Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Degelijke ultrabook/high-end laptop <1800 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SherlockHolmes
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 11:51
Goedenavond,

Ik heb het internet afgezocht en ik wil een nieuwe laptop kopen met de volgende specificaties:
  • Quad HD of 4K scherm
  • Dunne bezels om scherm
  • Goede WiFi
  • i7 Kaby Lake
  • Mobiel (niet zwaar, niet dik, lange accu)
  • Geen irritante problemen, betrouwbaar
  • Compatibel voor een Windows/Linux dualboot (hackintosh compatibel zou een werkelijke droom zijn)
Nu kwam ik uit op de Dell XPS 13 9360, de Lenovo Yoga 910 (eind oktober beschikbaar), en ik hou mijn oog nog op de eind oktober (hoogstwaarschijnlijk) uitkomende Apple MacBook Pro.
...

Software die ik gebruik is Office, Adobe Creative Suite, wat lichte spellen als Mafia 2, Minecraft, etc (moeten geen probleem zijn voor de Intel HD van Kaby Lake). Voor de rest ga ik wel echt veel doen met Foto bewerken en 4k video bewerken. (het hoeft allemaal niet insanely soepel te gaan, maar moet werkbaar zijn). Hiernaast kijk ik veel series en films op zo een scherm.

Het moet ook een externe Full HD monitor ondersteunen, en draadloos spulletjes als een toetsenbord, muis, etc.
...

De Dell XPS 13 9360 is eigenlijk een perfect fit voor mij en ik wou hem bijna halen, maar ik hoorde over een coil whine, en daardoor ben ik niet opeens ervan weggerend, maar daardoor ben ik me wel even gaan realiseren dat er ook andere laptops zijn.

Bedankt!

Alle reacties

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Sinds gisteravond de XPS 13 9360 in gebruik en de coil whine is er inderdaad wel. Het is echter zo dat je hem in een stille omgeving niet tot nauwelijks hoort. Je moet echt je oor richting de laptop brengen om er echt last van te hebben.

Nu zal het per exemplaar verschillen maar ik zou je er inderdaad niet door laten weerhouden.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• SherlockHolmes
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 11:51
BillSpaarbank schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:19:
Sinds gisteravond de XPS 13 9360 in gebruik en de coil whine is er inderdaad wel. Het is echter zo dat je hem in een stille omgeving niet tot nauwelijks hoort. Je moet echt je oor richting de laptop brengen om er echt last van te hebben.

Nu zal het per exemplaar verschillen maar ik zou je er inderdaad niet door laten weerhouden.
Dank! Ik hoorde van iemand anders dat hij geruisloos in het begin was maar dat hij 1 maand later al flinke whine maakte, en een week later moest zelfs de audio er onder lijden.

• Luceos
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-11 16:19
Het nadeel van de developer versie van die XPS vind ik ook dat de 16GB ram versie al meteen 1800 euro kost en dat die upgrade van 8GB niet eens te kiezen is op de versie zonder touchscreen.

Zat toevallig met dezelfde vraag in mijn hoofd vandaag, dus volg dit draadje graag even :)