Aangezien ik sinds de Athlon 1800+ geen non-stock koeler meer heb gebruikt maar even een topic 
Ik zoek een?
Processorkoeler voor een i7 6800K, socket 2011-3.
Wat is je budget?
<€100
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
- De koeler moet in een Stacker STC-T01 passen. De max. CPU-koeler hoogte is helaas niet gespecificeerd, maar afgaand op eigen meting max. ~165mm
- Er zullen 8 RAM-modules op de Asus X99-A geplaatst gaan worden, de koeler mag hierbij niet in de weg zitten. RAM wordt waarschijnlijk Corsair Vengeance LPX CMK64GX4M8A2400C14.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zie hierboven. Met als aanvulling dat alle fanmounts in de Stacker voorzien zijn van fans. Dus 3*12cm intake, 2*8 en 1*12 rear outtake en 1*8cm outtake top en de CM crossflow fan naast het moederbord. Plus wat de voeding nog naar buiten blaast.
Kortom, aan airflow geen gebrek
Zelf kwam ik o.a. uit bij:
- pricewatch: Thermalright Le Grand Macho RT
- pricewatch: SilentiumPC Grandis 2 XE1436 (nog niet leverbaar)
- pricewatch: Noctua NH-D15
Vroeger, ten tijde van de Athlon 1800+ en daarvoor had ik altijd eentje van Zalman, maar sindsdien zijn er veel meer merken bij gekomen. Nu zit ik dus met 't bomen/bos verhaal met welke merken do's/don'ts zijn.
Er zal overigens niet geOC'd worden, althans, niet meteen na aankoop. Mocht ik uiteindelijk toch nog wat aan OC gaan doen, dan is een koeler met wat speling wel handig.
Ik neig in ieder geval naar de Noctua, aangezien die fabrikant goed bekend lijkt te zijn om zijn koelers, de andere merken heb ik eigenlijk nog nooit wat van gehoord, behalve aankondigingen in de nieuwsberichten.
Enige tips/argumenten zijn welkom
Ik zoek een?
Processorkoeler voor een i7 6800K, socket 2011-3.
Wat is je budget?
<€100
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
- De koeler moet in een Stacker STC-T01 passen. De max. CPU-koeler hoogte is helaas niet gespecificeerd, maar afgaand op eigen meting max. ~165mm
- Er zullen 8 RAM-modules op de Asus X99-A geplaatst gaan worden, de koeler mag hierbij niet in de weg zitten. RAM wordt waarschijnlijk Corsair Vengeance LPX CMK64GX4M8A2400C14.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zie hierboven. Met als aanvulling dat alle fanmounts in de Stacker voorzien zijn van fans. Dus 3*12cm intake, 2*8 en 1*12 rear outtake en 1*8cm outtake top en de CM crossflow fan naast het moederbord. Plus wat de voeding nog naar buiten blaast.
Kortom, aan airflow geen gebrek
Zelf kwam ik o.a. uit bij:
- pricewatch: Thermalright Le Grand Macho RT
- pricewatch: SilentiumPC Grandis 2 XE1436 (nog niet leverbaar)
- pricewatch: Noctua NH-D15
Vroeger, ten tijde van de Athlon 1800+ en daarvoor had ik altijd eentje van Zalman, maar sindsdien zijn er veel meer merken bij gekomen. Nu zit ik dus met 't bomen/bos verhaal met welke merken do's/don'ts zijn.
Er zal overigens niet geOC'd worden, althans, niet meteen na aankoop. Mocht ik uiteindelijk toch nog wat aan OC gaan doen, dan is een koeler met wat speling wel handig.
Ik neig in ieder geval naar de Noctua, aangezien die fabrikant goed bekend lijkt te zijn om zijn koelers, de andere merken heb ik eigenlijk nog nooit wat van gehoord, behalve aankondigingen in de nieuwsberichten.
Enige tips/argumenten zijn welkom
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde