Ik ga een pc bouwen en wil zeker weten of ik alles heb.

Pagina: 1
Acties:

• Joost Bolten
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-09-2021
Beste lezer,
Ik heb deze lijst in elkaar gezet, en sta op het punt van bestellen. Voordat ik bestel wil ik echter zeker weten dat ik niks mis, dit is namelijk mijn eerste build. Ik heb wat gegoogled en kan nergens vinden of het nodig is om nog extra kabels bij te bestellen. Wil iemand mij helpen en mij vertellen of dat nodig is? Enige andere opmerkingen zijn altijd welkom.
Alvast bedankt!
Joost.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 179,-€ 179,-
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 53,95€ 53,95
1Sapphire Radeon RX 470 4G D5€ 208,75€ 208,75
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 48,95€ 48,95
1Zalman Z3 Plus€ 40,99€ 40,99
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 39,95€ 39,95
1be quiet! System Power 7 400W€ 48,24€ 48,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 619,83

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Waarom heb je de standaard vragen weggehaald ? Deze zijn belangrijk voor goed advies. Lees het DAA beleid even door

• Joost Bolten
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-09-2021
Omdat mijn vragen daar niet echt in pasten heb ik het maar weggehaald.

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-11 23:50
MichaelvD2203 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 18:48:
Waarom heb je de standaard vragen weggehaald ? Deze zijn belangrijk voor goed advies. Lees het DAA beleid even door
Omdat hij vraagt of hij alles heeft. Hij vraagt geen advies of het optimaal is voor hem...

On topic: Enkel een case ontbreek je.

• Kser
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-11 13:24
Alles lijkt erbij te zitten. Kast, moederboord, ram, harde schijf, gfx kaart, voeding en cpu.

Moederboord past in kast.
Ram staat niet op de compatible list van de fabrikant, betekent niet dat het niet werkt.
harde schijf heb je (denk even na over een SSD)
gfx kaart is okay
voeding lijkt ook okay.
cpu koeler heb je niet, maar die wordt wel meegeleverd.

Kabels, voor je harde schijf heb je één sata data kabel en één kabel voor de voeding. Je gfx kaart heeft 1x6 pin nodig voor de voeding. Je moederboord neemt een 24 pin en ook een 8 pin.
Je voeding komt met genoeg connectoren en kabels, en je moederboord komt met genoeg datakabels.
Al deze informatie is te vinden op de productpagina van de fabrikanten.

Wat heb je nog meer nodig?
Muis, toetsenboord, muismat, monitor, kabel voor monitor, en natuurlijk een manier om een OS te installeren (USB-stick).

[ Voor 4% gewijzigd door Kser op 10-10-2016 20:14 ]

Verwijderd

azziplekkus schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 19:31:
[...]
Omdat hij vraagt of hij alles heeft. Hij vraagt geen advies of het optimaal is voor hem...
Maar daar is dit subforum dus wel voor bedoeld. Hoe kunnen wij weten of hij alles heeft als we niet weten wat er met de pc gedaan gaat worden?

• wout123
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-11 09:15
Je mist een SSD. Erg cruciaal ;)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:19
Kser schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 19:40:
Alles lijkt erbij te zitten. Kast, moederboord, ram, harde schijf, gfx kaart, voeding en cpu.

Moederboord past in kast.
Ram staat niet op de compatible list van de fabrikant, betekent niet dat het niet werkt.
harde schijf heb je, ssd ook.
gfx kaart is okay
voeding lijkt ook okay.
cpu koeler heb je niet, maar die wordt wel meegeleverd.

Kabels, je hebt twee sata data kabels nodig en twee voor de voeding. Je gfx kaart heeft 1x6 pin nodig voor de voeding. Je moederboord neemt een 24 pin en ook een 8 pin.
Je voeding komt met genoeg connectoren en kabels, en je moederboord komt met genoeg datakabels.
Al deze informatie is te vinden op de productpagina van de fabrikanten.

Wat heb je nog meer nodig?
Muis, toetsenboord, muismat, monitor, kabel voor monitor, en natuurlijk een manier om een OS te installeren (USB-stick).
Voedingskabels zitten in het algemeen bij de voeding. Sata kabels bij een moederbord.
Die hoef je dus niet los te kopen.

En een Operating System zelf is natuurlijk altijd handig :P

TheS4ndm4n#1919

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 17:04

MeltedForest

Lenny-t

SSD is wel een aanrader ja, ongeacht wat je ermee gaat doen. Een Crucial MX300 275GB is niet duur en prima te gebruiken als OS disk plus wat veelgespeelde games en software.

• Kser
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-11 13:24
RocketKoen schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:05:
[...]

Voedingskabels zitten in het algemeen bij de voeding. Sata kabels bij een moederbord.
Die hoef je dus niet los te kopen.

En een Operating System zelf is natuurlijk altijd handig :P
Voor een standaardsysteem is dat vaak niet nodig nee, maar het is wel goed dat hij dat even checkt.

Verwijderd

Een betere voeding moet er zeker in. De System Power 7 400w is veel te duur voor de geboden kwaliteit. pricewatch: Corsair CX450M
Hetzelfde geld voor de behuizing. Zo geweldig is de Z3 niet en een mATX in een ATX kast met raam is niet mooi pricewatch: Thermaltake Versa H15 Window
Pagina: 1