Help, partitieproblemen met fdisk

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumblebee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:34
Ik ben een beetje dom geweest.... (heel erg dom dus!)
Ik heb een fout gemaakt bij het opnieuw partitioneren van mijn tweede harddisk van 20 Gb.
Ik had 3 partities: primaire partitie van 6 Gb, en de extended partitie in 2 stukken van ong. 6 Gb ofzo. Alles FAT32.
Ik wou de primaire partitie wissen, en opnieuw aanmaken en formatteren om daar Windows ME op te installeren.
Ik heb FDISK gestart, en de primaire partitie gedeleted. Toen wou ik een nieuwe primaire partitie maken.
FDISK vroeg: zal ik de maximaal beschikbare ruimte gebruiken voor die primaire partitie? In de veronderstelling dat dit 6 Gb zou zijn heb ik ja geantwoord, maar tot mijn grote schrik maakt fdisk dan subiet 1 primaire partitie van 20 Gb!!! :( :(
Deze partitie heb ik nog niet geformatteerd.

Nu kan ik dus niet meer bij de extended partities, op 1 van die partities stond waardevolle data waar ik geen backup van had .... (mijn CD brander is kapot).

Weet iemand of en hoe ik de extended partities weer bereikbaar kan maken? Wat is er nog te redden?

Oh, wat ben ik een ukkel, een domme knurft....
Graag geen reacties over hoe dom ik ben geweest, en dat het allemaal heel anders had gemoeten, dat weet ik inmiddels ook wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ben bang dat het niet gaat lukken, tis wel fucked up inderdaad jah ;(

misschien kan partitionmagic uitkomst brengen, maar fdisk is echt een programma waarmee je moet weten wat je doet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjongejongejonge wat dom.. :) ghehe geintje :9

Maar nu ff serieus, ik denk niet dat het nog goed komt, tenminste ik denk dat als een partitie is verwijderd en je daarna formateert dat je dan niet meer de oude situatie hersteld krijgt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 Tip: Gebruik Partition Magic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumblebee
Okee, voor alle volgende keren kun je dit soort stunts beter met Partition Magic uithalen. Dat heb ik inmiddels wel geleerd.
Maar biedt Partition Magic een oplossing voor mijn huidige probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein Duimpje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05-2024
Je kunt met powerquest lost and found je data terug halen, dit gaat wel een tijdje duren maar werkt meestal prima :)

A journey of a thousand miles begins with a single step

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumblebee
Bedankt Klein Duimpje, een sprankje hoop in de duisternis!!

Wat is dat voor tool, Powerquest? Wie is de leverancier?
Wat bedoel je precies met je opmerking dat het een tijd gaat duren? Hoe werkt dat dan met Powerquest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BosPiet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09-2006
Tja, fdisk kan een hoop verkloten :(

Heb ik gisteren aan der lijve ondervonden... Ben fan van Ilse DeLange, had echt duizenden foto's, was zeker 5 gb... allemaal weg, 3 jaar werk ;( door een klein stom foutje ;(

Koop je eigen eiland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08-2014
Powerquest Partition Magic. Programma om partities te beheren/aan te passen. Werkt prima, heeft wat meer functies dan FDisk.

De leverancier is Powerquest.

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 22:18 schreef Klein Duimpje het volgende:
Je kunt met powerquest lost and found je data terug halen, dit gaat wel een tijdje duren maar werkt meestal prima :)
Werkt dit niet alleen bij een format :?
In dit geval is het dus partitioneren + format dus gaat dat dan nog wel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08-2014
Op donderdag 28 juni 2001 22:42 schreef Shark het volgende:

[..]

Werkt dit niet alleen bij een format :?
In dit geval is het dus partitioneren + format dus gaat dat dan nog wel??
Volgens mij wel, als je maar niet /u gebruikt hebt bij het formatteren, staat alle data er feitelijk nog gewoon op al kun je het niet meer zien. Is nog terug te halen dus.

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumblebee
Even voor de duidelijkheid: Nadat ik de nieuwe primaire partitie gemaakt had (die dus de hele disk beslaat), heb ik die partitie niet geformatteerd.

In heb net de site van Powerquest bekeken: Het tool Lost & Found is niet meer leverbaar!!! (Discontinued!)
Nou heb je het eindelijk nodig, verkopen ze het niet meer. Hoezo, wet van Murphy!

Weet iemand hoe je nu nog (legaal) aan dit tool kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein Duimpje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05-2024
In heb net de site van Powerquest bekeken: Het tool Lost & Found is niet meer leverbaar!!! (Discontinued!)
Nou heb je het eindelijk nodig, verkopen ze het niet meer. Hoezo, wet van Murphy!

Weet iemand hoe je nu nog (legaal) aan dit tool kan komen?
misschien als je een email adres bij je preferences zet dat dan iemand het mailt (+/- 4 mb) ;)
Of dit helemaal legaal is ?? het wordt in ieder geval niet meer verkocht dusssssss
8-)

A journey of a thousand miles begins with a single step

Pagina: 1