Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een printer voor het uitdraaien van pakbonnen (2 a 3 per dag).
Ik heb nu een 3 in 1 van HP en ondanks dat de printer alleen zwart print, is er om de week wel een kleuren cardridge leeg en doet de printer helemaal niets meer totdat er een nieuwe cardridge in gaat.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 7 icm met een HTML website voor het uitprinten van orders.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zat te denken aan deze printer:
pricewatch: Epson EcoTank ET-2550
De printkosten zijn 0,15 eurocent per A4
Bij 1000 printjes per jaar kost de printer dan iets meer dan 234 euro.

Als alternatief zou ik de veel goedkopere printer van Brother kunnen nemen:
pricewatch: Brother HL-1210W
De printkosten zijn 2,27 eurocent per A4
Bij 1000 printjes per jaar kost de printer dan iets meer dan 90 euro.

Kostentechnisch zou de brother het dan winnen, maar hoe zit het met de merk ervaringen? IS Brother een betrouwbaar merk met printers? En hoe zit het met deze printer, is deze te goedkoop om betrouwbaar te zijn?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Kleine 8000 stuks brother in gebruik op mijn vorige werkplaats. ( 5140, 5240, 5380 ) en veel betere printers dan bv samsung. Lekker zakelijke drivers zonder al die extra meuk. Hun injekt printers, geen enkel idee van, maar voor hun laser printers is brother echt wel degelijk merk.

Altijd voor de laser gaan trouwens als je geen fotos/kleuren afdruk. Goedkope afdrukken en bestand tegen lang stilstaan. Voor 60 euro kan je niet echt sukkelen. Hou wel rekening mee dat met zulke goedkope printers vaak nieuwe toner duurder is als de printer zelf. (Je kan mss 2 zulke printers kopen. Kan je instant fixen als er eentje uitvalt)

Enigste nadeel bij zulke printertjes is dat het vers papier bloot ligt. Ik ken ook iemand die een vergelijkbaar printertje had in een werkplaats voor bonnen af te drukken. Regelmatig gedoe met vuil enzo. ( veel stof enzo ). Heeft modelletje nu met gesloten invoer. Weet niet of dit bij jou geval is.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Volgens mij gaat er iets mis met je eenheden, je schrijft dat de brother een factor 15 duurder is per print, maar goedkoper is per jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Die brother heb ik gehad, is best wel een fijn printertje. Alleen zwartwit natuurlijk, klein en licht, vervangende cartridges betaalbaar, wel papier dat zo omhoogstaat zegmaar (vind ik zelf echt minder).

Ik ben nu helemaal blij met deze: pricewatch: Lexmark CS310dn
Een wat grotere printer, kan ook kleur, papierlade (yes) en ook hier, vervangende cartridges niet zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
mcDavid schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:24:
Volgens mij gaat er iets mis met je eenheden, je schrijft dat de brother een factor 15 duurder is per print, maar goedkoper is per jaar?
Ja omdat ik in de jaarprijs ook de aanschafprijs van de printer meeneem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
azz_kikr schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:19:
knip

Enigste nadeel bij zulke printertjes is dat het vers papier bloot ligt. Ik ken ook iemand die een vergelijkbaar printertje had in een werkplaats voor bonnen af te drukken. Regelmatig gedoe met vuil enzo. ( veel stof enzo ). Heeft modelletje nu met gesloten invoer. Weet niet of dit bij jou geval is.
Dat is wel een hele goede tip. Er rijden bij ons veel dieselheftrucks, vrachtwagens en bestelbussen rond. Dus alles is inderdaad stoffig.

Ik denk dat het dan deze wordt.
pricewatch: Brother DCP-1510

[ Voor 10% gewijzigd door Zomaar iemand op 11-10-2016 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Yeah, die smurrie wil je niet op je papier en zeker niet in je printer. Lijkt me wel degelijk printerje. 30/50 euro voor toner(1000)/drum(10000) valt ook best mee. Is evenveel dan printer zelf :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

tja die volume .. je bent beter af met een (kleuren)laser printer .. a4 / a5 formaat kunnen ze allemaal wel aan.
en die paar per dag/week doe je jaren met een cartridge. kosten 100 tot 150 euro per stuk

En kosten ? ik zou niet eens om druk maken bij kuren gewoon wegmikken nieuwe kopen .. scheelt je vaak 99% meer ellende van toner bestellen(zoeken naar toner) .. daarnaast is de installatie ook gegarandeerd ..

de kosten/tijd die jij of personeel kwijt is aan onderhoud/toner bestellen is een nieuwe bestellen al rendabler ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Dank jullie wel. Een kleuren printer is niet nodig, ben maar wat blij dat de printers met alleen zwart weer zoveel aangeboden worden.

De printer die ik nu gebruik, gebruikt 3 kleuren cardridges per maand, terwijl er niet in kleur geprint wordt. Dus puur in het automatische schoonmaakprogramma, dat elke dag gestart wordt.

@ azz_kikr ik kwam de toner ook al als imitatie voor 27 euro tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

M'n Pa doet ongeveer 't zelfde maar had daarbij ook nog de wens dat er wat gescande facturen opgenomen konden worden én er ooit wat kopieën gemaakt moeten kunnen worden.

Een pricewatch: HP Laserjet Pro MFP M125nw kan printen/scannen/kopieëren ... En de vervangende A83 cartridges kosten nét €50,- voor 1500 prints (origineel HP).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
De brother kan dit ook en heeft een lade, wat wel fijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
dragon2 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:44:
...
Ik ben nu helemaal blij met deze: pricewatch: Lexmark CS310dn
Een wat grotere printer, kan ook kleur, papierlade (yes) en ook hier, vervangende cartridges niet zo duur.
Die printer heb ik inmiddels een paar jaar, en ik ben er heel tevreden over, maar voor de TS lijkt me dat toch wat overkill, een goedkope zwartwit laserprinter (brother is prima) zou mij passender lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Ik moet toch nog even verder kijken want deze printer heeft geen WiFi mogelijkheden.

Om dan toch bij de brother te blijven dan deze:

pricewatch: Brother HL-L2340DW

[ Voor 50% gewijzigd door Zomaar iemand op 13-10-2016 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
pricewatch: Ricoh SP 213w misschien? Het ding is in Europa voor onder de 50̌€ te vinden... maar zou niet weten of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Bedankt, maar ga niet moeilijk doen door het in eht buitenland te bestellen.
Ik gun het dan meer aan de Nl ondernemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Zomaar iemand schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 03:35:
Bedankt, maar ga niet moeilijk doen door het in eht buitenland te bestellen.
Ik gun het dan meer aan de Nl ondernemer.
In NL is hij volgens de pricewatch ook voor minder dan 80€ te krijgen. Ik ben zelf altijd geneigd printers die tenminste postscript of pcl ondersteunen te kiezen, en volgens mij is het dan een van de goedkoopste pcl&wifi laserprinters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Ik heb het gelezen, maar snap er helemaal niets van:
Wikipedia: PCL

Hij moet gewoon via windows 7 een pdf uitprinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRiZzY
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-03-2022
Voor zakelijk gebruik zou ik niet gaan liggen rommelen met printers. Degelijkheid is belangrijker dan prijs. Heb bij de MKB printers zowel van Epson als brother slechte ervaringen. Zwak punt is meestal de doorvoerrol of de laser. Als je heel veel print en hiervan afhankelijk bent, dan kan dat een duur grapje worden. Lexmark heb ik lang geleden van mijn lijstje geschrapt vanwege de slechte drivers, dus daar kan ik niet al te veel over melden. Momenteel rad ik altijd HP (hebben tot een aantal jaren terug gewoon canon onderdelen gebruikt), Canon, Kyocera of Dell.Houd er rekening mee dat de printer meer te verduren heeft door stof en luchtvochtigheid en dus ook het papier wat weer problemen kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Met HP en Canon heb ik juist hele slechte ervaringen, vanwege niet werkende drivers en veel storingen.

Kyocera ken ik alleen maar van het stadion hier in de stad, maar heb ik verder geen ervaringen mee. Dell ook niet, dus die twee ga ik wel eens bekijken.

Maar ik koop liever een goedkope printer die ik na een half jaar weg gooi, dan een duurdere printer die uiteindelijk net zo slecht blijkt te zijn en je vreselijk veel moeite moet doen om je garantie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Vandaag de eerste printjes gemaakt met de Brother printer.
Ging heel soepel en snel, erg tevreden met de printkwaliteit. Gebaseerd op een tekst bestand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-08 20:21
Mijn ouders hebben ook zo'n Brother printer (die ik heb mogen installeren uiteraard... :+ )

Ik was altijd een vreselijk gepruts met software gewend bij printers, maar bij die printer was dat een ware verademing. Brother heeft haar softwarezaakjes zeer goed op orde. Ding doet het ook al jaren zonder enige problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusto
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04-2021
Brother snapt, dat niet iedereen windows gebruikt. :)
werkt hier prima onder gnu/linux. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turtles3
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-07-2020
Ik heb een Epson Eco Tank een kleine half jaar geleden gekocht. De inkt is ontzettend goedkoop t.o.v. andere printers. Om het kost te houden. Hij is vastgelopen en print dus niet meer. Opgestuurd na overleg met Epson. kreeg hem na een week weer terug dan hij gereset was en schoongemaakt. Hoe Epson zou kunnen weten of hij gemaakt is, is mij een raadsel, want de plakband waarmee ik alles vastgezet had is er onmogelijk af geweest. Ik de printer weer geïnstalleerd en geprobeerd en kreeg precies de zelfde error. Ik heb hem dezelfde dag weer ter verzending aangeboden en wacht nu anderhalve week op zijn terugkomst.
Als vervanger heb ik nu een HP ENVY 5644.Want het printen moet toch doorgaan, nietwaar. Het is tot nu toe de printer die het gemakkelijkst te installeren viel. Fluitje van een cent. Ik heb nog 2 3 in 1 HP printers die veel moeilijker te installeren waren. Maar als ze eenmaal draaien zijn het best goede printers. Nadeel vind ik de elektronica op de cartridges's. Met een XL cartridge kan ik een hele tijd vooruit. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turtles3
Ik heb de printer terug. Er is aan gewerkt. Maarrrrrrrrrr. bij het openen van het dekseltje van de bovenlader op de deksel valt er zomaar het aandrijfwieltje uit met de bijbehorende tandwieltjes en een veertje. Ik heb de boel maar zelf in elkaar gezet en met enige moeite het veertje.Schijnbaar hebben de tandwieltjes bij het vastlopen de eerste keer toch wel wat geleden en werkt het niet meer 100%. Ik stuur hem zelf niet meer op, dat heeft me al 30 éuro gekost.Mijn advies is dus; om irritatie en wanhoop te voorkomen, koop geen Epson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
turtles3 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 13:02:
... dat heeft me al 30 éuro gekost. ...
Is dat niet voor rekening van de leverancier?

Ik ben nog steeds heel tevreden met de eerdergenoemde Lexmarkprinter (behalve de idiote prijs van originele toners/te lage prijs van een printer, uit duurzaamheidsoverwegingen vind ik het toch wat minder als het kopen van een printer als refill eigenlijk goedkoper is dan het kopen van toner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Geen idee hoe het nu is.
Maar vroegah had ik een HP laserprinter gehad, na een x aantal jaren waren de toners niet meer te verkrijgen. Misschien een slechte serie, maar je weet het nooit echt.
Op kantoor hebben we meerdere HP laserprinters staan met verschillende type toners.
Geen idee hoe het zit met ander merk laserprinter, maar verschillende toners is niet efficient of de oudere printers moeten uitgefaseerd worden.

Thuis heb Ik nu een Canon IP4500 uit 2007 en de cartridges zijn nog steeds te verkrijgen.
De cartridges zijn op het Internet (goedkoper) te verkrijgen, maar het is wel handig dat als het op is en ik snel iets moet uitprinten ze ook in de winkel zijn te verkrijgen.
Als ik naar MediaMarkt of een computerwinkel ga dan zie ik meestal HP en Canon staan.
Brother, Lexmark of een ander merk zie ik nauwelijks.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turtles3
Als de printer degelijker gebouwd was dan had het zeker meer kansen wat mij betreft. Het opsturen is voor eigen rekening zover ik weet. Als je daarbij opteld dat zij hem terug sturen op hun kosten dat zitten we al aan de 60 €.
Pagina: 1