Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-07 16:00
Ik zoek een?
Een apparaat tussen de 38" en 45" dat beeld weergeeft.

Wat is je budget?
Ik zat te denken aan €500, maar gezien de rest van de vragen laat ik het budget verder nog even vrij.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil dit apparaat midden in de woonkamer (tegenover de bank) aan de muur hangen (zoals een TV), maar vervolgens aansluiten op een PC (zoals een monitor). Het is een NUC met ubuntu en kodi. Een audiosetup (die onafhankelijk van de tv werkt) heb ik ook al.

Ik heb geen tv-abbonement of -dienst. Ik wil geen tuner, ingebouwde speakers, afstandsbediening, smart-features, of allerlei beeldverwerkingsfilters. Ik wil gewon een beeldscherm. Maar dan in de afmetingen van een TV.

Op dit moment woon ik op een studentenkamer, en kijk ik naar een 27" monitor. Deze setup bevalt prima, en ik ga nooit meer terug naar "gewoon tv". Maar ik ga binnenkort verhuizen, en ik krijg dan een Grotemensenwoonkamer met veel meer ruimte. De NUC ga ik onveranderd meeverhuizen, maar het scherm is straks veel te klein.

Wat heb je zelf al gevonden?
Het enige apparaat in de PW dat lijkt op wat ik wil, is deze:
pricewatch: Humax Pure Vision Display 43" Zwart

Ondanks het feit dat hij in de categorie monitors staat, krijg je alsnog speakers en een afstandsbediening. Dat wil ik helemaal niet!

Welke vragen heb je hier nog over?
Is dit echt de enige? Bestaat wat ik wil wel?

Heeft het zin om mijn budget op te schuiven?

Is die Humax hierboven gewoon prima? Beeldkwaliteit vergeleken met tv's uit dezelfde prijsklasse?

Komt er over een paar maanden iets beters? (ik ben nog lang niet verhuisd)

Hypotetisch verwacht ik geld te besparen door het weglaten van features, maar dat vind ik nieteens belangrijk meer. Ik wil gewoon een TV zonder TV-features. Of een extragroot PC-scherm.

[ Voor 5% gewijzigd door Peetz0r op 30-11-2016 08:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De enige schermen van dat formaat waar ik van weet zijn de categorie commercial displays. Die zijn een veelvoud duurder dan gewoon een tv met al die tv features die je niet wilt.

Mijn advies: neem zo'n tv met features en gebruik ze gewoon niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:31
Yup, zoiets heb ik ook. Gewoon tv met een steam link op de hdmi. Tv gaat aan, voila.

Waar ik wel tegen aanloop is ondanks dat films, games en alles prima zichtbaar zijn. De desktop op 40inch 1080 toch wat slechter leesbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit lijkt me een vrij zinloze zoektocht. Zoals hierboven al aangegeven zul je dan eerder veroordeeld zijn tot onevenredig duur commercieel te gebruiken spullen. Het is voor een fabrikant natuurlijk niet interessant om een productielijn te draaien voor een handjevol klanten met jou wensen. Eenvoudigste en goedkoopste blijft om gewoon een televisie te kopen met wat features die jij toevallig niet perse nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetz0r
(7 weken later)

Ik heb nog iets verder gekeken, en heb inmiddels besloten de PW-categorieën TV en Monitor als een geheel te zien. Ik kom nu op deze shortlist uit:
https://tweakers.net/pric...767;523175;473797;476269/

Verder kan ik natuurlijk ook nog kiezen voor een beamer in plaats van een tv. Maar dat is duurder (levensduur lamp), en (nog) niet 4K tenzij ik nog meer geld ertegenaan smijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

Blijf je vasthouden aan je principe dat er perse geen tuner in mag zitten? Want he hebt nu niet bepaald de beste... Zowel klein als niet heel goed getest voor beeld.

Je maakt het jezelf duur en moeilijk met die prijs. Dit lijkt me eerder een aanrader. pricewatch: Samsung UE50J6240 Zwart

[ Voor 25% gewijzigd door JvS op 30-11-2016 07:15 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Wat is klein? Ik denk dat, mede gezien de ruimte waar hij komt te hangen, 40" - 43" groot genoeg is. Groter is niet altijd beter.

Nee, een tuner is niet "verboden", maar ik vind het zonde als het erin zit. Smart features wil ik heel nadrukkelijk niet, daarvan heb ik te vaak gezien dat ze in de weg zitten, ook als je ze niet gebruikt.

De aanwezigheid van een afstandsbediening kan ik mee leven, als ik die niet nodig heb om de tv aan en uit te zetten of de juiste input te selecteren. Bij je desktop ga je tenslotte ook niet na elke reboot eerst je beeldscherm aanzetten, dan je juiste input kiezen, en dan pas beeld hebben.

Die Samsung is te groot, heeft smart-features die ik niet wil, en hij is niet 4K (alle die ik zelf had uitgekozen zijn het wel). Waarom zou hij beter zijn?

Zoals al gezegd, ik wil gewoon een "desktop monitor", maar dan in de afmetingen van een tv.

Ja, in de startpost stond 40" - 55", maar inmiddels heb ik besloten dat 55" echt veel te groot is voor de plek waar hij komt.

[ Voor 17% gewijzigd door Peetz0r op 30-11-2016 08:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kijk, nu begin je nuttige wensen uit te spreken (uhd, niet te groot). Dat maakt adviseren leuker dan dat je niets zegt en dan alle suggesties afkeurt.

Waarom is het zonde om een AB etc te hebben? Een tv met tuner, afstandsbediening en smart functies is goedkoper dan een die zonder geleverd wordt. Simpelweg door de grote schaal van productie.

Gaat het je om kosten, dan ben je verkeerd bezig. Gaat het je om het principe dan kan ik er uiteraard geen argument tegen brengen

[ Voor 22% gewijzigd door JvS op 30-11-2016 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Het gaat me niet om kosten. Als ik voor €100 meer iets kan vinden dat precies is wat ik zoek vind ik dat ook best.

Het gaat me erom dat features die ik niet gebruik enorm in de weg kunnen zitten. Ik wil een beeldscherm dat mij niet lastigvalt met watdanook. Geen tuner, geen zenders, geen smartfeatures, geen firmwareupgrades, geen filters die je uit moet zetten, geen afstandsbediening die je nodig hebt om steeds maar weer op een overbodig knopje te drukken, etc.

Zoals al gezegd, ik wil gewoon een "desktop monitor", maar dan in de afmetingen van een tv...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ok. Ik gebruik mijn tv ook als monitor. Ik heb gewoon ingesteld dat-ie op "hdmi1" spingt als-ie aan gaat en verder doet-ie niets. Op hdmi1 zit m;n receiver aangesloten en die staat eigenlijk altijd op HTPC, en soms op TV of Xbox. De tv zit niet op internet aangesloten, smart gebruik ik niet, ik zie het menu nooit, ik heb nog nooit firmware geupdate. Ik kan niet zo goed begrijpen hoe al die dingen in de weg zitten.

Maarja mijn mening is duidelijk: Je maakt het jezelf onnodig moeilijk en duur door die eis te stellen. Ik zou me richten op functionele eisen en niet op technische.

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 01-12-2016 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 847461

Niet relevant voor het topic en ook niet de plek om dit te vragen.

[ Voor 77% gewijzigd door FeaR op 02-12-2016 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodhisatva
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 00:48
Peetz0r schreef op woensdag 30 november 2016 @ 06:48:
(7 weken later)

Ik heb nog iets verder gekeken, en heb inmiddels besloten de PW-categorieën TV en Monitor als een geheel te zien. Ik kom nu op deze shortlist uit:
https://tweakers.net/pric...767;523175;473797;476269/

Verder kan ik natuurlijk ook nog kiezen voor een beamer in plaats van een tv. Maar dat is duurder (levensduur lamp), en (nog) niet 4K tenzij ik nog meer geld ertegenaan smijt.
Hi Peetz0r - Ik zit ongeveer in dezelfde dubio als jij zat(zat hoop ik ;) ) mag ik vragen of je een keus hebt gemaakt, waar die op gevallen is en hoe het bevalt?
Thanks!

OU812?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetz0r
bodhisatva schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:39:
[...]

Hi Peetz0r - Ik zit ongeveer in dezelfde dubio als jij zat(zat hoop ik ;) ) mag ik vragen of je een keus hebt gemaakt, waar die op gevallen is en hoe het bevalt?
Thanks!
Nope, ik ben nog niet verhuisd en heb nog gen definitieve keuze gemaakt. De shortlist is wel korter geworden omdat eentje sinds een paar dagen geen prijs meer in de PW heeft.

https://tweakers.net/pric...are/526767;523175;473797/

Ik ben langs een aantal winkels geweest, en geen ervan had een van deze modellen staan om naar te mogen kijken. In sommige winkels wordt je al niet meer serieus genomen als je vraagt naar een non-smart tv. Ik ben toch niet gek enzo :')

Misschien moet ik de webshops bij de producten in die shortlist hierboven specifiek vragen of ik mag komen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:24

SomerenV

It's something!

Ik weet niet hoe ver je van je tv af zit, maar uHD ga je op een 40" niet zien. Als je een 42" hebt met uHD dan moet je er iets meer dan een meter vanaf zitten om het te zien. Hoe verder je er van af zit, hoe minder goed je het verschil zult zien. Zelf heb ik een 48" (Sony) en ik heb uiteindelijk voor 1080p gekozen. Op mijn afstand (2,5 meter ofzo) is dat beeld echt haarscherp. Een vriend van me heeft op die afstand wel uHD en die zegt dat het verschil tussen zijn tv en mijn tv minimaal is qua scherpte.

Zelf gebruik ik de tv ook zonder smart-features (buiten Netflix) en er hangt een Steam Link aan, maar ik heb geen last van de smart-functies of het feit dat er een tuner in zit. Dus ik snap je wens wel, maar als je die wens achterwege laat heb je véél meer keuze en vaak beter waar voor je geld.

Oh, en fyi: ik ben cameraman/video-editor en werk regelmatig met 4K-beeldmateriaal. Maar op tv's is echt vaak echt verwaarloosbaar tenzij je een lomp grote tv hebt en er relatief dicht bij zit. Vanaf een bepaalde grootte + afstand zie je het verschil tussen 1080p en 4K nauwelijks.

[ Voor 15% gewijzigd door SomerenV op 09-01-2017 00:34 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetz0r
Een smart-tv komt mijn huis gewoon niet in. Echt niet, al zou het de beste tv van het jaar zijn en al zou ik hem gratis krijgen.

Ik ben bovengemiddeld kritisch op de kwaliteit van software in het algemeen. Vooral qua security en privacy. Nu valt dat enigsinds te fiksen door hem gewoon nooit aan het internet te hangen, maar ik ga geen apparaat van honderden euro's kopen en prominent in mijn woonkamer zetten om vervolgens dit soort workarounds te moeten toepassen. Daarnaast lees ik in reviews van bijna elke tv op de frontpage klachten over software die nooit updates krijgt, traag is op de middenklasse hardware die ze in tv's proppen, en vaak genoeg heeft dat invloed op gewoon dom tv kijken, alles van traag opstarten en zappen tot vastlopers en spontane reboots heb ik gezien. En meestal zijn dit tv's van duizenden euro's.

Ik heb er geen enkel vertrouwen in dat een normale bruikbare smart-tv bestaat. Ik vertrouw ze allemaal niet, ook niet een beetje.

Features zoals ingebouwde speakers, overbodige afstandsbedieningen en ongebruikte tuners ben ik minder principieel tegen, maar ik vind het zonde van de moeite dat het wordt meegeleverd. Dat verder terzijde.

Liefst heb ik een 4k-tv die gewoon klaar is voor de toekomst en 10 jaar mee gaat, want ik heb geen zin om over een paar jaar, als ik "toch maar wel 4k wil", opnieuw hierdoorheen te moeten. Ik hoop dat smart tegen die tijd net zo dood is als 3d nu is, maar ik reken er niet op. Daarom is 4k voor mij een must.

Verder zit ik inderdaad redelijk dicht op de tv. Ik denk misschien maar zo'n 1,8 meter. De TV komt aan een stukje muur te hangen van precies 2 meter lang, en ik wil dat de TV niet meer dan de helft daarvan inneemt. De meeste 43" en 40" tv's zijn net geen meter breed.

Ik heb op mijn werk 4 24" FHD schermen hangen. Dat is dus praktisch equivalent aan een 48" UHD tv met lelijke randen door het midden. Als ik daar 2 meter naar achteren ga zitten, kan ik nog steeds (met moeite) ongeschaalde tekst lezen. Daarnaast, een pixeldichtheid van 52,5 PPI vind ik gewoon extreem laag. Telefoons doen bijna 10x dat. Nu hou je een telefoon natuurlijk een stuk dichterbij, maar niet 10x. Misschien 5x. Dan past een pixeldichtheid van 105 PPI een stuk beter denk ik.

Daarnaast vind ik het zonde om niet een 4k-tv te kopen gezien het zo weinig extra kost. Als ik de non-smart eis weglaat zijn er genoeg prima 4k-tv's te krijgen binnen mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Klopt. Maar met smart niet. Waarom dat is, is je reeds uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
CyBeR schreef op maandag 9 januari 2017 @ 02:33:
Wat klopt? Op welke vraag is dit een antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat volgt op de laatste alinea in je post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Peetz0r schreef op maandag 9 januari 2017 @ 01:48:
[...]
Daarnaast vind ik het zonde om niet een 4k-tv te kopen gezien het zo weinig extra kost. Als ik de non-smart eis weglaat zijn er genoeg prima 4k-tv's te krijgen binnen mijn budget.
CyBeR schreef op maandag 9 januari 2017 @ 02:33:
Ah, ik volg het weer :)

Ja, non-smart UHD tv's zijn er praktisch niet. Maar waarom? Ik ben er niet van overtuigd dat hier een goede reden voor is. Ik krijg de indruk dat tv-fabrikanten hel graag "smart" willen pushen, maar waarom? Ik kan geen goede redenen bedenken.

Technisch is het volkomen overbodig om een tv "smart" te maken. Er is vraag naar non-smart tv's. Tot niet zo heel lang geleden waren alle tv's non-smart. Een non-smart tv kan goedkoper en kleiner en zuiniger zijn dan een smart-tv. In praktijk zal het weinig schelen. Mensen (nouja, ik dan) zijn bereid hetzelfde of zelfs meer te betalen voor een non-smart versie van een goede tv.

Hebben ze contracten met contentleveranciers en appbouwers waarin ze beloond worden om in letterlijk elke huiskamer waardeloze software neer te zetten? Erger nog, boetes voor elke verkochte non-smart tv? Want de wereld vergaat natuurlijk als er over 2 jaar nog mensen zijn die niet naar Netflix kijken omdat ze zelf hun media op een aparaat naar keze zetten en afspelen. Dat zou toch een ramp zijn! Doet me eraan denken hoe moeilijk het is om een laptop zonder Windows te kopen. Maar daarbij kan je tenminste achteraf nog gewoon Windows weggooien en elk ander OS installeren.

Sorry voor de toon van deze reactie, maar ik ben best wel een beetje teleurgesteld in de televisie-markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is toch heel simpel.
De overgrote meerderheid wil wel smart. Het kost bijna niets per tv. De rest gebruikt het gewoon niet. Het is heel duur om een extra serie producten te moeten ontwikkelen en te leveren voor een "zonder smart" tv. Dus alleen met smart is het best voor iedereen, op een enkele principiële klant na.

[ Voor 17% gewijzigd door JvS op 09-01-2017 06:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetz0r
Hou nou es op met "dan gebruik je het toch niet" en lees in eerdere posts waarom dat geen oplossing is. Of lees de comments bij elke tv-review van afgelopen tijd:
André in 'reviews: Sony A1 Bravia oled: de eerste televisie met 'hidden sound...
Zo mag van mij ook het smart gedeelte uit de tv's blijven. Dat wordt na 2 jaar toch niet meer geüpdatet zo blijkt. Dan liever een losse tuner die je kunt upgraden of vervangen.
Annihilism in 'reviews: Sony A1 Bravia oled: de eerste televisie met 'hidden ...
Maar dan hebben de fabrikanten geen gimmicks meer om mensen over te halen. Dat is toch de truuk tegenwoordig? Zoveel mogelijk rommel er in stoppen wat mensen niet gebruiken om ze toch maar weer over te halen een nieuwe tv te kopen? Het liefst nog halfgebakken geimplementeerd zodat het na een half jaar al niet meer normaal werkt (Smart TV).
F-I-X in 'reviews: Sony A1 Bravia oled: de eerste televisie met 'hidden sound...
Snap ook nog niet waarom het zo lang word tegengehouden. Je zou dit zelfs kunnen combineren door ook het smart gedeelte uit de TV te slopen.
Lijkt me echt ideal want dit begint steeds meer op een een gepruts te lijken
i-chat in 'reviews: LG W7 picture-on-wall oled-tv: superdunne tv die je op de...
een kastje dat ik over 2 a 3 jaar ook rustig kan vervangen door een nieuwe voor maximaal 200 euro... zo gaat mijn 2000 kostende ineens 8 jaar mee in plaats van 2, zonder dat ik 'smart'-functies misloop.
MenN in 'reviews: LG W7 picture-on-wall oled-tv: superdunne tv die je op de m...
Nog mooier zou zijn als zo'n tv zich helemaal niet bezig houd met 'smart' functionaliteiten. Dat ze al hun aandacht schenken aan beeldkwaliteit en zaken als snel wisselen tussen bronnen. Dus geen tuners, speakers, netflix, of welke extra's dan ook. Gewoon een loei snelle tv met super veel aansuit mogelijkheden.

Voor het smart gedeelte heb ik een Apple TV die dat duizend maal beter doet dan welke tv dan ook.

Zo blijft je tv veel langer bruikbaar omdat je niet na 4 jaar het hele ding traag wordt en support voor je smart functies is afgelopen
DinoBe in 'reviews: LG W7 picture-on-wall oled-tv: superdunne tv die je op de...
Ik kijk echt uit naar een OLED tv waar beeldkwaliteit op nummer 1 komt en al de rest (gebogen, 3D, smart tv, soundbars, etc) achterwege wordt gelaten. Dan kunnen we er eens aan denken om onze plasma te vervangen.
BugBoy in 'reviews: Panasonic EZW1004 - Oled-tv met soundbarvoet'
De panelen zijn nu allemaal hetzelfde en je ziet dat merken zich proberen te onderscheiden op andere zaken (soundbars, SmartTV, design, ...). Verder wat verschil in de beeldverwerking, maar dat spreekt de consument vaak al minder aan.

Ik zou wel benieuwd zijn hoeveel goedkoper een TV wordt als je die zonder speakers (of hele simpele) en zonder SmartTV (scheelt een SoC en wellicht licentiekosten) zou leveren. Alleen een paar HDMI poorten er op en fatsoenlijke beeldverwerking. Maar blijkbaar verkoopt dat lastig in de MediaMarkt. In elke vergelijking kom je er karig vanaf...
rubenkemp in 'reviews: Panasonic EZW1004 - Oled-tv met soundbarvoet'
Die kastjes, zogenaamde ''android pc's'', vervullen de smart functies van de huidige tv's voor een zachte prijs, vooral als ze via China worden geïmporteerd. Het is toch voor TV-producenten een gimmick, het hele smart-tv gebeuren, om de prijs omhoog te krijgen.
ATS in 'reviews: 49"-Sony XD83: ultra-hdtv voor een breed publiek'
Het zou wat mij betreft een standaard onderdeel van testen moeten worden maar:
kan het smartgedeelte uit? Wat werkt er dan nog wel of niet?
welke gegevens stuurt de TV naar huis?
als de fabrikant een storing heeft of de stekker uit de ondersteuning trekt, welke functies werken nog of juist niet meer?
wat is de opstarttijd?
AndrewF in 'reviews: 49"-Sony XD83: ultra-hdtv voor een breed publiek'
Ik zou er graag nog 1 bijzetten:
Hoe lang krijgt de tv software updates?
Ik wil liever niet in een situatie komen zoals met Android smartphones het geval is, waar de smartphone fabrikant geen software updates voorziet. Waar een smartphone vaak slechts een 3-tal jaar meegaat, is dat bij een tv snel 10-15 jaar.
loki504 in 'reviews: 49"-Sony XD83: ultra-hdtv voor een breed publiek'
Een TV moet goed beeld geven. En hooguit wat extra aansluit punten(zoals HDMI en display port etc). Maar ze moeten zich niet bezig houden met smart troep. Dit moet je aan een apart platform overlaten. Ze hebben immers al bewezen dat ze er geen geld aan willen uitgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die rij quotes is mooi, maar naar mijn mening hanteren al die mensen hetzelfde misverstand, namelijk ze denken dat een TV er duurder van wordt en dat ze betalen voor iets dat ze niet gebruiken. Ik heb al meerdere malen uitgelegd waarom een TV zonder smart duurder is als een met.

Het gros van die mensen vind het wellicht nutteloos dat er smart op zit, maar ze kopen gewoon wel gewoon een TV mét smart functionaliteit en gebruiken het simpelweg niet (net zoals ik). Ze hebben er verder geen last van (tenzij je een sony uit 2015 had, die zijn universeel kut). Jij geeft aan dat je niet begrijpt begrijpt waarom er geen TV zonder smart is. Ik leg je uit waarom die TV er niet is of komt.

Jij maakt er een hele principekwestie en beschout het niet aansluiten van een ethernetkabel als een workaround (in mijn hoofd gebeurt er dan 8)7), maar op zich kan ik weinig tegen een principe in brengen en ik respecteer dat je dat principe hanteert. Ik heb er wel een mening over en ik vind dat je het jezelf er lastig mee maakt.

Wat ik wel kan is uitleggen dat er maar weinig mensen zo principieel problemen mee hebben als jij. En om voor die erg kleine markt een (duurdere!) TV uit te brengen die echt geen SMART heeft, is gewoon niet economisch verantwoord. Met al deze info in het achterhoofd, wat is er niet aan te begrijpen?

[ Voor 18% gewijzigd door JvS op 09-01-2017 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Die schermen bestaam wel, maar die zijn duurder en passen dus niet in het budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
de meeste TVs kan je gewoon in HOTEL mode zetten :?

404 Signature not found

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-07 11:02
Ik keek net even naar je shortlist en dat zijn volgens mij 4K TV's met een lagere refresh rate (50-60 ipv de gewenste 100hz).
Zoek even naar posts van 'Dimens' over de verhouding tussen het belang van 4k vs FullHD en 50Hz vs 100Hz.

Ik denk dat het voor jou van belang is om naar het mooiste beeld te kijken en dan in de winkel te testen of je een toestel bij het aan/uit zetten gelijk op HDMI1 kan laten opstarten (ff aannemen dat je daar je NUCje in hebt geprikt). Dan is het functioneel een monitor :) !

Of er dan wel of niet meer software achter hangt ga je dan nooit weten, aangezien je de Afstandsbediening niet uit de verpakking hebt gehaald en er geen Coax kabel of UTP kabel ingehangen hebt.

* Niet stiekem toch naar de software gaan kijken hè :+ *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Smobbo schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:46:
Ik keek net even naar je shortlist en dat zijn volgens mij 4K TV's met een lagere refresh rate (50-60 ipv de gewenste 100hz).
Zoek even naar posts van 'Dimens' over de verhouding tussen het belang van 4k vs FullHD en 50Hz vs 100Hz.

Ik denk dat het voor jou van belang is om naar het mooiste beeld te kijken en dan in de winkel te testen of je een toestel bij het aan/uit zetten gelijk op HDMI1 kan laten opstarten (ff aannemen dat je daar je NUCje in hebt geprikt). Dan is het functioneel een monitor :) !

Of er dan wel of niet meer software achter hangt ga je dan nooit weten, aangezien je de Afstandsbediening niet uit de verpakking hebt gehaald en er geen Coax kabel of UTP kabel ingehangen hebt.

* Niet stiekem toch naar de software gaan kijken hè :+ *
Ik vind het niet verkeerd om een hogere refreshrate te hebben, maar ik vind non-smart veel belangrijker. En zoals meerdere keren gezegd is "gewoon niet gebruiken" of "gewoon niet aansluiten" geen nuttig advies.

Daarnaast, hoe moet ik al die "beeldverbeteraars" uitzetten zonder afstandsbediening?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Met de knoppen achterop?

Maar nogmaals, als je echt per se non-smart wilt zul je je budget aan moeten passen. Dat is een nichemarkt en daar horen hogere prijzen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:24

SomerenV

It's something!

Peetz0r schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:38:
[...]

Ik vind het niet verkeerd om een hogere refreshrate te hebben, maar ik vind non-smart veel belangrijker. En zoals meerdere keren gezegd is "gewoon niet gebruiken" of "gewoon niet aansluiten" geen nuttig advies.

Daarnaast, hoe moet ik al die "beeldverbeteraars" uitzetten zonder afstandsbediening?
Sorry, maar principe of niet, dat is gewoon een ronduit stom besluit. Hang je tv niet aan het internet en je bent klaar. Sowieso, waarom zou je je tv aan het internet willen hangen als je geen smart-functies gaat gebruiken? Jij wilt alles laten lopen via een extern kastje, dus dan ben je klaar. Dan heb je er geen last van, zit het niet in de weg, heb je geen problemen met privacy-geneuzel en ga zo maar door.

Een hogere refreshrate is overigens ook niet altijd even nuttig. Ligt er aan wat je gaat doen (gamen bijvoorbeeld).

Jij maakt het jezelf onnodig moeilijk omdat je een (vreemd) principe niet opzij wilt zetten. Je lijkt er heilig van overtuigd dat 'Smart' een tv direct onherroepelijk kut maakt. Dat idee heb ik ook lang gehad, maar daar ben ik inmiddels al best een tijdje overheen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Ok, fair point.
Maar nogmaals, als je echt per se non-smart wilt zul je je budget aan moeten passen. Dat is een nichemarkt en daar horen hogere prijzen bij.
Mijn budget staat geheel vrij. Ik heb tot nu toe nergens in mijn zoekacties gefilterd op prijs, want zonder te filteren blijft er al bijna niks over.
De paar resultaten die ik vind zijn allemaal tussen de €500 en €1000 maar als jij ergens een non-smart 4k tv weet te vinden die duurder is, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat ga je denk ik ook niet vinden, omdat 4k bij deze scherm maten alleen nuttig is bij pc monitoren of voor marketing doeleinden bij consumenten. De professionele niet pcscherm displays zijn allemaal full HD. Zal binnenkort ook allemaal wel 4k worden omdat dat dan goedkoper is.

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 10-01-2017 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-07 11:02
Peetz0r schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:38:
[...]

Oké, geen probleem, het is jouw feestje :+
Ik denk echter dat je dan al het advies wat je kan krijgen wel gehad hebt (en genegeerd hebt) en je dus je keuze zal moeten maken tussen het beperkte, onnodig dure, kwalitatief mindere, niche aanbod wat er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Misschien hier eens naar kijken.
pricewatch: Philips BDM4350UC Zwart
Wel speakers ingebouwd maar geen afstandbediening en ook niet smart.

Zelf gebruik in een pricewatch: Samsung UE50J6200 Zwart en ben daar ruim tevreden over, niet te duur en lekker vlot. Ik gebruik het smart gedeelte ook niet, omdat ik alleen kijk via een HTPC.

[ Voor 45% gewijzigd door Ernemmer op 10-01-2017 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodhisatva
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 00:48
Wat ik mij afvraag is hoe ik er mogelijk achter zou kunnen komen welke tv hoeveel inputlag heeft als ik er met mijn hdmi uhd/30hz laptopje achter zit - iemand een link naar zoiets? Of is het beter om maar gewoon een winkel binnen te stappen en je laptop erin te pluggen en het gewoon "ervaren"?

OU812?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

30Hz gaat altijd laggy voelen.

Pagina: 1