Hallo allemaal,
Ik ben van plan een game pc te bouwen. Dat heb ik nog nooit gedaan, dus ik kan wel wat hulp gebruiken
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil deze als dedicated game pc gebruiken. Het principe van een console vind ik mooi, omdat die goedkoop zijn en makkelijk in gebruik. Echter de games die ik leuk vind komen alleen op de pc uit.. Denk hierbij aan RTS spellen (Anno, Age of empires/wonders), Indie games van steam (adventures zoals Dreamfall chapters), allemaal 'oude' games van ScummVM tot Longest Journey, en Fallout 4, skyrim! Op 1080p gamen vind ik prima en op een vloeiende FPS (40??).
Voor alle andere computertaken heb ik een Apple computer, dus in principe hoeft alleen Steam er op te draaien. Eigenlijk een steammachine dus.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Console prijzen
rond de 400-500 euro dacht ik. (videokaart moet er nog af, een 2de hands GTX960 lijkt me best goed)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al:
Een Crucial BX200 240GB
Een monitor, muis, toetsenbord, xbox one controller etc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat m'n lijstje compleet is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur, wel voorkeur voor kwaliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stille computer, niet te grote kast en niet te 'plastic'.
Ga je overklokken?
Nee, tevreden met de standaard.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ervaringen met het bouwen van een dergelijk systeem. Wat kan ik verwachten: Past het bij elkaar? Lopen de genoemde spellen erop? Wat loopt er niet op (onspeelbaar)? Is mijn budget te krap voor wat ik wil?
Mijn lijstje:
Ik ben van plan een game pc te bouwen. Dat heb ik nog nooit gedaan, dus ik kan wel wat hulp gebruiken
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil deze als dedicated game pc gebruiken. Het principe van een console vind ik mooi, omdat die goedkoop zijn en makkelijk in gebruik. Echter de games die ik leuk vind komen alleen op de pc uit.. Denk hierbij aan RTS spellen (Anno, Age of empires/wonders), Indie games van steam (adventures zoals Dreamfall chapters), allemaal 'oude' games van ScummVM tot Longest Journey, en Fallout 4, skyrim! Op 1080p gamen vind ik prima en op een vloeiende FPS (40??).
Voor alle andere computertaken heb ik een Apple computer, dus in principe hoeft alleen Steam er op te draaien. Eigenlijk een steammachine dus.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Console prijzen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al:
Een Crucial BX200 240GB
Een monitor, muis, toetsenbord, xbox one controller etc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat m'n lijstje compleet is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur, wel voorkeur voor kwaliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stille computer, niet te grote kast en niet te 'plastic'.
Ga je overklokken?
Nee, tevreden met de standaard.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ervaringen met het bouwen van een dergelijk systeem. Wat kan ik verwachten: Past het bij elkaar? Lopen de genoemde spellen erop? Wat loopt er niet op (onspeelbaar)? Is mijn budget te krap voor wat ik wil?
Mijn lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-6100 Boxed | € 115,65 | € 115,65 |
| 1 | MSI B150I GAMING PRO | € 86,95 | € 86,95 |
| 1 | Fractal Design Define Nano S Zwart | € 63,96 | € 63,96 |
| 1 | Crucial CT8G4DFS824A | € 38,60 | € 38,60 |
| 1 | Corsair CX450M | € 52,95 | € 52,95 |
| 1 | Crucial BX200 240GB | € 68,23 | € 68,23 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 426,34 | |