Het is ook een gekke situatie waar we inzitten. Iedereen heeft een platte HD tv thuis staan, maar je ziet inderdaad de winkels uitpuilen van SD DVD's

. Die logica ontgaat mij ook volledig.
Daarnaast is natuurlijk een DVD in de volksmond gewoon een disk waar een film op staat. Of dit nu een laserDisk, een VCD, een DVD, een blu-ray of UHD Blu ray is, dat kan die mensen echt geef fuck schelen. Plat glimmend schijfje == DVD.
Verder snap ik het van filmstudio's het ook echt niet. Hoezo houden ze 10 jaar na dat de Blu-ray op de makt kwam nog altijd die DVD's in de winkel? Zeker tegen aangezien zo'n dvd toch net weer die paar euro goedkoper is, zo sloop je natuurlijk zelf ook je formaat het is niet alsof die blu-ray nu echt grandioos duurder is te produceren. Dat prijsverschil is gewoon zelf door die studios in het leven gehouden. Ik zou zeggen, stop gewoon met die dvd, en leg de blu-ray's voor DVD prijzen in de winkel, en laat de UHD Blu-ray het prijssegment van de huidige Blu-ray innemen. Maarja, je kan natuurlijk als studio zijnde ook daar weer een paar euro extra voor vragen.
Een paar jaar terug snapte ik dat nog dat de twee formaten naast elkaar in de winkel lagen. De meerderheid had geen blu-ray speler. Maar dat is tegenwoordig toch echt wel anders. Die dingen krijg je al voor een paar tientjes, of een paar euro als je op marktplaats goed zoekt.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark