Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Aangezien ik sinds de Athlon 1800+ geen non-stock koeler meer heb gebruikt maar even een topic :)

Ik zoek een?
Processorkoeler voor een i7 6800K, socket 2011-3.

Wat is je budget?
<€100

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
- De koeler moet in een Stacker STC-T01 passen. De max. CPU-koeler hoogte is helaas niet gespecificeerd, maar afgaand op eigen meting max. ~165mm
- Er zullen 8 RAM-modules op de Asus X99-A geplaatst gaan worden, de koeler mag hierbij niet in de weg zitten. RAM wordt waarschijnlijk Corsair Vengeance LPX CMK64GX4M8A2400C14.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zie hierboven. Met als aanvulling dat alle fanmounts in de Stacker voorzien zijn van fans. Dus 3*12cm intake, 2*8 en 1*12 rear outtake en 1*8cm outtake top en de CM crossflow fan naast het moederbord. Plus wat de voeding nog naar buiten blaast.
Kortom, aan airflow geen gebrek :P

Zelf kwam ik o.a. uit bij:
- pricewatch: Thermalright Le Grand Macho RT
- pricewatch: SilentiumPC Grandis 2 XE1436 (nog niet leverbaar)
- pricewatch: Noctua NH-D15

Vroeger, ten tijde van de Athlon 1800+ en daarvoor had ik altijd eentje van Zalman, maar sindsdien zijn er veel meer merken bij gekomen. Nu zit ik dus met 't bomen/bos verhaal met welke merken do's/don'ts zijn.

Er zal overigens niet geOC'd worden, althans, niet meteen na aankoop. Mocht ik uiteindelijk toch nog wat aan OC gaan doen, dan is een koeler met wat speling wel handig.

Ik neig in ieder geval naar de Noctua, aangezien die fabrikant goed bekend lijkt te zijn om zijn koelers, de andere merken heb ik eigenlijk nog nooit wat van gehoord, behalve aankondigingen in de nieuwsberichten.

Enige tips/argumenten zijn welkom :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07-09 16:12
https://nl.hardware.info/...22-nieuwe-modellen-getest

Zo staan er daar nog een paar 👍

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Da's een goeie, niet aan gedacht om bij de buren te kijken. Daar staat Noctua zo te zien zo'n beetje overal bovenaan. Al staan de iets duurdere luchtkoelers (zoals de NH-D15) daar niet tussen. Hmm, keuzes, keuzes :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
In dat prijssegment heb je ook nog de be quiet! Dark Rock TF, a TDP van 220W.

Qua hoogte geen probleem in die case en ik heb zelf op een Z170-bord geen problemen met Vengeance LPX RAM. Geen idee of de layout op dat mobo problemen creëert, maar ik heb iets van anderhalve centimeter speling tussen RAM en onderste ventilator, dus daar zal het niet aan liggen. Doet hier op een 6600K met kleine OC heel stilletjes z'n werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Noted, thanks :)

Al lijkt die afgaand op reviews wel iets minder te presteren dan Noctua's D15.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Raven schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:11:
Noted, thanks :)

Al lijkt die afgaand op reviews wel iets minder te presteren dan Noctua's D15.
Dat geloof ik gerust, de D15 is flink groter. Wel kwestie van heel goed nameten, alleen, als je idd 165 mm hebt - dat is exact wat die D15 hoog is.

Ik had in mijn kast 170 mm, maar wilde de koeler niet direct tegen window aanhebben, vandaar dat ik voor wat lagere dingen ging kijken. De mobo-/VRM-koeling van die top-down vond ik wel aardige bonus :)
Pagina: 1