HP G600 G1 Prodesk, boot niet van M.2 SSD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-12-2025
Hallo,

Ik heb hier een bovengenoemd modelletje staan met inmiddels een 2e m.2 ssd waar ik maar geen succes mee boek.

Op internet vind ik steeds een verwijzing naar hetzelfde forum van HP dat ik het één of het ander moet instellen in de bios, maar zonder succes.
! But you need either disable ‘Legacy Support’ setting
in the BIOS option 'Secure Boot Configuration'
or set to 'UEFI Only' in the BIOS option 'Storage Option ROMs'.
( Otherwise you'll see the notification 'Not bootable device' ).
Nu had ik eerst een SATA m.2 schijf welke helemaal niet werd herkent. Niet bij de installatie van windows alsmede niet tijdens een 'windows to go' sessie. Nieuwe m.2 SSD besteld met NVME en deze lijkt zowaar zonder moeite een installatie van windows 10 te doorlopen en is ook zichtbaar onder een 'windows to go' omgeving.

Nu staat er omtrent die HP zooi verhalen als maximale capaciteit en dat het een specifiek model moet zijn voordat het werkt, maar ondanks dat het HP prut is ga ik er maar even niet van uit dat er zulke limieten aan de hardware zitten en het gewoon een instelling moet zijn.

Ik krijg echter met geen mogelijkheid voor elkaar dat windows gewoon van de m.2 SSD start. Windows installatie al diverse keren geïnstalleerd, maar elke keer krijg ik na een reboot gewoon de melding dat er geen boot device is ("no option to boot to"). Ook in de bios is de m.2 ssd nergens te vinden.

Nu hebben ze het op het forum wel over een samsung m.2 ssd die blijkbaar zou werken (ik heb een intel), maar daar heb ik nu wel een beetje een hard hoofd in en geen zin om die ook nog te kopen.

Iemand enige tips die ik nog zou kunnen toepassen?

Alle reacties

• BLACKfm
Zucht... geen oplossing is zo snel gevonden zodra je om hulp gaat vragen en dan nog 1 poging waagt..

Totaal niet relevant (zo lijkt), maar de Key Ownership instelling in die video lijkt te werken en zowaar boot de handel door...

Ik snap er niks van (al heb ik die legency shizzle in het verleden al 10-tallen keren aangepast), maar het werkt... Problem solved.

Never mind... het was de 2e hdd die aan het booten was 8)7 |:( . Probleem dus niet opgelost :(

[ Voor 11% gewijzigd door BLACKfm op 11-10-2016 00:06 ]

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:10

3DDude

I void warranty's

Ja altijd die security ongein / keys resetten ;).

Gedoe met Secure boot enzo afaik!

Be nice, You Assholes :)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:40

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar OT.

• nl0jdb
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-01 21:32
Moet gewoon werken met de standaard fabrieks instelligen van de bios.

Ik heb de 600g1 gehad en nu de 800g2, ssd overgezet en gelijk draaien, zonder in de bios te prutsen gewoon factory defaults.

Mijn ssd samsung pm851 nvme als OS en een 850evo sata als storage.

succes

• BLACKfm
Teh Interwebz geeft jammergenoeg enkel een voorbeeld met een samsung drive en ik las ook nog iets over een plextor.

Ik heb nu 2 intel varianten gehad en behalve dat een 2e nu wel herkend wordt onder windows en buiten de bios om (ik kan windows installeren) krijg ik um er niet van geboot.

Met de fabrieksinstellingen of allerhande instellingen er in.

Edit: Nou laat maar hangen, het werkt gewoon niet met een random m.2 SSD en het hele internet heeft er problemen mee. Dan maar een normale SSD.

Mogelijk dat het een conflict heeft met de m.2 wifi die ik ook gebruik.

[ Voor 23% gewijzigd door BLACKfm op 17-10-2016 21:22 ]

Pagina: 1