Welke thirdparty keyboard? Hoe te vergelijken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Momenteel gebruik ik SwiftKey als keyboard maar sinds ik een Plus heb vind ik eigenlijk dat er teveel whitespace is (zeker bij de emoji's). Het stock (emoji) keyboard is dan bijvoorbeeld veel beter. Maar omdat Apple multilingual support niet heeft voor Nederlands moet ik toch een thirdparty keyboard.

Het blijft lastig om apps in de appstore te vergelijken én te zoeken (want veel praks, of loze apps). Iemand een goede tip?

BriefKey ondersteund geen Nederlands, Flesky ondersteund niet echt multilingunal (je moet schakelen) en is foei lelijk want geen knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
In de review van ios 10 van tweakers, quote ik even:
Om nog even bij het onderwerp toetsenbord te blijven: er is nu ondersteuning voor een tweede taal. Daarmee bedoelen we niet simpelweg een tweede taal die je kunt instellen, dat kon al. Je kunt nu echter in het Nederlands typen en vervolgens bijvoorbeeld in het Engels tussendoor. iOS maakt probeert er dan geen Nederlandse kaas van te maken, waardoor de resultaten niet bepaald zijn wat je bedoelde. In de praktijk is dat handig, want voorheen moesten we vaker schakelen naar het Engelse toetsenbord om wat Engels tussen het Nederlands te tikken.
Overigens als alleen je argument whitespace is, get over it! Whitespace is niet bedoeld om je te irriteren (waarschijnlijk doel je daar wel op) qua dat er minder elementen naast/onder elkaar kunnen staan, maar helpt je juist (design keuze) om beter onderscheid te kunnen maken tussen elementen én elementen met minder fouten te kunnen aanraken (minder foutgevoelig, zeker voor iets grotere / dikkere vingertoppen).

Edit, een laatste toevoeging: kun je niet bij swiftkey andere skins (kleuren, maar ook lay-out) kiezen / downloaden. Dit kan op Android in ieder geval wel en wellicht dat dit op lOS ook kan. Misschien dat er een skin / thema bij zit dat (ogenschijnlijk) minder grote marges in whitespace hanteert.

[ Voor 37% gewijzigd door ToFast op 11-10-2016 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik weet niet waar je op doelt met je quote maar er is geen ondersteuning voor Nederlands bij de functie die Apple multilingual keyboard/language noemt.
Op een plain Nederlands keyboard worden Engelse woorden wel aangepast naar Nederlandse matches.

Het gaat natuurlijk niet om het optische whitespace maar om het functionele. Heb je een Plus size iPhone moet je nog veel scrollen voor de emoji. Het verschil is (te) groot met het default toestenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik vind dat alle third party keyboards volslagen ruk eigenlijk...
Ik was op zoek naar een ander keyboard omdat de taal-wisselfunctie van het standaard keyboard gewoon driewerf k*t is in portrait mode... Wil je een emoji invoegen dan moet je blijven tappen om of daar te komen - of om weer terug te komen bij je normale taal. Om knettergek van te worden.

Helaas zijn alle third-party keyboards dermate bedroevend slecht dat ik maar gewoon weer heb geaccepteerd dat verschillende talen gewoon rode streepjes laten zien, so be it. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)