DHL vraagt (teveel) geld voor afleveren pakket

Pagina: 1
Acties:
  • 13.779 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Ik heb bij Gearbest in China spullen besteld met een waarde van € 50,14
Om de verzending te bespoedigen heb ik gekozen voor DHL als verzendoptie. Kosten daarvoor € 15,31
Dat maakt het totaal € 65,45

Volgens DHL kan ik mijn pakket vandaag aan het einde van de dag verwachten maar ik heb ook via een SMS dat ze niet zullen bezorgen tenzij ik eerst € 40,09 betaal.

Boven de € 22,- aan waarde moet BTW worden betaald, waarbij volgens mij ook de verzendkosten worden meegerekend? 21% van € 65,45 is € 13,75

Volgens het overzicht van DHL zou ik echter € 24,36 aan BTW moeten betalen (wat een waarde van € 116,- zou betekenen) PLUS € 13,00 aan 'administratiekosten' PLUS € 2,73 BTW over de administratiekosten.

Ik ben dus van mening dat ik € 13,75 hooguit zou moeten betalen, los van administratiekosten wat hooguit een keer € 2,- zou mogen zijn. Van kosten voor 'administratie' is natuurlijk weinig sprake bij het gebruik van geautomatiseerde systemen en dergelijke volumes. De administratiekosten kunnen natuurlijk nooit hoger uitvallen dan de verzendkosten vanuit China wat nu wel het geval is.

Ik wil nu nog geen contact opnemen met DHL en eerst afwachten of er vanmiddag iemand aan de deur komt met mijn pakket. Maar zou intussen wel wat input van jullie waarderen;
  • Als DHL aan de deur komt en verwacht dat ik ter plekke het volledige bedrag betaal; wat doe ik dan?
  • Als ik ze nu bel, zullen ze dan het BTW bedrag corrigeren naar € 13,75 en de administratiekosten laten vervallen?
  • Wat doe ik als DHL geen correctie doorvoert / niet levert? Contact opnemen met verkoper en aangeven dat ik nog niets ontvangen heb? DHL in gebreke stellen? Aangifte doen?
Ik heb het gevoel dat DHL mij aan het afpersen is. Zie ik dat verkeerd? Maak ik ergens een denkfout?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:59

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Invoerheffing?

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
RolfLobker schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:04:
Ik heb het gevoel dat DHL mij aan het afpersen is. Zie ik dat verkeerd? Maak ik ergens een denkfout?
Je hebt je van tevoren niet goed ingelezen. Inklarings-/administratiekosten zijn namelijk hoog maar wel vooraf bekend. BTW kun je weten. Invoerheffingen kun je ook zelf weten of opzoeken. Dat veel van deze heffingen ook nog eens cumulatief berekend worden inclusief verzendkosten is ook geen geheim.

Als je niet betaalt dan gaat het waarschijnlijk gewoon retour afzender. Bedenk dan wel dat jij in gebreke blijft formeel gesproken.

[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 10-10-2016 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:18
Als DHL aan de deur komt en verwacht dat ik ter plekke het volledige bedrag betaal; wat doe ik dan?
Betalen. Of je krijgt een factuur achteraf en betaald die, of je weigert het pakket.

Als ik ze nu bel, zullen ze dan het BTW bedrag corrigeren naar € 13,75 en de administratiekosten laten vervallen?
BTW misschien. Vraag hoe ze bij een waarde van €116 komen. Administratiekosten zullen ze niet doen.

Wat doe ik als DHL geen correctie doorvoert / niet levert? Contact opnemen met verkoper en aangeven dat ik nog niets ontvangen heb? DHL in gebreke stellen? Aangifte doen?

1e, de verkoper ziet dat DHL het heeft gekregen en dat het pakket is geweigerd. Waarom zou die dan nog ene pakket sturen?
Aangifte doen? Tegen wie? De verkoper die keurig zijn pakket heeft verstuurd en daarvan bewijs heeft? DHL die vaste kosten rekent die op te zoeken zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:55

MsG

Forumzwerver

Die van BTW is wel gek. Kan je zien op basis waarvan zij rekenen? Zat bij de zending ook een factuur? Soms wordt er ook een prijs geschat.

Als je bij Chinese toko's voor dat soort degelijke verzendopties kiest snij je jezelf vaak in de vingers.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:14
MsG schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:13:
Als je bij Chinese toko's voor dat soort degelijke verzendopties kiest snij je jezelf vaak in de vingers.
Mee eens. Wellicht een beetje mosterd na de maaltijd, maar mijn ervaring is dat de kans op invoer/douanekosten vele male hoger is wanneer je iets sneller laat verzenden (Via DHL/UPS etc).

In ieder geval iets om bij toekomstige bestellingen rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Administratiekosten zijn vrij vaste tarieven die zij (DHL en consorten) handteren, daar zal je bar weinig aan kunnen gaan doen. Vuistregel voor mij is ~40% van de aankoop aan invoer/etc, jij gaat hier flink overheen.

Ergste geval als het een product is die hier ook verkocht wordt en op de omschrijving is geen of onjuiste waarde ingevuld, zij zelf de waarde bepalen en zodoende op dat hoge BTW bedrag komen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

RolfLobker schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:04:
• Als DHL aan de deur komt en verwacht dat ik ter plekke het volledige bedrag betaal; wat doe ik dan?
gewoon betalen
• Als ik ze nu bel, zullen ze dan het BTW bedrag corrigeren naar € 13,75 en de administratiekosten laten vervallen?
Bel ze eens, dan weet je het. het is vrij zeker dat niemand hier precies jouw telefoontje oppakt bij DHL. De BTW kunnen ze misschien corrigeren maar die administratiekosten zal je gewoon moeten betalen.
• Wat doe ik als DHL geen correctie doorvoert / niet levert? Contact opnemen met verkoper en aangeven dat ik nog niets ontvangen heb? DHL in gebreke stellen? Aangifte doen?
DHL zal wel leveren maar niet als jij niet betaalt. Als jij het weigert dan kan je contact opnemen met de webshop en die zal (met een beetje mazzel) jou het aankoopbedrag terugbetalen min de verzendkosten.

Je betaalt nu een tientje meer BTW dan je zou moeten maar de rest van die kosten had je van te voren moeten/kunnen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dit is niet vreemd. Afpersen lijkt me ook sterk, zo'n groot bedrijf heeft wel wat beters te doen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Onder de € 150 is er geen sprake van invoerrechten.
Rukapul schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:11:
[...]

Je hebt je van tevoren niet goed ingelezen. Inklarings-/administratiekosten zijn namelijk hoog maar wel vooraf bekend. BTW kun je weten. Invoerheffingen kun je ook zelf weten of opzoeken. Dat veel van deze heffingen ook nog eens cumulatief berekend worden inclusief verzendkosten is ook geen geheim.

Als je niet betaalt dan gaat het waarschijnlijk gewoon retour afzender. Bedenk dan wel dat jij in gebreke blijft formeel gesproken.
BTW wist ik. Inlezen over administratiekosten zou niet nodig hoeven zijn. Dat mag gewoon niet zo absurd hoog uitvallen. Als de BTW gevraagd werd plus een paar euro administratiekosten had ik al lang betaald. Nu het totaalbedrag zo hoog is struikel ik ook over de administratiekosten.

Ik heb inderdaad in het verleden vaker besteld zonder UPS/DHL te gebruiken en zal dat in de toekomst dus ook zeker niet meer doen. De te hoge BTW is al erg genoeg maar administratiekosten is ook te gek voor woorden. Dadelijk stuurt PostNL mij nog een factuur voor 'administratiekosten' voor het bezorgen van de post.

Kortom: ik ga ze bellen om het BTW bedrag bij te laten stellen en de administratiekosten is lesgeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:54
[b]RolfLobker schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:04:

Ik ben dus van mening dat ik € 13,75 hooguit zou moeten betalen, los van administratiekosten wat hooguit een keer € 2,- zou mogen zijn. Van kosten voor 'administratie' is natuurlijk weinig sprake bij het gebruik van geautomatiseerde systemen en dergelijke volumes. De administratiekosten kunnen natuurlijk nooit hoger uitvallen dan de verzendkosten vanuit China wat nu wel het geval is.
Ik neem even aan dat de administratie kosten hier de inklaringskosten betreffen?

Die zijn zeker niet enkel op basis van enkel geautomatiseerde systemen, nu is DHL niet volledig duidelijk, maar PostNL heeft bijv. de volgende handelingen en bijbehorende kosten in de inklaringskosten zitten:
De kosten voor het opmaken van de vereiste douaneaangifte.
Douanerechten, btw en andere invoerheffingen.
Kosten voor het eventueel aanschrijven van de ontvanger wanneer de inhoud, waarde en gegevens van de zending niet overeenkomen of onvolledig zijn.
Het vaststellen van product en waarde.
Opslag- en bewaarkosten.
Incassokosten.
Administratieve kosten.
Ze hoeven natuurlijk niet allemaal van toepassing te zijn, maar als je pakketje daadwerkelijk gecontroleerd is, waar het op lijkt zal er zeker ook handwerk in die kosten verrekend zitten.

De kosten hiervoor zijn trouwens ongeveer (er zijn wat kleine verschillen) gelijk bij zo'n beetje alle vervoerders.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennism op 10-10-2016 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenwood
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Ook meegemaakt met DHL, in het kort; de betreffende Chinese partij had het bedrag van verzenden niet opgegeven, dan rekenen ze de max (waarde pakket + 150 euro?). Na een belletje met DHL hebben ze het juiste BTW bedrag doorbelast. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:47

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

RolfLobker schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:25:
[...]

BTW wist ik. Inlezen over administratiekosten zou niet nodig hoeven zijn. Dat mag gewoon niet zo absurd hoog uitvallen.
Dat mag wellicht niet in jouw ogen maar die administratiekosten zijn standaard. Ook PostNL rekent eenzelfde bedrag.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Gebeld met DHL. Ze geven aan dat de verzendkosten ontbraken op de factuur.

Volgens de factuur zou de waarde $ 27,- zijn dus technisch gezien had helemaal geen kosten berekend mogen worden?

DHL heeft mij verteld dat ik de kosten bij de Duane terug moet vragen.

Volg ik de URL waar hcQd naar verwijst (waarvoor dank!) dan begrijp ik dat eigenlijk DHL de correctie moet aanvragen, niet ik. Tenzij DHL mij machtigt zodat ik het zelf kan doen.
En als ik de BTW terug krijg, zouden dan niet ook de administratiekosten onterecht zijn geweest?

Ik schijn wel ter plekke aan de koerier te kunnen betalen en DHL zal mij een formulier / informatie opsturen.

Even afwachten wat voor papieren dat dan zijn. Intussen wil ik wel mijn pakket dus betaal ik maar aan de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
groenhou schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:30:
Ook meegemaakt met DHL, in het kort; de betreffende Chinese partij had het bedrag van verzenden niet opgegeven, dan rekenen ze de max (waarde pakket + 150 euro?). Na een belletje met DHL hebben ze het juiste BTW bedrag doorbelast. Succes!
Heeft DHL dit gecorrigeerd? Ik begreep namelijk net aan de telefoon dat ze doorberekenen wat de belastingdienst heeft aangegeven. Dat doet vermoeden dat zij dit zelf niet kunnen corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenwood
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
RolfLobker schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:51:
[...]

Heeft DHL dit gecorrigeerd? Ik begreep namelijk net aan de telefoon dat ze doorberekenen wat de belastingdienst heeft aangegeven. Dat doet vermoeden dat zij dit zelf niet kunnen corrigeren.
Yes, dit heeft DHL gecorrigeerd. Mij werd verzocht om een mail te sturen (dhl.nldutypayments@dhl.com) met een bewijs (screenshot van DHL tracking nummer + adres + bedrag) wat laat zien wat de daadwerkelijke verzendkosten waren. 2 dagen later stond de koerier op de stoep met het pakket + factuur met correct bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:54
RolfLobker schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:49:
Gebeld met DHL. Ze geven aan dat de verzendkosten ontbraken op de factuur.

Volgens de factuur zou de waarde $ 27,- zijn dus technisch gezien had helemaal geen kosten berekend mogen worden?

DHL heeft mij verteld dat ik de kosten bij de Duane terug moet vragen.

Volg ik de URL waar hcQd naar verwijst (waarvoor dank!) dan begrijp ik dat eigenlijk DHL de correctie moet aanvragen, niet ik. Tenzij DHL mij machtigt zodat ik het zelf kan doen.
En als ik de BTW terug krijg, zouden dan niet ook de administratiekosten onterecht zijn geweest?

Ik schijn wel ter plekke aan de koerier te kunnen betalen en DHL zal mij een formulier / informatie opsturen.

Even afwachten wat voor papieren dat dan zijn. Intussen wil ik wel mijn pakket dus betaal ik maar aan de deur.
Hou er wel rekening mee dat factuur waarde uit china i.v.m. veel voorkomende "fraude" (Gift opgeven wanneer het geen gift is, te lage waardes opgeven, waarde van andere producten die niet in het pakket zitten opgeven) vanuit de shops vaak met een korreltje zout genomen wordt en bij controle zeker niet altijd geloofd door wordt door de controleurs en wanneer ze een te lage waarde vermoeden deze gecorrigeerd kan worden.

Daar je in de OP al aangeeft dat het bedrag dat jij betaald hebt €50,14 is, zou dit hier natuurlijk ook goed mogelijk kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Klopt! Die $ 27,- is niet correct en ik betaal graag de BTW over het werkelijke bedrag. Dat is alsnog een stuk lager dan de rekening die mij nu gepresenteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 16:55

MsG

Forumzwerver

Zelfs 27 dollar zit al boven de belastingvrije voet. Overigens rekent PostNL ook een standaardbedrag voor dit soort verwerking, dat noemen ze inklaringskosten. Waar bestaat het uit?
Hoe werkt het?
De inklaringskosten die u betaalt als u een pakket van buiten de EU ontvangt, zijn als volgt opgebouwd:

De kosten voor het opmaken van de vereiste douaneaangifte.
Douanerechten, btw en andere invoerheffingen.
Kosten voor het eventueel aanschrijven van de ontvanger wanneer de inhoud, waarde en gegevens van de zending niet overeenkomen of onvolledig zijn.
Het vaststellen van product en waarde.
Opslag- en bewaarkosten.
Incassokosten.
Administratieve kosten.
Je moet het zo zien, jij importeert iets boven de belastingvrije voet, zonder dat je daar de voorzieningen voor regelt. Omdat je dat doet is de verzender genoodzaakt dat over te nemen voor je, en voor die service zitten kosten aan. De Btw kan je vast wel rechtzetten, maar om de kosten daaromheen kom je niet uit denk ik. Dus de slachtofferrol en termen als "afpersen" zou ik even in de bewuste onderbuik laten zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door MsG op 10-10-2016 14:56 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:15
MsG schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:56:
Zelfs 27 dollar zit al boven de belastingvrije voet. Overigens rekent PostNL ook een standaardbedrag voor dit soort verwerking, dat noemen ze inklaringskosten. Waar bestaat het uit?

[...]

Je moet het zo zien, jij importeert iets boven de belastingvrije voet, zonder dat je daar de voorzieningen voor regelt. Omdat je dat doet is de verzender genoodzaakt dat over te nemen voor je, en voor die service zitten kosten aan. De Btw kan je vast wel rechtzetten, maar om de kosten daaromheen kom je niet uit denk ik. Dus de slachtofferrol en termen als "afpersen" zou ik even in de bewuste onderbuik laten zitten.
Naast de inklaringskosten moet je BTW betalen over de totale waarde van je bestelde product. Die waarde berekenen ze al sinds jaar en dag door:

- de cataloguswaarde in NL te nemen
- de verzendkosten op te tellen

En hier 21% overheen te vragen + de inklaringskosten dus.

De BTW is dus niet over de waarde in China, maar de (geschatte) waarde hier. Als het bestelde product hier niet te krijgen is, kun je een prima discussie over de waarde voeren natuurlijk - maar als het hier gewoon in de winkel ligt voor een hoge(re) prijs dan wordt dat lastig.

Je moet 40,- (bij)betalen, stel dat de inklaringskosten 20,- bedragen dan rekenen ze pakweg 20,- aan btw, dus een cataloguswaarde van 100,- incl verzendkosten.

[ Voor 7% gewijzigd door NiGeLaToR op 10-10-2016 15:01 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Het was al duidelijk. De kosten zijn ontstaan door het ontbreken van de transportkosten op de factuur.

Ik ga het pakket aannemen en daarna geld proberen terug te vorderen bij de belastingdienst door de juiste factuur te overleggen.

Was het gevraagde bedrag sec de BTW en administratiekosten dan had ik er waarschijnlijk wel iets van gevonden maar verder gewoon betaald en geen topic hier op GoT geopend.

Het onjuiste BTW-bedrag maakte de totale kosten dermate hoog dat ik over het geheel na ben gaan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:59:
[...]

Naast de inklaringskosten moet je BTW betalen over de totale waarde van je bestelde product. Die waarde berekenen ze al sinds jaar en dag door:

- de cataloguswaarde in NL te nemen
- de verzendkosten op te tellen

En hier 21% overheen te vragen + de inklaringskosten dus.

De BTW is dus niet over de waarde in China, maar de (geschatte) waarde hier. Als het bestelde product hier niet te krijgen is, kun je een prima discussie over de waarde voeren natuurlijk - maar als het hier gewoon in de winkel ligt voor een hoge(re) prijs dan wordt dat lastig.

Je moet 40,- (bij)betalen, stel dat de inklaringskosten 20,- bedragen dan rekenen ze pakweg 20,- aan btw, dus een cataloguswaarde van 100,- incl verzendkosten.
Zo gaat het lang niet altijd. Laatst in China een ip camera gekocht en van postnl een brief gekregen met de vraag aan te duiden wat erin zat en wat ik ervoor betaald had.
Ondanks dat die prijs ver onder de Nederlandse/Europese zat, werd alles wel degelijk daarop gebaseerd en niet op de waarde hier.

Overigens had de verkoper ook op dit pakket een waarde van 27 dollar vermeld, waar niemand intrapt natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:15
Fly-guy schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 07:35:
[...]
Zo gaat het lang niet altijd. Laatst in China een ip camera gekocht en van postnl een brief gekregen met de vraag aan te duiden wat erin zat en wat ik ervoor betaald had.
Ondanks dat die prijs ver onder de Nederlandse/Europese zat, werd alles wel degelijk daarop gebaseerd en niet op de waarde hier.

Overigens had de verkoper ook op dit pakket een waarde van 27 dollar vermeld, waar niemand intrapt natuurlijk :)
Ah bij mij was het pakje gewoon open gemaakt en hadden ze het zelf verzonnen. Viel dan ook niets aan te doen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien de douane het bedrag verdacht laag vind of het bedrag geheel ontbreekt mogen zij dit zelf inschatten.
Inschatten zal dan ook gebeuren aan de hand van de prijzen in de NL markt. Douane gaat niet alle buitenlandse sites zitten afstruinen naar de juiste prijs.

Als er gewoon een factuur bijgesloten zit met de reele / echte waarde zal de douane dat ook aanhouden.

De administratiekosten ben je overigens sowieso kwijt als zij hem eruit pikken. Dit staat overigens los van de waarde of het wel of niet btw plichtig is. (ben ik zelf op de harde wijze ook achterkomen als bedrijf zijnde. Ik heb namelijk een artikel 23 ontheffing voor de btw bij import, echter krijg ik de btw wel terug maar administratiekosten staan nog altijd overeind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Laatst online: 19:12
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:34:
Indien de douane het bedrag verdacht laag vind of het bedrag geheel ontbreekt mogen zij dit zelf inschatten.
Inschatten zal dan ook gebeuren aan de hand van de prijzen in de NL markt. Douane gaat niet alle buitenlandse sites zitten afstruinen naar de juiste prijs.

Als er gewoon een factuur bijgesloten zit met de reele / echte waarde zal de douane dat ook aanhouden.

De administratiekosten ben je overigens sowieso kwijt als zij hem eruit pikken. Dit staat overigens los van de waarde of het wel of niet btw plichtig is. (ben ik zelf op de harde wijze ook achterkomen als bedrijf zijnde. Ik heb namelijk een artikel 23 ontheffing voor de btw bij import, echter krijg ik de btw wel terug maar administratiekosten staan nog altijd overeind).
Voor mijn pakketje zonder factuur e.d. kreeg ik gewoon een brief van PostNL thuis met de vraag wat er in zat en het betalingsbewijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

henri86 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:58:
[...]

Voor mijn pakketje zonder factuur e.d. kreeg ik gewoon een brief van PostNL thuis met de vraag wat er in zat en het betalingsbewijs
Dat kan, maar hoeft lang niet altijd, zeker de grotere partijen (internationaal) zoals UPS/DHL laten hier gewoon een waarde aan plakken. PostNL zelf doet ook (afaik) niets zelf van/naar het buitenland, dus als zij de vraag krijgen vanuit douane is dat makkelijker te regelen dan de andere jongens.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murf91
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-05 03:14
Ik zie dit oude oude toppic maar ik zit dus nu met hetzelfde probleem.
Ik heb een pakket besteld (met zover ik weet echte schoenen) uit Italie Rome, netjes het bedrag betaald voor de schoenen plus 38 euro BTW. Nu krijg ik van DHL de melding dat ik €66,48 moet nabetalen aan btw en admin kosten??? Dit kan toch niet gezien ik al btw heb betaald over mijn order en het een EU land is?

Weet iemand waar dit aan kan liggen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Murf91 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 07:53:
Ik zie dit oude oude toppic maar ik zit dus nu met hetzelfde probleem.
Ik heb een pakket besteld (met zover ik weet echte schoenen) uit Italie Rome, netjes het bedrag betaald voor de schoenen plus 38 euro BTW. Nu krijg ik van DHL de melding dat ik €66,48 moet nabetalen aan btw en admin kosten??? Dit kan toch niet gezien ik al btw heb betaald over mijn order en het een EU land is?

Weet iemand waar dit aan kan liggen???
Enige wat ik kan bedenken is dat het niet echt uit Italië komt en dus uit China...

wat staat er op track and trace?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:48

Perkouw

Moderator General Chat
We zitten inmiddels in 2018. Dit topic krijgt een slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.