Knipselprogramma - gummetje werkt ook in Win10 nog niet...

Pagina: 1
Acties:
  • 1.141 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Microsoft werkt met duizenden programmeurs.
Windows Vista, 7, 8, 10
En nog steeds zit er voor joker een gummetje wat niet werkt in het knipselprogramma (snipping tool).
Isn't that amazing?

Hiemee noem ik Win10 (4 versies verder) een absoluut inferieur product.

(Ik vind het een sterk staaltje onverschilligheid; moet een eitje zijn om het goed te laten werken)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-07 17:27
Het gummetje werkt wel, alleen niet op de afbeelding. De gum kan gebruikt worden op de marker of pen, de tekeningen of teksten welke je er zelf dus op zet. Verder geen idee wat je met dit topic wilt bereiken?

[ Voor 19% gewijzigd door Raznov op 10-10-2016 14:35 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Ik zei dat het gummetje niet werkt in Knipselprogramma. Markeren werkt wel.
Dat ik met bv met Paint iets kan wegvegen weet ik ook wel, maar dat is een ander programma.

Wat ik wil bereiken is dat MS als de wiedeweerga zorgt dat het gummetje van het Knipselprogramma wél werkt in het Knipselprogramma.

[ Voor 9% gewijzigd door Bruin Poeper op 10-10-2016 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:06

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik weet niet watje wil bereiken maar er staat gewoon een stuk in de handleiding. Snipping tool, of zoals jij het noemt, knipselprogramma, is een tool om o.a. OneNote mee te voeden. Erg makkelijk dat ze het ook delen. Het is tevens een tool die zijn oorsprong vond in de pen-tablets, en de pen is dan ook een drukgevoelig, vector-georiënteerd geheel. Eigenlijk superieur en zijn tijd ver vooruit. Meer druk = dikkere lijn, zelfs toen al (13 jaar geleden). Dat het zo simpel is en er nog in zit is eigenlijk erg krachtig. Maar zoals elke "teken over je screenshot" tool wil er in de tekening nog wel eens wat fout gaan. Gevolg: even snel iets wissen. En hoe doe je dat? Gummetje. Het gummetje is puur voor de pen (en wist een gehele linestring ipv een gedeelte) of de 'yellow marker'.

Had je gewoon ook in de 'help' kunnen lezen hoor echter. Maar goed.

Net nog getest. Snip genomen, snor getekend, gum geselecteerd, snor gewist.

[ Voor 4% gewijzigd door Umbrah op 10-10-2016 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-07 17:27
Bruin Poeper schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:38:
Ik zei dat het gummetje niet werkt in Knipselprogramma. Markeren werkt wel.
Dat ik met bv met Paint iets kan wegvegen weet ik ook wel, maar dat is een ander programma.

Wat ik wil bereiken is dat MS als de wiedeweerga zorgt dat het gummetje van het Knipselprogramma wél werkt in het Knipselprogramma.
Ik had het niet over paint, ik had het over de snipping tool :). Hier in werkt het gummetje prima, maar mocht je er problemen mee hebben, neem dan even contact op met MS. Ik denk niet dat MS ook maar enig moment hier in jouw topic op een externe site gaat meenemen in hun beweging.

Lees ook Umbrah's antwoord als je mijn antwoord niet begreep ;)

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-07 15:39
knipselprogramma is ook geen bewerking's programma het enige doel is een knipsel te maken en daar een paar notities in de maken. Je kan dus niet dingen van de afbeelding zelf uitgummen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Op mijn nieuwe Win10 laptop werkt het NIET. Ik heb gezocht op internet, en iedereen zegt dat je het met Paint kunt doen. Dat is een workaround.
Mijn Help in Win10 brengt me naar een nietszeggende link in het oneindige Microsoft-woud waar eenogigen adviezen geven aan nog slechter zienden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Nogmaals: lezen. Gummetje is voor de tekeningen die je óver de snip heen legt. Niet voor de snip zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
MichaelvD2203 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:44:
knipselprogramma is ook geen bewerking's programma het enige doel is een knipsel te maken en daar een paar notities in de maken. Je kan dus niet dingen van de afbeelding zelf uitgummen.
Ja ik KLAAG erover dat ik niet kan gummen. Wat moet dat gummetje daar dan in de titelbalk?

Ongeloofelijk dat MS dat nog steeds niet netjes op orde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-07 20:01
Bruin Poeper schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:44:
Op mijn nieuwe Win10 laptop werkt het NIET. Ik heb gezocht op internet, en iedereen zegt dat je het met Paint kunt doen. Dat is een workaround.
Mijn Help in Win10 brengt me naar een nietszeggende link in het oneindige Microsoft-woud waar eenogigen adviezen geven aan nog slechter zienden.
Gebruikers als deze dien je gewoon te negeren.
Het ligt altijd aan een ander, nooit is het hun eigen schuld.

NB : bij mij werkt het gummetje gewoon, net nog getest (sterker nog : ik gebruik snipping tool dagelijks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Killah_Priest schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:46:
[...]

NB : bij mij werkt het gummetje gewoon, net nog getest (sterker nog : ik gebruik snipping tool dagelijks).
Bij mij werkt het gummetje ook. In Paint. Maar dat is niet het buroaccessoires-snippingtool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 15:44

NielsNL

DigiCow

Waarom gebruik je dan niet gewoon een (witte) pen, als je iets wilt verbergen?
En gum haalt niet de achtergrond weg, in geen enkel programma. Wat voor kleur zou er achter je Snip moeten zitten? Je wallpaper?

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bruin Poeper schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:49:
Bij mij werkt het gummetje ook. In Paint. Maar dat is niet het buroaccessoires-snippingtool.
Je moet de afbeelding (of een gedeelte ervan) die je in het Knipselprogramma plakt zien als ondergrond (het is de onderste laag). Het gummetje kun je gebruiken voor de lagen die er als het ware bovenop liggen, simpel gezegd.

Probeer dus voor de gein bijvoorbeeld iets te markeren over een afbeelding heen, dan kun je dat met het gummetje gummen.

En anders gebruik je toch lekker paint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-07 16:27
Don't feed the trolls. ;)

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-07 23:32

skoozie

SCSI

Met het programma kan je aantekeningen maken:
knipsel 1

met de gum kan je aantekenignen verwijderen
Knipsel 2

Je kan niet het plaatje zelf vewijderen.

[ Voor 16% gewijzigd door skoozie op 10-10-2016 14:54 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-07 15:39
Bruin Poeper schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:46:
[...]

Ja ik KLAAG erover dat ik niet kan gummen. Wat moet dat gummetje daar dan in de titelbalk?

Ongeloofelijk dat MS dat nog steeds niet netjes op orde heeft.
Niet om lullig te doen maar ik, en de rest, leggen toch uit dat dit niet mogelijk is het gummetje is bedoeld om notites die je in het programma maakt. Zo moeilijk is het toch niet om dat te snappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
skoozie schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:52:
Met het programma kan je aantekeningen maken:
[afbeelding]

met de gum kan je aantekenignen verwijderen
[afbeelding]

Je kan niet het plaatje zelf vewijderen.
Hmm dat klopt... Ik kan markeringen verwijderen die ik aangebracht heb.

Maar ik kan het gemarkeerde niet verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Goedzo. Dat hoort ook zo. Wat zou er dan moeten komen? Witte pen superdik maken (tipp-ex) misschien meer jouw ding? Wat is je precies onduidelijk? MS heeft de zaakjes erg goed op orde zo te zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07 14:28
Bruin Poeper schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:57:
[...]
Hmm dat klopt... Ik kan markeringen verwijderen die ik aangebracht heb.

Maar ik kan het gemarkeerde niet verwijderen.
Met een gum kun je idd je potlootstrepen verwijderen.

En jij wilt je papier weggummen. ;)

Dat gaat in dit geval dus niet werken. :P

[ Voor 5% gewijzigd door SmiGueL op 10-10-2016 15:00 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
MichaelvD2203 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:54:
[...]

Niet om lullig te doen maar ik, en de rest, leggen toch uit dat dit niet mogelijk is het gummetje is bedoeld om notites die je in het programma maakt. Zo moeilijk is het toch niet om dat te snappen
Ik snap niet dat ik beeldelementen niet gewoon weg kan gummen, ik vind dat niet 'normaal'. Dat kan wel in Paint, die heeft gum zoals gum bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:31

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hebt een afbeelding dat achter glas zit. Je kan op het glas tekenen wat je wilt, maar met de wisser kan je niet door het glas heen. Zo moeilijk is het principe niet.

Er is vaal genoeg uitgelegd hoe de snipping tool werkt. Als het niet aan jouw eisen voldoet, dan zoek je een alternatief.

Verder ranten en blijven klagen dat MS het fout doet heeft geen nut, net als het voortzetten van dit topic. Ik sluit deze dan ook.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.