Vraag

• linnemore
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 10-10-2016
Na een crash van een externe hd mijn omvangrijke fotoarchief kunnen herstellen vanaf een backup.
Bij eerste opening van Lightroom zag ik mijn foto's maar bleek het trefwoordentags-venster leeg.
Het Lightroom 5 Catalog.lrcat doc staat op de interne hd van mijn Mac.
Welke stappen dien ik te maken om beide weer gekoppeld te krijgen?
En wellicht de catalogus naar de externe hd te verplaatsen, ik heb begrepen dat die twee beter op dezelfde schijf kunnen staan.
'Exporteren als catalogus' bleek de foto's naar mijn interne hd op de Mac te kopiëren, dat was de bedoeling niet.
Bij voorbaat dank.
...

Alle reacties

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22:25
Beschrijf nog eens even duidelijk wat nu de situatie en het probleem is, dit verhaal is geen touw aan vast te knopen.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• linnemore
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 10-10-2016
Hoe krijg ik de Catalog.lrcat die op mijn Mac staat weer gekoppeld aan mijn foto archief dat op een externe hd staat.
Ik zie het archief in Lightroom maar het trefwoordentag-venster is leeg.
Zo eenvoudiger en begrijpelijker weergegeven ventieldopje?
Dank voor het meedenken.

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22:25
linnemore schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 21:02:
Hoe krijg ik de Catalog.lrcat die op mijn Mac staat weer gekoppeld aan mijn foto archief dat op een externe hd staat.
Ik zie het archief in Lightroom maar het trefwoordentag-venster is leeg.
Zo eenvoudiger en begrijpelijker weergegeven ventieldopje?
Dank voor het meedenken.
Dat is een stuk korter en duidelijker inderdaad maar had je na zelf te zoeken hiervoor nog geen oplossing kunnen vinden? Dit is namelijk een best veel voorkomende vraag.

Staan er in de mappenlijst aan de linker kant bij de mappen ook vraagtekens? Dat betekend dat Lightroom de mappen niet meer kan vinden en alleen kan tonen wat er bekend is in de catalogus en previews. Je kan dit oplossen door met de rechter muisknop er op te klikken en dan op "Find missing folder" te klikken.

Zie bijv hier voor een uitgebreide uitleg: http://lomokev.com/blog/d...es-in-lightroom-tutorial/

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee