Quad of Rotel

Pagina: 1
Acties:
  • 948 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Topicstarter
Ik heb net een Quad eindamp op de kop weten te tikken type 306,het bouwjaar is onbekend(ze zijn gemaakt tussen 1987 en 1997).
Tuurlijk meteen aan het testen en ik verdenk de quad ervan dat hij beter klinkt dan de rotel die ik al had(type 960BX).
Het is alleen erg lastig luisteren omdat ik geen switch box voor mijn speakers bezit :(

Is er iemand bekend met de quad?
(Tis wel jammer dat hij een ander formaat heeft,maar ja alles voor kwaliteit :) )

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Quad is sub high end uit de jaren 70, 80.

Ik zou hem dus niet weg doen. Over het algemeen kunnen ze bij de importeur Transtec nog prima opgefrist worden.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 02:08 schreef Duck-Twacy het volgende:
Quad is sub high end uit de jaren 70, 80.
quad is leuk, maar komt niet in de buurt van high end.....alleen hun electrostatische speakers waren geweldig...

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

welles, nietes, welles, nietes
Lekker SUB belangrijk :)

Kijk voor de mening wat andere consumenten is op http://www.audioweb.com/ , http://www.audioreview.com/ of een ander hifi site met historische testen

Verwijderd

Gaan we weer :P
High end is voor iedereen anders, neem nou m'n oma met d'r brakke akai stereo,
High-ender ( :) ) kan het niet voor haar :+

Verwijderd

Quad(of eigenlijk de man achter Quad, Peter Walker) had een zeer bijzondere filosofie....nadeel was dat hun versterkers altijd klasse b schakelingen waren...ik vind dat niet zo mooi....maar dat is mijn smaak....en er is natuurlijk de legendarische Quad-II(maar da's een buizen bak)....

Verwijderd

we hebben hier thuis een Quad 303 met tuner, voorversterker en eindversterker staan :)

Mooi helder geluid in alle toonhoogtes, goeie klank.. en zo degelijk als een Rolls Royce ;)

Afbeeldingslocatie: http://iquebec.ifrance.com/quadfranco/foire/q33grp.jpg <-- zo een dus

edit: het is geen 909 maar een 303, (vergissing) de 909 is n.l. een van de nieuwste types. De 303 is uit 1968 ;)

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op vrijdag 29 juni 2001 23:44 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
....nadeel was dat hun versterkers altijd klasse b schakelingen waren...
Klasse B versterkers zijn geloof ik in het nadeel tov van klasse A (cross over vervorming of zo). Heb zelf een tweetal (zelfbouw) klasse A monoblokken (Audio & techniek ontwerp) en een tweedehands AVM (duits merk) klasse B of AB (of BC?). De klasse A's klinken iets "mooier" dan de AVM. Maar het verschil is subtiel (meer "emotie") en op een doorsnee Rammstein nummertje nauwelijks relevant. Beide zijn natuurlijk geen H.E. (Hoeft van mij ook niet).

Buizen schijnt een ander verhaal te zijn, maar ik moet bekennen dat ik nog nooit buizen gehoord heb (behalve op demo's, of show's). In ieder geval wel gezellig die gloeiende lampjes.
Allemaal nogal offtopic. Waar het om ging is dat Quad toch wel een redelijk legendarisch merk was in vroeger jaren. In een tijd dat de meeste verstekers nog met ettelijke knopjes, metertjes en lampjes werden uitgerust was Quad best behoorlijk puristisch. Weet eigenlijk niet of high end in de jaren 70 al echt bestond (als begrip).
Cya

Verwijderd

high end is ook maar een term...in de vroege jaren 70 had je al wel fabricanten die top spul maakten, zoals Audio Research en Phase Linear( en nog veel meer)....

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Topicstarter
High end of niet na een aantal uren te hebben getest is het voor mij duidelijk de quad heeft de plaats van de rotel ingenomen,in het laag heeft de quad duidelijk meer drive ook in het midden gebied is hij ruimtelijker en helderder.

Aangezien ik nul,nul heb hoeven betalen voor de amp ban ik zeer tevreden iemand nog een rotel kopen voor weinig :P

Verwijderd

Op zaterdag 30 juni 2001 00:27 schreef Beathoven het volgende:
we hebben hier thuis een Quad 303 met tuner, voorversterker en eindversterker staan :)
de 303 is de eindversterker..... :P

Verwijderd

de 303 is de eindversterker.....
|:( sorry.. mijn fout, moet me dus iets meer gaan verdiepen in die ouwe 'zooi' :+. De set is ook niet van mij, maar van m'n vader :)

[correctie]
een Quad 303 eindversterker met voorversterker en tuner duz.. :P
[/correctie]

zo goed? :Y)

Verwijderd

Ik heb hier een Rotel RX-202 (bouwjaar onbekend) met ingebouwde tuner.

Topding,Quadrophonisch met 4x 100 watt uitgang :)

ik kreeg hem van iemand die zei "ik weet niet wat het is maar hij doetut niej als je er wat mee kan mag je hem hebben."

dus ik kijken en ja hoor zekering binnen doorgefikt dus zekering vervangen en werken en dat was 4 jaar terug :)

ik gebruik hem nu voor m`n draaien en hij hang ook aan de pc samen met m`n dtt2500 kit van creative :)

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 19:09 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

quad is leuk, maar komt niet in de buurt van high end.....alleen hun electrostatische speakers waren geweldig...
Ok beetje oud draadje, maar dit schreef www.audioweb.com over de Quad 405 (die overigens net als de 303 ontworpen zijn voor die electrostatische speakers... :)) :
High-end sound at an affordable price, thanks to a special, patented circuit. A small class A amp controls the powerful class B part.

Review Rating:

Build Quality: 4
Cosmetics: 5
Feature Set: 3
Sound Quality: 5
Value: 0

Overall: 4.2 (schaal 1..5)
Oh er stond ook nog een review over de 306 (nu wel de volledige review):
Have listened to many amplifiers on my system including Threshold, Krell, B&K, Bryston, Yamaha,Counterpoint, VTL, etc. This compact Quad amplifier compares with the best of those and has a very refined, open, spacious, liquid sound with a huge sound stage. Much higher end than comparably priced amps such as those from Adcom, Parasound, Acurus, Carver, etc. Only caution is that it is probably not powerful enough for inefficient speakers and/or large rooms. It is rated 50W/channel 8 ohms per channel and uses Quad's patented Class A current dumping technology.

Review Rating:

Build Quality: 4
Cosmetics: 4
Feature Set: 3
Sound Quality: 5
Value: 5

Overall: 4.2
Ik ben overigens blij met mijn 405, alleen ernaar kijken is al genieten.

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12 17:22

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Op zaterdag 30 juni 2001 00:27 schreef Beathoven het volgende:

Mooi helder geluid in alle toonhoogtes, goeie klank.. en zo degelijk als een Rolls Royce ;)

[afbeelding] <-- zo een dus

edit: het is geen 909 maar een 303, (vergissing) de 909 is n.l. een van de nieuwste types. De 303 is uit 1968 ;)
Hee die hebben wij hier ook nog staan. (onder een laag stof).

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Bij www.studio107.nl (2e hands spul)
Kost een 33 nog f 399, een 303 f 499 en de FM3 zelfs 599

Dat zijn zowat de nieuwprijzen van 30 jaar geleden :)

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11 16:52
Quad is inderdaad heel waardevast, en schijnt zo ongeveer onverwoestbaar te zijn. Op het hifi.nl forum syuurt iemand zelfs kappa 100 aan met een 306, ik heb die 303,33 combo eens gehoord en snap niet dat men het zo geweldig vind klinken.

Daarom zou ik voor rotel kiezen, heb ik toevallig zelf ook staan *D

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:40

winnie

de poes...

Ik heb een 34VV en 405MK1 Ev set. GEbouwd voor de eeuwigheid en een keurig geluid. Ik zou het ook boven een Rotel verkiezen.

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Topicstarter
Kijk voor de grap ook is naar de specs van dit ampie, hij blijft toch mooi stabiel tot zelfs zeer lage ohmages(volgens quad dan)

Afbeeldingslocatie: http://jur.piranho.com/spec.jpg

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

Quad :) yay! :)

Ik heb hier die Quad 33 voor versterker (zoals op dat ene plaatje) en de 405 eind.
Als speakers gebruik ik AR (Acoustic Research, ook een 'old skool' merk, ze zijn nu weer terug met dezelfde naam...). Ik heb de documentatie van m'n Quad 33 nog steeds hier. Deze is uit '73. Beneden hebben wij ook nog een Sansui AU 9900 gehad, die beduidend minder klonk dan de Quad 405 die we ervoor hadden als eind (met een Quad 44 voor versterker). Nu een Sansui 719 amp die wel beter klinkt dan de AU9900.
Hier nog een leuke Quad site:
http://www.geocities.com/ResearchTriangle/Lab/6722/index.html
Verder, transtec levert uitstekende service. Er waren ooit eens wat knopjes kwijt van de pre-amp (die 33), opgebeld, en die knopjes lagen een week later kostenloos op de deurmat, en dat voor een versterker van toen zo'n 20/25 jaar oud... toch erg netjes.

Ik denk dat je met die 306 een goeie koop hebt gehad, al ken ik deze niet zelf. Ik hoop dat hij genoeg vermogen heeft.

Leuk om weer eens wat over quad te lezen hier.. :)

Verwijderd

Die site is inderdaad erg goed. Ik denk dat ik binnenkort mijn 405 ga tweaken zoals op die site beschreven is. Er moeten in ieder geval nieuwe elco's in. Oh ja ik heb die quad, en die klinkt toch beter dan de Rotel van mijn moeder.
Pagina: 1