iPhone 6 touch ID defect

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantju
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-09 20:25
Hoi Allen,

Helaas, mijn homeknop en touch ID is defect. Reageert nergens meer op. Bij het opstarten van mijn iPhone 6 krijg ik ook de melding 'Touch ID kan niet worden geactiveerd'

Allemaal prima want ik heb nog garantie. Ik vraag me echter af, als ik het toestel naar de Xando breng wordt deze dan vervangen of gerepareerd? Ik heb namelijk gelezen dat de TouchID niet kan worden vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Lijkt erop dat Xando geen aasp is. En dus geen officiele Apple onderdelen kan plaatsen.
https://locate.apple.com/nl/nl/

Ze kunnen hem natuurlijk wel omwisselen. Dat doet Apple zelf ook.

[ Voor 18% gewijzigd door jeroen3 op 10-10-2016 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantju
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-09 20:25
Thnx! Ja, wisselt Apple zelf ook om? Ik dacht dat ze het scherm vervingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
Daantju,

Kijk even of er een Apple store in de buurt is en of je nog garantie hebt.
Ik ben een keer met een white spot in mijn scherm geweest en hebben meteen nieuw scherm+led scherm vervangen. Maandje later deed mijn koptelefoon ingang het niet meer en heb toen een nieuw toestel gehad.

Apple heeft naar mijn ervaring top service.

Je kunt ook je toestel opsturen geloof ik. Ik raad je niet aan om bij een lokale telefoonboer je toestel te laten repareren.

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Als je nog (fabrieks)garantie hebt, dan zal Apple het toestel repareren en dus het display en touch ID vervangen. Apple kan de Touch ID gewoon herprogrammeren voor iPhones. Als je je knopje elders vervangt bij reparatieshops, kunnen zij dat niet.

Als je je toestel bij Xando terugbrengt, ervan uitgaande dat je je iPhone daar hebt aangeschaft, zullen zij ervoor zorgen dat het toestel onder garantie hersteld zal worden. Meestal gebeurt dit bij partijen zoals Microfix, maar het kan ook zijn dat zij het toestel zelf opsturen naar de reparatiecentrum van Apple. Bij Microfix weet ik uit ervaring dat ze het toestel vervangen voor een ander exemplaar. Bij de reparatiecentrum van Apple kunnen ze het scherm + Touch ID vervangen.

Je hoeft je verder geen zorgen over te maken hoor. Garantie claimen bij de winkel waar je het toestel hebt aangeschaft en zal gewoon netjes gerepareerd of omgewisseld worden. Gewoon doen zou ik zeggen :P

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Jelmer93 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:32:
Ik raad je niet aan om bij een lokale telefoonboer je toestel te laten repareren.
Dat kan wel. Maar zoek die dan op via https://locate.apple.com/nl/nl/.
Pagina: 1