Ik heb nu een issue welke ik niet opgelost krijg en zoek hulp bij m'n mede-tweakers.
Graag wil ik:
Debian 7 Wheezy installeren op een NVMe drive. Dit allen geconfigureerd op een moederboard met UEFI (en als het echt niet kan op legacy BIOS setting).
De feiten:
- NVMe disk is herkenbaar in legacy BIOS en UEFI
- USB Debian Wheezy installatie kan booten in legacy en UEFI modus
- NVMe disk is NIET herkenbaar in Debian Wheezy installatie (zowel legacy als UEFI boot)
Ook Jessie geprobeerd met veel meer succes
- USB Debian Jessie installatie herkent de NVMe disk wel
- Debian Jessie installeert maar kan GRUB niet installeren
- GRUB installatie opgelost door:
- 4.7.0-0 kernel geïnstalleerd voor betere NVMe support (en véél betere netwerk performance in mijn geval).
Vreemde is dat beide installaties dezelfde kernel draaien bij installatie. Daarom zou ik haast gaan denken dat het identiek is op NVMe gebied.. Maar nee dus
Het punt is dat ik Wheezy wil vanwege OpenMediaVault. Ja dit kan op Jessie ook wel maar werkt gewoon niet goed vanwege systemd.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Graag wil ik:
Debian 7 Wheezy installeren op een NVMe drive. Dit allen geconfigureerd op een moederboard met UEFI (en als het echt niet kan op legacy BIOS setting).
De feiten:
- NVMe disk is herkenbaar in legacy BIOS en UEFI
- USB Debian Wheezy installatie kan booten in legacy en UEFI modus
- NVMe disk is NIET herkenbaar in Debian Wheezy installatie (zowel legacy als UEFI boot)
Ook Jessie geprobeerd met veel meer succes
- USB Debian Jessie installatie herkent de NVMe disk wel
- Debian Jessie installeert maar kan GRUB niet installeren
- GRUB installatie opgelost door:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| mount --bind /dev /target/dev mount --bind /dev/pts /target/dev/pts mount --bind /proc /target/proc mount --bind /sys /target/sys cp /etc/resolv.conf /target/etc chroot /target /bin/bash aptitude update aptitude install grub-efi-amd64 update-grub grub-install --target=x86_64-efi /dev/nvme0n1 |
- 4.7.0-0 kernel geïnstalleerd voor betere NVMe support (en véél betere netwerk performance in mijn geval).
Vreemde is dat beide installaties dezelfde kernel draaien bij installatie. Daarom zou ik haast gaan denken dat het identiek is op NVMe gebied.. Maar nee dus
Het punt is dat ik Wheezy wil vanwege OpenMediaVault. Ja dit kan op Jessie ook wel maar werkt gewoon niet goed vanwege systemd.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen