Toon posts:

regelmatig moeten rebooten sinds ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week of 2 heb ik nu ADSL. Op zich bevalt het prima, het is iig stukken goedkoper dan inbellen met een ISDN lijntje :)Dat was ook de hoofdreden om ADSL te nemen.
Maarrr.. dan verwacht ik toch eigenlijk óók wel snelheid, maar dat valt weer tegen :?
En waar ik met isdn hooguit 1x per avond moest rebooten, nu moet ik zeker 3 à 4x p/d verbinding verbreken en opnieuw inbellen èn vaak ook nog rebooten. Iri |:(

Ff feitjes:
Heb basis abbo van Worldonline, Mxstream.
Heb er extra netwerkkaartje van Realtek bij gezet, maar heb nog geen netwerkje aangelegd (lukte -nog- niet |:( )
Heb Winroute Pro en Wingate geïnstalleerd gehad en op het moment weer gedeïnstalleerd.
Als verbinding traag wordt/wegvalt, en ik maak weer verbinding, kan ik wel surfen maar niet meer icq gebruiken? Dan moet ik sowieso rebooten. Wazig.

Vraag is dus: komt dit bekend voor? Ligt dat bijv. aan afstand centrale :? Of aan WOL :? Of hoort dit gewoon bij ADSL (dagelijks 4x rebooten dus) :?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:24
nou het hoort er zeker niet bij :)

verder zijn een aantal dingen die ik kan bedenken of een firewall die niet helemaal goedstaat of het feit dat je tever van de centrale woont of een internetdeelproggie wat iets heeft veranderd?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 juni 2001 22:18 schreef Tampie2000 het volgende:
nou het hoort er zeker niet bij :)
Niet :?
verder zijn een aantal dingen die ik kan bedenken of een firewall die niet helemaal goedstaat of het feit dat je tever van de centrale woont of een internetdeelproggie wat iets heeft veranderd?
Firewall staat goed, heb ik gecheckt. Tenminste, die doet wat-ie moet doen.
Internetverdeelproggie (als winroute en wingate, bedoel je?) heb ik weer gedeïnstalleerd. Eerst maar 'es lokaal netwerkje weer werkend krijgen, dan pas ADSL delen (tegen die tijd is ook de faq wel aangepast, denk ik :+ )
En te ver van de centrale: kan best, 't is hier buitengebied, zelfs geen kabel |:(

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Is het nou ook echt zo dat je te ver van de centrale zit? Ik ben benieuwd....

Verwijderd

nergens last van...

ik heb draadloze ADSL en het werkt perfect :7

van Planet btw.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Andina> probleem al opgelost?

Verwijderd

Je moet kijken of je Ethernetkaart snelheid op 10Mbit HALF DUPLEX staat, ik had in het begin ook zo iets, werd m'n systeem instabiel en de verbinding knalde er steeds uit. Heb nu al 2 weken geen disconnects gehad! :9
Anders is er nog een andere oplossing, die is misschien te drastisch >:) FORMAT C:

Verwijderd

Topicstarter
henkleerssen: soortvan. behalve Winroute en Wingate gedeïnstalleerd nu ook 2e netwerkkaartje uitgeschakeld. Toen leek het even beter te gaan, alleen kwam er toen een virusje tussen |:(
Dus:
Op maandag 02 juli 2001 13:12 schreef -VnCnT- het volgende:
Anders is er nog een andere oplossing, die is misschien te drastisch >:) FORMAT C:
Dat moet misschien toch nog wel ;(

Maarre: vast domme vraag: maar waar zie ik of dat kaartje op half duplex staat? Is trouwens heel simpel Realtek kaartje, RTL8029.
edit:
Stom, gevonden, staat op half duplex ja.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Properties van netwerk neighboorhood, Win2k? dan Properties van specifieke verbinding klikken, dan .. configure.. dan tabblad advanced.. daar kun je snelheid instellen..

btw die realtek kaartje type 8029 zijn niet bijster snel... ze zouden echter wel moeten werken...

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

btw.. format C: is af en toe zo gek nog niet.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 juli 2001 14:33 schreef henkleerssen het volgende:
btw.. format C: is af en toe zo gek nog niet.. :)
Klopt, maar graag wel wanneer ìk dat wil ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 juli 2001 14:28 schreef henkleerssen het volgende:
Properties van netwerk neighboorhood, Win2k? dan Properties van specifieke verbinding klikken, dan .. configure.. dan tabblad advanced.. daar kun je snelheid instellen..

btw die realtek kaartje type 8029 zijn niet bijster snel... ze zouden echter wel moeten werken...
Had het al gevonden :)
Heb ook nog een 8139, voor mn netwerkje, maar denk er over om het om te draaien. Kan dat uitmaken :?
(netwerkje werkt toch nog niet)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

8129 /8139? is het wat nieuwere broertje.. is ook weer iets sneller dan die andere 8029...
Je lijkt me een intelligente vrouw...die het eigenlijk al weet ... met andere woorden probeer dat verwisselen eens... :)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

foutje bedankt...

Verwijderd

Topicstarter
Dankje :)
(lastig hè, die edit en kwootknopjes zo dicht bij elkaar ;))

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Op maandag 02 juli 2001 15:03 schreef Andina het volgende:
Dankje :)
(lastig hè, die edit en kwootknopjes zo dicht bij elkaar ;))
Lijkt alsof je hier ervaring mee hebt.. ;)
Ik hoor het wel als er nog problemen zijn... :)
Pagina: 1