Op mijn server draaien een paar websites, deze draaien allemaal op een seperate drive (e drive).
Nou heb ik een APT/IOC scanner trial draaien en deze meldt mij vrolijk dat bepaalde temp files in c:\windows\temp gevaarlijk zijn en bepaalde web shells in zich kunnen hebben.
Nu is het niet zo dat de phptmp files in de E drive voorkomen, en kunnen dus niet geserveerd/gepublished en geexecute worden, echter ik vraag me af hoe men dit soort tmp files kan creeeren.
Ook vraag ik me af wat php ermee doet.
Op de server draait Kaspersky Endpoint Protection, echter Kaspersky ziet er geen kwaad in.
Voorbeeldje
C:\Windows\Temp\php1820.tmp SCORE 124
MAIN REASON ChinaChopper_Generic / China Chopper Webshells - PHP and ASPX Score: +70
C:\Windows\Temp\php131E.tmp SCORE 134
MAIN REASON cknife_webshells_generic / Detects Cknife Webshell Score: +80
Nou heb ik een APT/IOC scanner trial draaien en deze meldt mij vrolijk dat bepaalde temp files in c:\windows\temp gevaarlijk zijn en bepaalde web shells in zich kunnen hebben.
Nu is het niet zo dat de phptmp files in de E drive voorkomen, en kunnen dus niet geserveerd/gepublished en geexecute worden, echter ik vraag me af hoe men dit soort tmp files kan creeeren.
Ook vraag ik me af wat php ermee doet.
Op de server draait Kaspersky Endpoint Protection, echter Kaspersky ziet er geen kwaad in.
Voorbeeldje
C:\Windows\Temp\php1820.tmp SCORE 124
MAIN REASON ChinaChopper_Generic / China Chopper Webshells - PHP and ASPX Score: +70
C:\Windows\Temp\php131E.tmp SCORE 134
MAIN REASON cknife_webshells_generic / Detects Cknife Webshell Score: +80
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2016 22:09 ]