Beste optie voor muziek streamen, HCS/Soundbar/Speaker?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Hi,

Ik zoek advies m.b.t. het aanschaffen van een audiocomponent. Het voornaamste probleem is echter dat ik niet goed weet wat voor apparaat ik zoek.

Momenteel heb ik een vrij oude setup, namelijk een Samsung 40'' LED tv uit 2009 en een Onkyo LS-V501 HCS eveneens uit 2009. Helaas is de versterker van die set redelijk overleden (d.w.z. de remote werkt niet meer, de lampjes flikkeren en het ding maakt een geluid alsof er een Boeing opstijgt). Dit is het laatste jaar niet echt een probleem geweest omdat ik vrijwel geen gebruik meer maakte van de set (ook niet van mijn tv) aangezien ik vrijwel alleen maar gebruik maak van mijn pc waar ik gewoon een los setje speakers op heb aangesloten.

De laatste tijd breng ik echter wat minder tijd door achter mijn pc, en ik merk dat ik het wel heel erg mis dat ik geen muziek kan luisteren zonder dat mijn pc aanstaat.

TL;DR: ik ben wel in de markt voor een fatsoenlijke audio-oplossing zodat ik muziek kan streamen vanaf mijn telefoon/iPad zonder dat ik daarvoor mijn pc of tv aan hoef te zetten. Daarbij wil ik nog vermelden dat ik zeer spoedig hoop op mijzelf te kunnen gaan wonen en dan wellicht wel meer heil zie in een fatsoenlijke tv/audio-opstelling.

Daarbij is de vraag echter wat wijsheid is.

Optie 1: Ik dump mijn redelijke bejaarde en inmiddels bijna overleden Onkyo versterker en koop een nieuwe (losse) versterker (met goeie streaming mogelijkheden) waarop ik dan mijn Onkyo speakers + subwoofer aansluit.
Optie 2: Ik dump mijn hele Onkyo HCS en haal een hele nieuwe HCS, maar dat vind ik vrij zonde van de speakers en de woofer die ik nog heb staan
Optie 3: Ik koop een Soundbar met fatsoenlijke streaming mogelijkheden (wat ze vrijwel allemaal hebben)
Optie 4: Ik koop een portable speaker zoals de Sonos 1 of de Bose SoundTouch 10

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Max 500,- maar minder zou uiteraard fijn zijn!

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Reeds beantwoord, namelijk muziek streamen maar wellicht is bezien mijn huidige situatie een algehele vervanging van mijn HCS beter, daar twijfel ik over.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Bose en Sonos zijn altijd goed als ik de reviews van portable speakers moet geloven. Maar ik heb niet echt een specifiek merk wat ik persé wil hebben.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Verder geen vragen. Ik hoop dat iemand mij kan adviseren wat de meest handige en toekomstbestendige keus zou zijn in mijn situatie.

Alvast veel dank!

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je hebt een geluk: je speakerset heeft een actieve sub. Daardoor kun je eigenlij willekeurig welke networked receiver kopen, want die hebben allemaal een ore out voor actieve subs. Dus je speakerset kun je blijven gebruiken :)
(Hier de manual: http://www.eu.onkyo.com/downloads/1/4/6/8/8/HTP501_En.pdf ).

De diverse merken hebben eigenlijk allemaal streaming mogelijkheden, spotify, dlna airplay, etc. Ik zou gewoon eens beginnen bij de oricewatch en dan filteren op budget en functies die je wilt hebben :)

Soundbar: niet doen, geluid is gemaakt. Bose is veel te duur voor het gebodene en een portable speaker wil je ook niet. En dan hoeft ook niet :)

[ Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 10-10-2016 20:15 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
The Eagle schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:14:
Je hebt een geluk: je speakerset heeft een actieve sub. Daardoor kun je eigenlij willekeurig welke networked receiver kopen, want die hebben allemaal een ore out voor actieve subs. Dus je speakerset kun je blijven gebruiken :)
(Hier de manual: http://www.eu.onkyo.com/downloads/1/4/6/8/8/HTP501_En.pdf ).

De diverse merken hebben eigenlijk allemaal streaming mogelijkheden, spotify, dlna airplay, etc. Ik zou gewoon eens beginnen bij de oricewatch en dan filteren op budget en functies die je wilt hebben :)

Soundbar: niet doen, geluid is gemaakt. Bose is veel te duur voor het gebodene en een portable speaker wil je ook niet. En dan hoeft ook niet :)
Dank voor de reactie! Een receiver is dan wel het beste idee denk ik ja.

Ik neig naar deze Yamaha: http://hificorner.nl/hifi...rs/yamaha/yamaha-rx-v481d

Dan heb ik gelijk digitale radio en voldoende online mogelijkheden.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk even verder dan je neus lang is. De andere merken hebben ook receivers met de zelfde functies binnen het zelfde budget :)
Dat YPAO (Denon: Audissey, Pioneer: MCACC, Marantz: mij ff inbekend) wil je er eigenlijk ook bij hebben. Regelt je hele installatie voor je in :)
Met een 2.1 setje niet zo heel relevant maar mocht je ooit meer of andere speakers willen dan heb je iig de basis om het te kunnen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:08
Als je denkt dat je budget komende jaren wat groter gaat worden, is een mooie bluetooth speaker ook te overwegen. Als je dan toe bent aan je eigen woning met home-cinema set, kan de bluetooth speaker mooi verhuizen naar de pc of keuken, of slaapkamer, of waar je maar wilt.

Ik heb zelf de Ruark Audio MR1 en ben er op zijn zachtst gezegd, groot fan van. Met een moderne telefoon doet het geluid via bluetooth nauwelijks onder voor een bekabelde verbinding. Eventueel sluit je je sub er nog op aan voor een iets groter laagbereik. Echter zijn de speakers op zichzelf ook erg goed vertegenwoordigd in het laag. Ik durf er bijna gif op in te nemen dat ze je huidige onkyo speakers er (met gemak) van langs geven. De sub dan even niet meegerekend.