Ik hoop dat ik het goede forum hiervoor gebruik, aangezien het, denk ik, een netwerk probleem is. Sinds afgelopen maanden bevriezen onze HP printers die bekabeld op het netwerk aangesloten zijn. Onder andere doordat het touch panel niet meer reageert en de printers geen nieuwe print opdrachten krijgt, totdat ik de printer opnieuw opstart en de kabel eruit haal (draadloos is voor ons geen optie). Dit gebeurt dus alleen met de HP printers en niet met de RICOH / CANON printers die we hier hebben staan.
Al menig keren contact gehad met HP wat het nou kan zijn, maar die trokken gelijk hun handen hiervan af, aangezien het mogelijk een netwerk probleem is. Zelf ook al veel lopen Google ’en naar dit probleem, daar word gezegd, zoveel mogelijk features uitzetten (oa. IPV6, DHCP etc.) totdat hij weer reageert. Met meerdere printers werkte deze oplossing, maar niet met allemaal.
Het enige type printer die nu nog last heeft van dit probleem bij ons is de HP LaserJet 200 Color M251nw.
Printer config:
IPv4: Enabled
IPv6: Disabled
DHCP: Disabled
BOOTP: Disabled
AUTOIP: Enabled
TFTP Configuration File: Disabled
Telnet configuration: Disabled
DHCPv6: Disabled
LPD Printing: Enabled
LPD Banner Page Printing: Enabled
FTP Printing: Disabled
9100 Printing: Disabled
Bonjour: Disabled
IPP: Enabled
AirPrint: Disabled
SLP: Disabled
WS-Discovery: Enabled
WS-Print: Enabled
SNMP: Enabled
LLMNR: Enabled
Syslog: Enabled
Enable DHCPv4 FQDN compliance with RFC 4702.: Disabled
ARP-Ping: Disabled
Dit zijn alle features die zijn geconfigureerd. Alleen heb ik de 9100 Printing nu uitstaan, maar die heb ik dus wel nodig om over het netwerk te printen. Ook heb ik de firmware ook al geupdate. Deze printer wordt gedeeld via een Windows 2008 server met +/- 150 gebruikers.
Al menig keren contact gehad met HP wat het nou kan zijn, maar die trokken gelijk hun handen hiervan af, aangezien het mogelijk een netwerk probleem is. Zelf ook al veel lopen Google ’en naar dit probleem, daar word gezegd, zoveel mogelijk features uitzetten (oa. IPV6, DHCP etc.) totdat hij weer reageert. Met meerdere printers werkte deze oplossing, maar niet met allemaal.
Het enige type printer die nu nog last heeft van dit probleem bij ons is de HP LaserJet 200 Color M251nw.
Printer config:
IPv4: Enabled
IPv6: Disabled
DHCP: Disabled
BOOTP: Disabled
AUTOIP: Enabled
TFTP Configuration File: Disabled
Telnet configuration: Disabled
DHCPv6: Disabled
LPD Printing: Enabled
LPD Banner Page Printing: Enabled
FTP Printing: Disabled
9100 Printing: Disabled
Bonjour: Disabled
IPP: Enabled
AirPrint: Disabled
SLP: Disabled
WS-Discovery: Enabled
WS-Print: Enabled
SNMP: Enabled
LLMNR: Enabled
Syslog: Enabled
Enable DHCPv4 FQDN compliance with RFC 4702.: Disabled
ARP-Ping: Disabled
Dit zijn alle features die zijn geconfigureerd. Alleen heb ik de 9100 Printing nu uitstaan, maar die heb ik dus wel nodig om over het netwerk te printen. Ook heb ik de firmware ook al geupdate. Deze printer wordt gedeeld via een Windows 2008 server met +/- 150 gebruikers.