Zo bult comments!
Ik heb naast mijn werk een bedrijf en ik game graag ook vind ik het leuk om met computers te knutselen (al is de kennis niet altijd even hoog - te grote voeding in dit geval). Dus heb ik nu een gaaf project aangeschaft! Wat door de kosten mijn winst verminderd dus minder belasting/loonbelasting hoef te betalen. valt natuurlijk allemaal behoorlijk mee met die "winst" die ik uit het aanschaffen haal.
De componenten zijn al aangeschaft en druppelen nu langzaam binnen, ik heb gekozen voor een 1151 socket samen met een 6700k aangezien die niet veel minder presteert dan de 6800k en ik er net zo lekker me kan photoshoppen en gamen. De voeding is helaas een mis koop geweest, wellicht kan ik die nog ruilen voor de 550. Ook de ssd begin ik nu over te twijfelen dankzij ACB2401 (ben nu van plan 2 ssd's in raid0 te zetten) aangezien ik er nog 1 over heb.
Moederbord keuze is naast de kwaliteit ook een design ding geweest, ik wil namelijk een black/white theme gaan maken van de kast.
Het upgraden van mijn huidige pc was niet heel veel in mogelijk, meer ram wellicht die kom ik regelmatig te kort. Maar een nieuwere processor op de 2011 plaatsen was geen optie omdat het gewoon niet compatible is. Dus moetst ik een nieuwe moederboard er bij aanschaffen en waarom dan niet meteen voor ddr4 gaan en als je dan toch bezig bent... nieuwe 3d kaart en voeding van 1000w de deur uit (ja toe de tijd ook een flinke miskoop geweest). Daarom er uiteindelijk voor gekozen om compleet nieuwe awesome setup te maken.
Volgende keer als ik een setup ga samen stellen ga ik eerst ACB2401 een berichtje sturen denk ik...
ps. Is de installatie van windows met zo'n ssd 950 vrijwel het zelfde als een normale ssd?
pps. Voeding vraagje, trekt de 650w voeding nou meer power uit de muur en is die dus duurder in gebruik of gebruikt die voeding wat hij nodig heeft voor de componenten? dus deze 650w gebruik maar 350w omdat hij niet meer nodig heeft. (net een heel topic over gelezen hier op tweakers maar dit werdt er niet duidelijk in)
[
Voor 19% gewijzigd door
jxerot op 13-10-2016 22:51
]