• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik zoek een?
Een telefoon die mijn huidige langzame *****wei ( :+) G615 kan vervangen.Update voor mijn S3. Het ding is net als de Huawei traag, veel verwijderen helpt niet, CCleaner helpt niet, ik ben op zoek naar iets veel snellers. Daarbij is een camera vooral belangrijk voor snelle shots (OS dus erg belangrijk ivm beweging). Ook het scherm is belangrijk, maar dan in de zin dat ik iets zoek tussen 5-6 inch. Daarbij maakt het voor mij niet uit of het FHD of UHD is. OLED vind ik mooi, maar daar is weinig keuze in voor het budget heeft de voorkeur. SD uitbreiding is belangrijk voor mij, bij 32GB kom ik nu al ruimte tekort.

Ook de UI is belangrijk, aangezien die van mijn Huawei vaak vervelend werkbaar is ivm bellen en alle aanwezige bloatware helpt ook niet.

Wat is je budget?
250-300, liefst richting 250, maar als ik een telefoon vindt die alles heeft wat ik wil dan wil ik wel 300 betalen, misschien nog wat meer. Max. rond 350, speling mogelijk.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Snel foto's maken en dit in degelijke kwaliteit (ook met lagere lichtinval, liefst icm OS)
- Snel te kunnen internetten (huidige laadt zo erg traag, ook het typen komt pas later in beeld)
- Geheugenvreters als Whatsapp, Instagram en Facebook moeten snel geladen worden
- [s]Naast foto's maak ik graag ook video's, maar dit is minder belangrijk qua kwaliteit[/a] Video's soepel opnemen

Onbelangrijk:
- Games

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik kan maar geen keuze maken uit de gevonden telefoons, elk heeft zijn eigenschappen..

LG G4
Deze telefoon kom ik veel tegen en voldoet aan meeste eisen maar vind ik eigenlijk net te duur.

+ UHD scherm
+ Goede camera, een van de beste zelfs in medium segment
+ Goede accuduur
+ Snel
+ OS camera
+ Leren variant ziet er mooi uit

- 50 euro over max budget
- Scherm zou qua kleur niet goed zijn volgens sommige reviews?
- Reboot problemen nog aanwezig?

Huawei P8
Eigenlijk had ik Huawei afgezworen, maar toch vind ik dit design erg prachtig

+ Strak prachtig design
+ Camera
+ Niet te groot
+ Prijs

- UI / software?
- Snelheid zou niet al te best zijn?
- Accu snel leeg

Nexus 5X
Eigenlijk is het qua specs voor mij een gevecht tussen 5X en G4, deze heeft ook veel mogelijkheden.

+ Snel
+ Betrouwbaar
+ Camera goed, kan zich meten aan G4
+ Prijs

- IMO basic/oninspirerend design
- Uitstekende camera (hoesje nodig?)
- Geen SD card uitbreiding mogelijk (zwaar wegend issue)

Samsung A5 (2016)
Ik ben fan van de Samsung toestellen, ik vind de schermen geweldig en ze hebben veel mogelijkheden

+ Prachtig OLED scherm
+ Strak design
+ OS camera
+ Snel in gebruik

- Hoewel snel in gebruik, niet zo snel als eerder genoemde apparaten, wat nou net belangrijk is voor het laden van bijv. de camera
- Snel krassend door glas achterkant, dus hoesje nodig
- GPU niet geweldig

Lumia 950
Deze toestellen staan meestal bekend om de goede foto's dus het leek aan de ene kant een mooie keus.

+ OLED scherm met hoge resolutie
+ Snel toestel
+ Super camera
+ Design lijkt sterk op mijn Huawei, aan de ene kant vertrouwd, aan de andere kant minder premium, maar dat is niet belangrijk

- Windows OS, volgens Tweakers softwarematig grote bugs
- App gap, helemaal irritant als Android gebruiker
- GPU niet sterk (hoewel games geen prio hebben)

LG Flex 2
Mijn vrouw heeft deze, dus dat is makkelijk testen.

+ OLED scherm
+ Snel
+ Goedkoop
+ Camera maakt mooie foto's

- Maar bij weinig licht/beweging werkt het minder goed
- Achterkant niet echt kraswerend, terwijl men dat wel beweert (enkel kleine krassen)
- Sommigen vinden curved mooi, ik niet
- Snel heet

UPDATE 27-12-2017

Samsung S6
EIgenlijk wel de bekendste FLagship voor een wat lagere prijs

+ AMOLED scherm
+ Snel
+ Mooi design
+ Camera maakt mooie, waarschijnlijk beste foto's in deze prijsreeks

- geen SD slot!
- weinig verschil prijs met S7

Samsung S7
EIgenlijk wel de bekendste FLagship voor een wat lagere prijs

+ AMOLED scherm
+ Snel
+ Mooi design
+ Camera maakt mooie, waarschijnlijk beste foto's in deze prijsreeks

- Boven budget

Samsung A5 2017
De bekendste allround midranger

+ AMOLED scherm
+ Mooi design
+ Camera maakt goede foto's, maar lang niet zo goed als S7

- De prestaties zouden minder zijn dan andere toestellen in deze reeks

OnePlus3T
Een van de beste toestellen maar toch een kantpunt

+ OLED scherm
+ Mooi design
+ Prestaties

- De camera zou minder zijn

Honor 7x
Dit toestel is net uit op de markt

+ Prestaties
+ Mooi design / resolutie

- De camera zou minder zijn
- Matig EmUI
- Matig scherm

Gezien ik toch wat huiverig ben met tweedehands smartphones, gezien deze circa 4-5 jaar meegaan door de gevoelige schermen, hou ik toch liever garantie aan.

Welke vragen heb je hier nog over?
De vraag blijft of er een toestel is voor mijn budget, de G4 komt goed in de buurt, maar 350 vind ik toch te duur. En in de ene review is men weer positiever over een toestel dan de ander. Of zijn camera resultaten weer verschillend. Ik ben benieuwd of er nog andere toestellen op de markt zijn gekomen of binnenkort uitkomen, ik neig naar de S7, maar deze zit wel boven het budget..

[ Voor 17% gewijzigd door ByteMe_ op 27-12-2017 09:53 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:24
Dit is een erg lastige keuze. Op zich denk ik dat je de UI er buiten zou kunnen laten? Je kunt natuurlijk gebruik maken van een andere launcher? Ik zelf heb de stap gemaakt van een Huawei G700 naar een Oneplus One en de stap was erg merkbaar en het geld achteraf ook zeker waard. Zelf vond ik de bloatware van Huawei vervelend, maar mijn ervaring is dat ook een Samsung of LG diverse software mee zal leveren welke je eigenlijk nauwelijks of nooit gebruikt en dus alleen maar in de weg zit.

Om je vraag te beantwoorden, zoals je zelf al zegt, de G4 of 5X komen qua specs het beste over (OLED scherm daar gelaten). Als je echt niet naar tweede hands (Oneplus X zou dan een mooie optie zijn) wil kijken is mogelijk alleen nog een China telefoon (kan via EU warehouse) een optie. Binnen NL: Lenovo heeft ook nog de P2, maar veel reviews heb ik daar nog niet van gezien.

Strava & Untappd - Do not combine!

• Mark22
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 23:27
De P2 komt ook begin november, dus daar zul je nog wel even op moeten wachten. Zeker voor reviews.
Ikzelf zou niet voor de A5 2016 gaan, want voor 2GB RAM en 16GB opslag is ruim €300 te veel. Laat staan de CPU en GPU. Ook zou ik niet voor de P8 gaan want die krijgt geen Android N. En zoals je al zei is de accu (volgens reviews dan) niet geweldig. De Nexus 5x heeft 2GB RAM en is dus niet echt toekomstbestendig. Ook kan er zoals gezegd geen SD-kaart in waardoor de 32GB snel vol zit met je foto's en filmpjes. (Tenzij je ze regelmatig overzet naar je PC o.i.d)

Waar ik dan wél voor zou gaan is de Lumia 950 door de goede camera en oled scherm. Ook lijkt me de SD808 snel genoeg voor browsen e.d. Maar dan zit je wel met software met bugs en minder apps. Alhoewel dit in de toekomst hoogstwaarschijnlijk zal veranderen.
Anders zou ik voor de G4 gaan omdat die ook een goede camera, geen bugs als in windows (zover ik weet) en geen appgap heeft. CPU, GPU, RAM en opslag is gelijk dus je zult qua prestaties weinig verschil merken.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik heb Recent de G3 gekocht zelfs, meer dan genoeg.

Er is wel zoeiets als het warmteprobleem. in de zon met een zware app in een hoesje schakelt het scherm terug in helderheid. Ik heb het idee dat met android 6.0 het warmteprobleem ook een stuk minder is (te flashen met de lg software op je pc)

Iperf

• ByteMe_
  • Niet online
Raznov schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 17:54:

Om je vraag te beantwoorden, zoals je zelf al zegt, de G4 of 5X komen qua specs het beste over (OLED scherm daar gelaten). Als je echt niet naar tweede hands (Oneplus X zou dan een mooie optie zijn) wil kijken is mogelijk alleen nog een China telefoon (kan via EU warehouse) een optie. Binnen NL: Lenovo heeft ook nog de P2, maar veel reviews heb ik daar nog niet van gezien.
Klopt de P2 was ik even vergeten, die had ik ook gevonden. Zoiets blijft natuurlijk een gok. Op papier lijkt het wel wat, maar ik heb nog geen reviews gevonden, alleen wat introductie artikelen.
Mark22 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:45:
Waar ik dan wél voor zou gaan is de Lumia 950 door de goede camera en oled scherm. Ook lijkt me de SD808 snel genoeg voor browsen e.d. Maar dan zit je wel met software met bugs en minder apps. Alhoewel dit in de toekomst hoogstwaarschijnlijk zal veranderen.
Anders zou ik voor de G4 gaan omdat die ook een goede camera, geen bugs als in windows (zover ik weet) en geen appgap heeft. CPU, GPU, RAM en opslag is gelijk dus je zult qua prestaties weinig verschil merken.
De software staat me erg tegen (op eerste gezicht). Ook mijn collega is bepaald niet vrolijk van de opzet van WIndows en ik word er ook nog niet warm van eigenlijk als ik vaker meekijk op die telefoon (lijkt een lumia).
Fish schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 21:05:
Ik heb Recent de G3 gekocht zelfs, meer dan genoeg.

Er is wel zoeiets als het warmteprobleem. in de zon met een zware app in een hoesje schakelt het scherm terug in helderheid. Ik heb het idee dat met android 6.0 het warmteprobleem ook een stuk minder is (te flashen met de lg software op je pc)
Als de camera van de LG G3 beter was bij donkere situaties was dat een zeer goede optie geweest inderdaad, maar het verschil vind ik nog best wat in vergelijkingen. IK heb altijd wel telefoons gehad met ruis bij slecht belichtte situaties. En ik wil niet meer een DSLR gebruiken voor even simpele foto's maken binnen. Want die moet ik toch weer gebruiken aangezien de telefoon foto's van nu veel te lelijk zijn met ruis en bewegingsonscherpte.

• ByteMe_
  • Niet online
Even een update:

- 5x wordt het dus niet meer ivm SD kaart
- G4 blijft nog op de optie lijst hoewel ik het nog steeds te ver boven budget vindt
- Lenovo P2 camera samples die ik tot nu toe heb gevonden stellen mij flink teleur, maar daarentegen zijn de rest van specs juist super, wat het wel een vervelende keuze maakt voor mij.

Ik zag net toevallig de Huawei Mate S voor 279 euro en deze schijnt qua specs best snel te zijn, strak ontwerp, mooie amoled scherm, maar ook hier zou de camera teleurstellen. :/ En de Samsung A5 uit 2016 zou het dan weer stukken beter doen qua camera, maar stelt weer teleur met de SOC / GPU.

Iemand die wellicht nog andere toestellen kent die rond de max prijs van 300 euro te koop zijn?

• Dan0r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2022
Al eens naar de Huawei Honor 6 Plus gekeken?
Lijkt een prima camera te hebben, SD kaart uitbreidbaar en prima bang for buck.
Geen gebruikerservaring mee, maar kwam hem toevallig tegen vandaag en meost aan deze post denken.

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-11 18:58
De pricewatch: Motorola Moto X Play 16GB Zwart is ook nog een mogelijkheid voor je. Biedt eigenlijk alles wat je wil voor een goede prijs, alleen het ontwerp (voornamelijk de achterkant) moet je maar bevallen. Hoesjes bestaan echter wel.. :)

Goede camera, goede speakers, heel erg goede accuduur, vrijwel stock Android, uitbreidbaar opslaggeheugen en een goed scherm.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Amazon.fr is nu aan het stunten met de Zenfone 2 (64GB/4GB versie) voor 229 euro: https://www.amazon.fr/Asus-ZE551ML-smartphone-débloqué-4G/dp/B01CD48YE4/

• ByteMe_
  • Niet online
Dreamvoid schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:57:
Amazon.fr is nu aan het stunten met de Zenfone 2 (64GB/4GB versie) voor 229 euro: https://www.amazon.fr/Asus-ZE551ML-smartphone-débloqué-4G/dp/B01CD48YE4/
Ik heb dat model inderdaad eerder gezien, lijkt een mooie prijs, hoewel ik niet hou van zulke afstanden i.v.m. garantie afhandeling. Ik zit er niet op te wachten dat ik hem naar Frankrijk zou moeten opsturen als er wat zou zijn.

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-11 06:59
Als heb zelf de G4 en het deze hier gekocht. De categorie A is als nieuw met garantie. Als je er heen gaat kun je ze ook nog bekijken en de beste uitzoeken. Scheelt leuk veel geld, en ze hebben ook veel andere toestellen. Maar de G4 is een heel fijn toestel met een fantastische camera, als je geen last krijgt van de bootloop.

• ByteMe_
  • Niet online
buzzbuzz68 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:43:
Als heb zelf de G4 en het deze hier gekocht. De categorie A is als nieuw met garantie. Als je er heen gaat kun je ze ook nog bekijken en de beste uitzoeken. Scheelt leuk veel geld, en ze hebben ook veel andere toestellen. Maar de G4 is een heel fijn toestel met een fantastische camera, als je geen last krijgt van de bootloop.
Na wat checkups weet ik zeker dat ik deze website oversla ;)

• ByteMe_
  • Niet online
Weer eens een update:

Ik ben bij de Lenovo P2 blijven hangen, maar toch wat twijfel gehad ivm camera. Nu is deze uitverkocht, maar zal binnenkort wel weer verschijnen. Ik heb net een NL verkooppunt van o.a. Xiaomi, Meizu en nog meer telefoons gezien die ook leuk lijken, vooral vanwege de relatief goede camera.

De Xiaomi redmi pro 5.5 voor 280 euro

+ AMOLED
+ Deze mediatec schijnt best snel te zijn
+ 3GB RAM
+ Body
+ Camera (hoewel de dubbel functie niet ideaal werkt)

- Dit type Amoled schijnt niet bepaald scherp te zijn?
- Software MIUI?

Dan is er nog de Meizu Mx5e, ook voor circa 280

+ Super Amoled
+ Camera
+ Design

- Geen extra sd slot
- software

Het is een stuk duurder in de NL shops dan de DX / alibaba aanbieders helaas, maar ivm garantie afhandelingen hou ik het liefst zo dicht mogelijk thuis. En de software is in het Nederlands.

Zijn deze toestellen een goed alternatief qua snelheid etc?

• Dreamvoid
  • Niet online
Op zich wel, maar je zal even moeten checken of ze de Nederlandse 4G frequenties allemaal wel doen.

Ik denk dat de LG Flex2 nog steeds een goede aanbieding is, onder de 250 euro nu.

De Lumia 950XL (inmiddels naar 310 euro gezakt) heeft veruit de beste specs, scherm, accuduur en camera in die prijsklasse, maar je zal inderdaad met de app-gap moeten leven.

Verder, wat is er mis met de Motorola X Style? 300 euro, en alles wat je zoekt qua specs.

Ik zou in jouw positie ook een iPhone SE overwegen - ja die is boven je budget, maar de restwaarde is zelfs na 2-3 jaar nog aanzienlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Dreamvoid op 20-12-2016 14:39 ]

• ByteMe_
  • Niet online
Dreamvoid schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:32:
Op zich wel, maar je zal even moeten checken of ze de Nederlandse 4G frequenties allemaal wel doen.
Dat is eigenlijk iets waar ik het minst op let... Ik gebruik namelijk totaal geen internet, enkel wi-fi. Ook volte heeft dus niet mijn interesse.
Ik denk dat de LG Flex2 nog steeds een goede aanbieding is, onder de 250 euro nu.
Ik vind de kleurweergave in het scherm niet echt bepaald mooi, terwijl het contrast juist wel erg goed is. maar voor onder de 250 wil ik het wel overwegen, een super amoled is geen zware vereiste. Maar ik denk dat ik in dat geval liever de G3 verkies vanwege de betere specs/camera. G4 sla ik over vanwege de vele bootproblemen, anders stond deze vooraan.
De Lumia 950XL (inmiddels naar 310 euro gezakt) heeft veruit de beste specs, scherm, accuduur en camera in die prijsklasse, maar je zal inderdaad met de app-gap moeten leven.
Eigenlijk vond ik alles leuk in deze, behalve dat het Windows heeft. En de beperking van apps zouden mij flink ergeren.
Verder, wat is er mis met de Motorola X Style? 300 euro, en alles wat je zoekt qua specs.
Die lijkt ook op zich ok, maar ik zie dat deze zelfs nog groter is dan 5,5" en dat vind ik al best groot. Het design ben ik dan minder van... En de camera lijkt ook niet echt geweldig, tenzij overdag met felle zon.
Ik zou in jouw positie ook een iPhone SE overwegen - ja die is boven je budget, maar de restwaarde is zelfs na 2-3 jaar nog aanzienlijk.
Qua functionaliteit sla ik Apple producten compleet over, ik vind het erg vervelend werken (heb er 1 thuis)

• Dreamvoid
  • Niet online
Ik dacht dat de LG G3 precies dezelfde camera heeft als de Flex2?

Verder heb je de Asus Zenfone 3 (ZE520KL), die is nu erg scherp geprijsd voor 329 euro, maar je zal die uit Frankrijk moeten bestellen (niet heel moeilijk, Amazon.fr bezorgt gewoon in Nederland).

[ Voor 60% gewijzigd door Dreamvoid op 20-12-2016 15:12 ]

• Purehz
  • Laatst online: 11-11 13:36
Je kunt ook de Asus Zenfone 2 bestellen vanuit een EU-warehouse.

http://www.gearbest.com/c...YOUZ5VmY0TFVZPXwxMDk1MQ==

Voldoet denk ik nog beter dan de andere Chinaphones die je hebt genoemd, 4GB werkgeheugen, 64gb opslag, goed scherm.

• Dreamvoid
  • Niet online
Dat is voor nu op zich wel een prima telefoon, en die Intel chip is snel, maar probleem is ook juist die Intel chip - aangezien dit de laatste telefoon was met een x86 chip en het aantal toestellen in omloop klein is en alleen maar zal dalen, vraag ik me serieus af hoe lang app makers nog x86 binaries van hun apps blijven ontwikkelen.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Purehz schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:25:
Je kunt ook de Asus Zenfone 2 bestellen vanuit een EU-warehouse.
Het nadeel van de Zenfone 2 is dat deze meer dan één jaar oud is, waardoor de updateperiode niet heel hoog zijn.

• Purehz
  • Laatst online: 11-11 13:36
rens-br schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:34:
[...]

Het nadeel van de Zenfone 2 is dat deze meer dan één jaar oud is, waardoor de updateperiode niet heel hoog zijn.
Dat zijn de afwegingen die je maakt tussen al je wensen. Met een budget van 250 euro ga je niet heel veel beter vinden en dan is dit zeker een overweging waard in mijn ogen. Draait zoals veel toestellen Android 6.0 (handmatig mogelijk naar CM, wat overeenkomt met 7.0/7.1).

Qua specs kan het toestel zeker nog wel een tijdje mee, dus persoonlijk zou ik me niet heel druk maken dat het toestel al wat ouder is. Doorsparen voor een Zenfone 3 is natuurlijk ook een oplossing maar dat is dus een persoonlijke keuze.

• Dreamvoid
  • Niet online
De Zenfone 3 lag afgelopen maand eventjes in de aanbieding voor 300 euro (bij Amazon.fr), dat was echt een geweldige deal. Misschien dat ze rond eind December nog een rondje stunten doen, dat gebeurt vrij vaak (om de jaarlijkse verkooptargets te halen :) )

• ByteMe_
  • Niet online
Even een flinke trap met update voor een nieuw toestel :)

Pagina: 1