advies voor game monitor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnacondaM17xR2
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-09 17:14
Ik zoek een game monitor
Ben op zoek naar een game monitor 24" - 27" max om vooral bf1 & andere te spelen

Wat is je budget?
max 500-600 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

merk maakt niet uit --> heb nu een 23" IPS van LG: LG 23EA63V..
Ik heb al gekeken naar deze https://tweakers.net/pricewatch/439714/asus-mg279q-zwart maar weet niet goed of een 144hz wel echt veel verschil is ? of je daar überhaupt veel van merkt ?
Verder had ik begrepen dat TN panelen qua kleurweergave niet aan te raden zijn, klopt deze uitleg ?

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Monitor gaat samen met deze setup:
intel i7-6700 skylake
gigabyte geforce gtx 1070 G1 Gaming
HyperX Fury - DDR4-2133 - 16GB
ARCTIC Freezer i32
Corsair RMx - 550W
Corsair Carbide SPEC-ALPHA - Window Zwart /
Rood
Gigabyte GA-Z170X-Ultra Gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waltro
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-09 21:56
Voor die prijs zou ik kijken naar:
1440p: pricewatch: Philips 272S4LPJCB Zilver, Zwart
144hz, 1440p: pricewatch: BenQ XL2730Z Rood, Zwart
144hz, 1440p en G-Sync: pricewatch: Dell S2716DG Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:26

flessuh

Set sail for fail!

Ik zit zelf ook nog in hetzelfde schuitje.. wat ik tot nu toe heb gevonden/begrepen:
TN zit wat kleurweergave verder er naast dan IPS, maar dit zou je met gaming niet heel erg moeten merken, behalve dat zwart iets grijzer kan worden, een effect dat met calibreren geminimaliseerd kan worden en zolang je vanaf TN komt je niet zult ervaren. Aangezien jij van IPS komt durf ik niet te zeggen of je het verschil zult ervaren of niet.. dit zal lijkt mij afhankelijk zijn van hoe oud/goed dat paneel is.

60hz naar 144hz is een hele verbetering omdat alles vloeiender wordt. In jou geval is g-sync ook nog interessant.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnacondaM17xR2
zijn allemaal TN panelen zie ik --> vraag daarover dus is merk je veel qua kleur in vergelijk met IPS ? gezien ik nu dus IPS gewend ben ... en daar zeer tevreden over ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnacondaM17xR2
flessuh schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:44:
Ik zit zelf ook nog in hetzelfde schuitje.. wat ik tot nu toe heb gevonden/begrepen:
TN zit wat kleurweergave verder er naast dan IPS, maar dit zou je met gaming niet heel erg moeten merken, behalve dat zwart iets grijzer kan worden, een effect dat met calibreren geminimaliseerd kan worden en zolang je vanaf TN komt je niet zult ervaren. Aangezien jij van IPS komt durf ik niet te zeggen of je het verschil zult ervaren of niet.. dit zal lijkt mij afhankelijk zijn van hoe oud/goed dat paneel is.

60hz naar 144hz is een hele verbetering omdat alles vloeiender wordt. In jou geval is g-sync ook nog interessant.
dat had ik idd ook gevonden maar daarom de vraag hier, of het echt merkbaar zou zijn ... is altijd wel met een prijsverschil van 200 € als je voor IPS kiest en nog meer indien voor G-sync ; had ook begrepen dat g sync eigenlijk geen vereiste is. Je zou op den duur door het bos de bomen niet meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Tja, ik twijfel zelf ook nogal.. vooral omdat je een monitor toch ook koopt voor over het algemeen een langere periode dan je videokaart.
G-sync lijkt mij vooral van waarde wanneer het spel eigenlijk te zwaar begint te worden, en je dus vaak fps dips krijgt. Zit je gewoon op 100 fps ofzo lijkt het mij sterk dat je tearing uberhaupt ziet.
Wat dat betreft moet je g-sync denk ik dus meer zien als investering voor wanneer je videokaart oud begint te worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnacondaM17xR2
over welke displays denk jij dan na als ik vragen mag ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcy
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08 22:29
Welke games ben je van plan om te gaan spelen?

PSN: daxcyy | XBL(WIN10): FataL Risky | AMD Ryzen 7 5800X / MSI RTX 2060 / 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnacondaM17xR2
daxcy schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:39:
Welke games ben je van plan om te gaan spelen?
Hi, stond reeds in originele post ;-) maar vooral dus battlefield 1, rise of tomb raider, en wellicht nog zo van die zware games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcy
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08 22:29
AnacondaM17xR2 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:58:
[...]

Hi, stond reeds in originele post ;-) maar vooral dus battlefield 1, rise of tomb raider, en wellicht nog zo van die zware games :)
Dat las ik al maar kan niet uit die zin halen welke games je specifiek speelt. Als je nou die hard CS:GO, Cod en andere fps speelt is 144hz interessant. Speel je meer singleplayer games of race games dan is een 144hz niet interessant. Dan wil je juist een mooie kleur weergave.

pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart
Dit scherm is misschien voor jou interessant. Heb hem zelf als 2de scherm om films en streams te kijken en soms speel ik hier games op als ik zin heb in mooie graphics. Met name controller games.

PSN: daxcyy | XBL(WIN10): FataL Risky | AMD Ryzen 7 5800X / MSI RTX 2060 / 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnacondaM17xR2
Vooral multiplayer shooters dus :)

[ Voor 25% gewijzigd door AnacondaM17xR2 op 11-10-2016 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

AnacondaM17xR2 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:37:
over welke displays denk jij dan na als ik vragen mag ? :)
Ik heb een nog bredere keuze aangezien ik ook mijn videokaart moet vervangen.
Om die reden wacht ik ook even af of er eind dit jaar nog info vrij komt over Vega, wat mogelijk wat met de prijzen kan doen. Komt goed uit aangezien ik er ook nog rustig voor wil sparen en hoop op korting acties rond de feestdagen ;)

Aangezien ik dus ook niet aan een merk "vast" zit kijk ik naar zowel g-sync als freesync momenteel. Daarnaast wil ik 100% 1440p en 144hz voor het primaire scherm en een 60hz er naast (denk ik)

Voor g-sync twijfel ik tussen de volgende opties:
pricewatch: Asus ROG Swift PG279Q Zwart (voor IPS)
pricewatch: Dell S2716DG Zwart (TN)

Voor Freesync:
pricewatch: Asus MG279Q Zwart (IPS)
pricewatch: BenQ XL2730Z Rood, Zwart (TN)

Plus daarnaast nog 60hz varianten voor er naast :P En tja, ik wil niet 1x IPS en 1x TN want dan ga ik me toch irriteren :+

Zoals je kunt zien heb je het wel over een aanzienlijk prijsverschil, aangezien de Nvidia kaarten meestal ook een beetje duurder zijn hoop ik dat de 1080TI / vega deze nog wat naar beneden drukt zodat ik niet een maand extra moet sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnacondaM17xR2
ja idd de prijzen zijn er anders wel naar ... :D van die TN weet ik niet of het echt klopt dat je minder kleurkwaliteit opmerkt.
Als dat zo is zou ik toch eerder willen kijken naar een IPS paneel.
mss dan geen 144hz, gezien ik hier ook weer niet weet of dat echt een voordeel is.

Moeilijk kiezen zo :) g sync is voor mij wel geen vereiste. Dus wellicht ga ik gewoon kijken voor een 144hz IPS display :/ ( wellicht dan ook die Freesync ASUS versie )

Why is this so damn hard xD ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

nou ja, als je net als ik van een 6-8 jaar oud TN paneel komt en naar een nieuw 8-bit TN paneel gaat is het altijd een verbetering..
Desondanks zit ik toch wel serieus naar IPS te kijken.. als ik investeer in nieuwe schermen dan ook meteen echt goed. Then again, als je de backlight glow loterij verhalen leest.

Zoals ik ook al eerder zei, ik denk dat g-sync pas echt meerwaarde geeft bij de wat lagere fps, dus in de toekomst. Mocht je bij blijven met videokaarten zal het lijkt mij inderdaad weinig maken. Ook al had ik je daar graag met wat gebruikservaring geholpen :P

als ik naar de prijsrange kijk van mijn opties heb je het over 800-1200 euro voor de schermen, en dan moet er nog een videokaart achteraan die het aan kan drijven. Om het minder erg te laten lijken deel ik de prijs altijd maar door het aantal jaren dat ik minimaal verwacht er mee te werken zodat je een prijs per jaar krijgt. Lijkt het toch minder :+

[ Voor 23% gewijzigd door flessuh op 11-10-2016 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnacondaM17xR2
mja dan denk ik dat de enigste kandidaat deze is : pricewatch: Asus MG279Q Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Ik dacht die MG279Q ook, maar had het niet gepost.

Ik vind dat als je een nvidia kaart heb, je ook gewoon een gsync monitor moet kopen en niet moet gaan lopen te koekhannessen met freesync monitoren. Gsync bestaat niet voor niets, helaas kost zo'n monitor 150 euro duurder ofzo, so be it (je gpu wordt bij gsync ook iets minder belast dan een gpu bij freesync omdat er wat chippies in de monitor zitten die ook de kar helpen trekken ofzoiets)! Zo'n monitor kan 2 systemen meegaan, dus je mag er best wel iets extra's in investeren hoor.
De enige overweging die je m.i. moet maken is TN of een ander type beeldscherm wilt hebben, welke deels ligt aan hoeveel waarde je hecht aan die reactietijd. Want volgens hwi reviews/roundups kunnen sommige nieuwere, duurdere TN panelen, bijna dezelfde kwaliteit kleurenweergave genereren dan AH-IPS of IPS panelen. Maargoed Gsync begint pas bij 600 euro, als je het te duur vind dan zou ik een TN-paneel 27" nemen van 322 euro ofzo.

[ Voor 23% gewijzigd door govie op 12-10-2016 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
AnacondaM17xR2 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:26:
zijn allemaal TN panelen zie ik --> vraag daarover dus is merk je veel qua kleur in vergelijk met IPS ? gezien ik nu dus IPS gewend ben ... en daar zeer tevreden over ben.
Ik had hetzelfde probleem, en uiteindelijk ervoor gekozen dat ik bij een nieuwe monitor die toch redelijk prijzig ging worden niet erop achteruit wilde gaan op een vlak, en dus voor IPS gegaan (en dus de M279Q). Maar gezien ik niet ook een TN heb gekocht (:P), kan ik ook niet zeggen hoeveel verschil dat uiteindelijk had uitgemaakt.

Wat betreft G-Sync/Freesync: Ik heb nu een AMD kaart, helaas werkt Freesync niet altijd vlekkeloos, en nog niet kunnen achterhalen wat nu precies de oorzaak is. Ook weinig haast zelf bij om eerlijk te zijn, omdat ik persoonlijk nooit veel last heb gehad van tearing. In de AMD Freesync demo app zie ik het verschil duidelijk. In BF4 kan ik niet zeggen of Freesync uit of aan staat zonder de framerate van de monitor te bekijken gezien die toch op 100+ fps zit. Misschien als ik twee monitoren naast elkaar had staan, de één met freesync en de ander zonder, zou ik het wel zien, maar goed dat heb ik niet.
Oftewel ik zou zeggen: Heb je nu regelmatig last van tearing (als V-sync uit staat)? Dan zou ik wel voor een G/Free-sync gaan. Heb je dat nu niet, dan zal je dat denk ik op 144Hz dat ook niet hebben.

Het klopt natuurlijk dat een monitor wel lang mee gaat, dus dan kan je ook nog €200 uitgeven om het goed te doen. Maar tegelijk moet je ook gewoon ergens de grens leggen. Ik vond €600 ook wel voldoende.

Overigens 60Hz vs 144Hz merk je wel. Alleen al als je nu je muis rustig beweegt en je focussed op je pointer. Die blijft veel scherper op 144Hz. (Maar nog steeds niet perfect, oftewel er is ruimte voor 240Hz monitoren ;) ).
Maargoed Gsync begint pas bij 600 euro, als je het te duur vind dan zou ik een TN-paneel 27" nemen van 322 euro ofzo.
Dat is een 75Hz TN paneel met Freesync. Wel goedkoper ja, maar toch wel helemaal de andere kant op.

[ Voor 8% gewijzigd door Sissors op 13-10-2016 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnacondaM17xR2
eventueel dan deze : pricewatch: Acer Predator XB271HU (IPS) Rood, Zwart ? xD bestaat niet in 24" formaat dacht ik ... of wel ?
Pagina: 1