Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 11:56
Hoi mede-tweakers,

Ik heb afgelopen zaterdag mijn nieuwe systeem samen gesteld en in elkaar gezet. Het systeem is als volgt:

Moederbord: Asus Maximus VIII Ranger
Processor: Intel Core i7 6700K
Geheugen: 16 GB Corsair LPX 2133
Videokaart: EVGA GeForce GTX 1070 FTW GAMING ACX 3.
Voeding: Coolermaster Silent Pro Gold 1000W
Opslag: 512 GB Samsung 950 Pro NVME M.2 SSD
Scherm: Dell S2716DG

Nu heb ik een paar problemen:
- Mijn scherm wil niet meer uit standby als ik mijn pc heb herstart, of als deze in slaapstand is gegaan.
- Computer gaat op een soort van standby, als ik in windows het systeem wil herstarten, en krijg hem met geen mogelijkheid hier uit. Keyboard en muis reageren niet. Het enige wat ik kan doen is een harde reset
- Heb af en toe flikkeringen in het scherm (met name met scrollen door grijzige vlakken, en als er vensters open staan)

Heb de Heaven benchmark al gedraaid met alle instellingen maximaal, de temperatuur van de GPU loopt dan langzaam op en blijft daarna constant rond de 69-70 graden hangen.

Heeft iemand een idee waar naar kan kijken om deze dingen op te lossen?

[ Voor 15% gewijzigd door E-razor1984 op 10-10-2016 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-razor1984
Schopje, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrybaksteen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-09 13:38
Lijkt mij een probleem met de GPU of GPU drivers. Je zou andere GPU drivers kunnen proberen.
Mocht dat niet werken, dan zou je tijdelijk een ander simpel videokaartje kunnen plaatsen om daarmee te gaan testen. Onboard GPU zou ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
barrybaksteen schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:47:
Lijkt mij een probleem met de GPU of GPU drivers. Je zou andere GPU drivers kunnen proberen.
Mocht dat niet werken, dan zou je tijdelijk een ander simpel videokaartje kunnen plaatsen om daarmee te gaan testen. Onboard GPU zou ook kunnen.
Precies, gebruik anders de ddu tool eens om de grafische drivers goed te verwijderen. On board GPU (Intel hd nog wat) kan je ook testen.

Offtopic : wie heeft je die voeding aangeraden, 1kw 8)7 wil je 4x een gtx1080 draaien later ?
Je systeem zal een max load hebben van rond de 300 watt. Deze voeding zal dus niet op zijn efficiëntst werken ;) dat ligt meestal tussen de 80-100% load van de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hoe heb je je scherm aangesloten?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-razor1984
Heb de problemen (niet uit standby willen komen en flikkeringen op grijze vlakken) met mijn scherm al uit de wereld geholpen, heb de "deep sleep" mode uitgezet. Dit schijnt wel vaker te gebeuren.

Verder blijft het probleem dat ik als ik een systeem restart doe vanuit windows, dus gewoon via start en dan opnieuw opstarten nog steeds bestaan. De enige manier om mijn systeem geherstart te krijgen is dus dan volledig uitzetten en dan weer aan zetten. Heb alle C-states ook al uitgezet in de BIOS.

Scherm is aangesloten via display port

Wat de voeding betreft, deze had ik nog van mijn vorige systeem liggen. Ik weet dat het een beetje overkill is, maar hij doet gewoon zijn werk lijkt me.

[ Voor 3% gewijzigd door E-razor1984 op 19-10-2016 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-razor1984
Ik denk dat het probleem van niet rebooten vanuit windows lijkt te zijn opgelost.

Ik heb een setting in de BIOS veranderd on "advanced\APM configuration". ErP ready van S5/S6 naar disabled.

Ik neem aan dat dit allemaal te maken heeft met power management. Mijn PC lijkt nu gewoon normaal te rebooten vanuit windows als ik op "opnieuw opstarten" klik.
Pagina: 1