Windows 10 in Nederlands maar 'Willkommen'

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 641336

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een notebook die in Nederlands ingesteld is maar als er op aangemeld word staat er 'Willkommen' de eigenaar van de laptop irriteert zich hieraan, is dit een bekend probleem? Als ik hem naar fabrieksinstellingen wilt zetten springt ie terug naar Windows 8 en kan ik daarna niet meer terug naar 10 dus dat is geen optie helaas..

Beste antwoord (via Anoniem: 641336 op 11-10-2016 11:15)

• Slenger
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-07 13:54
Als je bij configuratiescherm - Land/Regio - Beheer - Aanmeldingsscherm en nieuwe gebruikersaccounts - instellingen kopiëren kijkt, staan dan de vinkjes aan bij Aanmeldingsscherm en systeemaccount en nieuwe gebruikersaccounts? Mocht dit niet het geval zijn kun je kijken als dat het probleem oplost.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:54

nelizmastr

Goed wies kapot

Anoniem: 641336 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:05:
Hallo,

Ik heb hier een notebook die in Nederlands ingesteld is maar als er op aangemeld word staat er 'Willkommen' de eigenaar van de laptop irriteert zich hieraan, is dit een bekend probleem? Als ik hem naar fabrieksinstellingen wilt zetten springt ie terug naar Windows 8 en kan ik daarna niet meer terug naar 10 dus dat is geen optie helaas..
Klinkt als een Duitse installatie met een Nederlands taalpakket. Beste optie is met Mediacreationtool van Microsoft een nieuw installatiemedium maken voor de laptop en daar een herinstallatie mee uitvoeren in het Nederlands. Dat zou het moeten oplossen. Serial is niet nodig.

Is dat geen optie, dan moet de eigenaar er maar mee leren leven. Als de hoofdinstallatie Duits is, kan je dat niet even zomaar aanpassen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Slenger
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-07 13:54
Als je bij configuratiescherm - Land/Regio - Beheer - Aanmeldingsscherm en nieuwe gebruikersaccounts - instellingen kopiëren kijkt, staan dan de vinkjes aan bij Aanmeldingsscherm en systeemaccount en nieuwe gebruikersaccounts? Mocht dit niet het geval zijn kun je kijken als dat het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik hem via mediacreationtool herinstalleer blijf ik dan windows 10 behouden?
nelizmastr schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:09:
[...]

Klinkt als een Duitse installatie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:17
Hoezo kan je daarna niet meer naar W10, als W10 nu geactiveerd is op de laptop dan is identificatiesleutel (key) bekend bij Microsoft.
Via de normale procedure kan je W10 dan weer installeren en zal je installatie activeren.

Je oorspronkelijke vraag is denk ik beantwoord door Nelizmastr en Slenger

Bla Bla Bla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties, @MarchelHoek ik wist niet dat dit zo werkte ik dacht eenmaal terug naar Windows 8 kun je niet meer upgraden, bedankt voor de opheldering!

@Slenger je hebt gelijk, het is opgelost bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1