaal geen hardware kennis in huis en mijn verwachting is om adviezen en tips te krijgen van deskundigen te krijgen om - relatief binnen mijn budget - een stevige en uit de kluiten gewassen desktop samen te stellen, waarmee ik meerdere virtuele platformen naast elkaar kan laten draaien voor studie (training) doeleinden en deze op een later moment kan uitbreiden met een videokaart om 4K videofilms mee kan bewerken