Toon posts:

Whatsapp foto's verdwenen na back-up

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi!

Zaterdag heb ik de iphone 7 gekocht en in gebruik genomen. Ik heb eerst een reservekopie gemaakt (via icloud) van mijn 5S (telefoon zelf) en daarna ook een back up van whatsapp (vanuit whatsapp zelf).

Vervolgens heb ik de back up teruggezet op de iphone 7 en daarna ook de backup vanuit het whatsapp programma zelf. Al mijn whatsapp gesprekken heeft hij overgenomen, maar al mijn foto's (per gesprek) niet.
Als je vanuit een gesprek, de bewuste mediabibliotheek opent, staan hier wel alle afbeeldingen in, maarr ze worden weergeven met een vraagteken..

Hoe krijg ik dit nu teruggezet? Whatsapp maakt wel iedere dag weer een nieuwe back up..

Help me out pleaasse! :? :)

Groetjes!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2016 13:50 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Normaal gesproken als je een back-up terugzet voor WhatsApp vanuit iCloud, dan herstelt hij al je berichten en vraagt hij daarna of je alle media terug wilt knallen. (Let wel op; je moet specifiek bij de WA backup "videos" ook aanvinken). Je kiest daar uiteraard voor "Ja". Doe je dat echter *niet* of heb je de dialogue per ongeluk weggeklikt: dan kan het zijn dat de foto's wél via je iCloud backup terug in je filmrol zijn geplaatst - maar dat WhatsApp geen flauw idee heeft waar ze precies bijhoren, immers behandeld de backup van je telefoon ze als normale afbeeldingen, en niet speciaal van WhatsApp ofzo.
Het klinkt zowaar alsof dat bij jou het geval is...

De enige optie is dan om WhatsApp opnieuw te installeren en dan weer te herstellen, maar ik gok dat je backup nu ook gaar is. Kan je op je oude toestel nog een back-up draaien? (Via de WhatsApp-app zelf, dus niet via "resevekopie" functie van de iPhone zelf.) Dan kan je dat overwegen, al weet ik niet 100% zeker of WhatsApp een account wilt back-uppen dat intussen op een ander toestel in gebruik is...
Het nadeel is daarnaast dat alles dat je dan tussen de laatste keer dat je dat toestel hebt gebruikt en vandaag verdwenen zal zijn.

Het is dus even een afweging maken...
De pest is dat je achteraf niet kan kiezen, want iCloud. Of je kiest ervoor om het te proberen, en je bent alle gesprekken tussen Zaterdag en vandaag kwijt - of je laat het hierbij. Want je kan niet twee reservekopietjes naast elkaar hebben staan, helaas.
Met iTunes zijn daar wél een aantal mogelijkheden voor, maar dat kost je enorm veel tijd omdat je dan dat hele kreng moet back-uppen, resetten en restoren.

[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 13-10-2016 07:34 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)